Rolex Jubilee & Oyster band met rek repareren

Vakmanschap ten top! Word er vrolijk van om al die banden zo opgeknapt te zien.
Mocht mijn band van mijn 2019 GMT zo versleten zijn, weet ik je te vinden!
Leuk om je reparaties zo te volgen.

3 likes

Leuk topic! Mocht je er klaar voor zijn om een presidentband strakker te maken, dan houd ik mezelf aanbevolen!

1 like

Hi @Chris_EU
Ik zit ook in de regio Utrecht en sta op het punt om voor mijn vrouw een 78 Datejust te kopen maar met uitgerekte jubilee band. Ik wil graag eerst weten welke kosten het reviseren met zich mee brengt. Het is een bicolor met holle schakels.
Alvast bedankt voor je reactie.

Beste Chris,
Zou je voor mij een jubilee band van een 16014 kunnen repareren?

1 like

Hoi Chris, hoe kan ik je een DM sturen…ben nieuw op dit forum:)

Dag @Chris_EU,

Allereerst hoedje af voor de fijne restauratiewerken van de jubilee banden!
Nu hoor je mij al komen…
Natuurlijk is mijn TT jubilee band ook eens aan een beurtje toe.
Hoe kom ik in contact met u en u werkwijze?

Mvg
Een mede horloge liefhebber

1 like

Goedemiddag,

Geen rek op mijn jubileeband, maar 2 van de geschroefde schakels zitten muurvast. Verhitten en laten weken in een lijmoplosser mocht helaas niet lukken?

Is het mogelijk om die los te laten maken, als het moet door uit te boren?

Hoor het graag,

1 like

Hahaha zo te lezen al een hoop geweld gebruikt😆.
Ik wil het wel voor je proberen. Ik heb vaker hele nare schroefjes los gekregen. Ik stuur je wel even een pm.

Deze jubilee schakel schroefjes zaten inderdaad MUURVAST. Ik zag dat @Hendrikb al heel wat geweld had gebruikt, met goed beschadigde schroef koppen. Dat is het nadeel bij kleine schroefjes, want als ze eenmaal beschadigt raken door een schroevendraaier, dan wordt eruit draaien praktisch onmogelijk. Gebruik altijd goede Bergeon of Horotec schroevendraaiers.

Was een klusje, maar ze zijn er toch allemaal uitgekomen :laughing:. Na een tijdje roesten het schroefdraad vast, maar met een beetje abracadabra krijg ik ze bijna altijd los. Deze Rolex jubilee band kan weer op maat worden gemaakt :+1:

11 likes

Je kan hem toch openen zoals elke andere geperste link :smile:

D’as 10 seconden werk.
Gratis tip :+1:

Stainless toch?

1 like

Hi Chris, hoe kan ik met jou in contact komen over rek op mijn two tone jubilee band? Wanneer zou je dit moeten laten repareren? Hoor het graag en dan ook wat jij hiervoor rekent. Mvg Eva

1 like

Ook daarop kan roest ontstaan. Ik ben zelf ook een jubilee, maar sinds die ik die dingen open zwem ik er niet meer mee haha.

1 like

4 likes

U leest ook alles heel zorgvuldig :sunglasses:

5 likes

HI Chris, wat kost een reparatie van jubilee band? uit 93

gr ivo

!! Oyster band MET REK gerepareerd !!

Niet alle helden dragen een cape.

@Chris_EU bedankt voor je snelle service.
Binnen een week heeft de beste man mijn stalen oyster band gerepareerd. Snelle service, en zeer vriendelijk.

De plaatjes zeggen genoeg :wink:

Before:

After:

Het mooiste is het feit dat als ik hem zou laten opsturen door een echte horloge winkel/dealer ( noem het maar op) dat ik hem sowieso 8/9 weken kwijt zou zijn…dikke vinger, niemand wilt dat. En toen kwam de redder in nood :smiley: me is happy again.

Bedankt @Chris_EU :muscle:t2:

30 likes

Dag allen, helemaal nieuw op dit forum. Eigenlijk speciaal voor @Chris_EU aangemeld :grin:. Ook ik wil graag mijn Jubilee band goud/staal laten restaureren, zal best een lange wachtrij worden zo.

Hoop dat je daar tijd en zin voor hebt @Chris_EU

Groeten Guillaume

1 like

Knap hoor!
Vind de rek overigens wel meevallen op de eerste foto :sweat_smile:

2 likes

Meevallen? :joy: je ziet overduidelijk de pinnetjes joh dat is echt niet gezond. En voor een oyster band is dat niet acceptabel :triumph:

1 like