hallo, heb een Rolex oyster perpetual day date uit 1971 geerfd en zou graag weten wat de waarde is .
Heb geen certificaat maar er zijn wel rekeningen bij van onderhoud en revisie met orginele onderdelen
Zo’n 20.000 euro. Maar het kan ook minder zijn. Of meer natuurlijk.
Dat is een mooie erfenis. Ik schat hem op een kleine 18000 euro, 1971 is een mooi jaar. Jammer dat het niet compleet is, dat had de waarde verdubbeld.
Ik snap dat sommigen hier komen met een horloge waarvan ze de waarde niet weten omdat dat gewoon nergens te vinden is of iets voor kenners is en daarom hulp vragen.
Maar de waarde van een Rolex daydate uit 1971 is in enkele seconde gegoogled.
Welkom hier! Het wordt hier gewaardeerd als je jezelf even kort voorstelt, en we zijn hier dol op foto’s, dus laat hem maar zien.
Goudprijs, zit je altijd goed
Ik stel voor dat je een foto plaatst van het horloge en van de service papieren. Naast azijnpissers zijn er ook behulpzame mensen op het forum. Overigens stellen de regels expliciet dat het je voostellen niet verplicht is😊
neem aan dat je verzekering je dat zo kan vertellen, veel plezier ermee!
Mischien heeft hij wel een stalen kast Plaats eens een foto, dan kunnen we meer zeggen.
Woow dan zou hij 1 van de 6 stalen DD’s hebben en zich gelijk een minimiljonair kunnen noemen.
Eerste wat mij opvalt zijn de wijzers…
Is uit de bonnetjes op te maken dat die ooit vervangen zijn?
Altijd zo lastig vanaf onduidelijke foto’s…
De wijzers lijken mij ook niet origineel; de plaat lijkt verder op het eerste gezicht OK
Edit: maar we staan op glad ijs hoor. Geen echte expert zou hier op deze manier een oordeel over vellen denk ik
De kans dat het een neppert is lijkt me dan toch net wat groter, daar doelde ik op
1971 DD
Misschien duidelijke lees- scherpe foto’s van voor en achterzijde en de nummering achter de lugs plaatsen, krijg je een prima reactie.
Heel goed zeg!
Dit is toch nog niet zo’n duidelijke zaak dus?