Rolex Jubilee & Oyster band met rek repareren

Het bovenstaande filmpje werkt niet meer. Een YouTube link houdt het denk ik langer vol :muscle:

8 likes

Zo, dat gaat lekker effectief

1 like

Of ze in de frituur liggen!

5 likes

Je doelt niet op uitgelubberde lichaamsdelen hoop ik?

6 likes

Ik heb ook nog een maliënkolder liggen met te veel rek,kan je daar wat mee? :rofl:

OT: al zin om aan een presidentje te beginnen @Chris_EU? :smirk:

1 like

Presidentjes zijn een lastig verhaal @willemC. Ik heb er wel zin in, maar geen idee wat je dan terug krijgt😜. Ben momenteel bezig met Oyster band tools te ontwikkelen, maar een logische vervolgstap is dan wel de president band.

2 likes

Heb je weleens gouden banden gerestaureerd? De meeste herstellers blijven er vanaf.

1 like

Ik heb alleen de werkprocessen gezien. Mogelijk word ik in de nabije toekomst opgeleid door een goudsmid. Ik begrijp dat er aardig wat president banden zijn met rek en ik hoop ooit deze mensen te kunnen helpen. Een nieuwe president band is ontzettend duur :exploding_head:.

Boren en met verschillende edelmetalen werken. Dit is wel waar ik naartoe streef.
Een mal maken om elke keer 100% recht in de schakels te boren, zorgt voor een betere kwaliteit restauratie.

8 likes

Just another day at the office.
Je zal misschien denken dat dit eenzijdig werk is, maar ik wordt enorm happy als ik het resultaat zie. Nog een paar schakels en dan tijd voor een satineer finishing touch beurtje.

13 likes

Voila het bovenstaande bandje is af en voorzien van de orginele Rolex finishing. Niks weg polijsten, maar slechts de juiste finishing terugbrengen.

Netjes afplakken

Niks boven Bergeon :muscle:

@Chelsea ik had je beloofd om je op de hoogte te houden in mijn topic. Zie hier het eindresultaat van je gerestaureerde jubilee band!

19 likes

imagehttps://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/4X/3/f/9/3f90a92381531170cf139902cd06134824d10850_1_375x500.jpeg,

Bijna geen verschil met het blote oog :wink:
Mijn vrouw kan weer jaren vooruit met dit schitterende resultaat. Bedankt voor de perfecte service

5 likes

Wanneer zijn de frietjes klaar ?

Gaaf dat je dat allemaal deelt!

2 likes

Haha het YouTube filmpje heeft inderdaad wel wat weg van een friteuse :joy:. Deze wordt alleen niet warmer dan 60 graden. Deze nieuwe ultrasoon met juiste vloeistof verhouding verricht echt top werk.

3 likes

Laten we die hangende gerekte band op je foto tot het verre verleden rekenen😉. Je gerestaureerde band wordt vandaag verzonden. Bedankt voor je vertrouwen!

3 likes

Ik wil vele forumleden hartelijk danken voor het vertrouwen in mij! Vandaag weer 2 bandjes in de bus. Ik zal jullie bandjes met veel liefde en zorgvuldigheid behandelen :raised_hands:
Morgen worden ze de diep gereinigd in de ultrasoon machine en binnen 1 weekje zijn ze geheel gerestaureerd met de correcte Rolex afwerking.

12 likes

Na een Google zoekactie kwam ik hier bij Chris terecht. Op de onderstaande foto’s is duidelijk te zien dat mijn jubilee band was gerekt. Wel had ik de band binnen 5 dagen weer nodig en wilde een spoedrestauratie. Contact opgenomen met Chris en voor een hele scherpe prijs na 4 dagen mijn band gerestaureerd op de deurmat! Ik ben er mega blij mee en wil Chris bedanken voor het fijne contact via Whatsapp. Ik werd goed op de hoogte gehouden en raad Chris zijn bandenrestauratie service aan iedereen aan.

Voor de restauratie

Na de restauratie

16 likes

Lekker hoor! Ook een toffe DJ, heeft iets fouts, maar daarmee juist goed om om te hebben.

2 likes

@JJB je bandje is af en klaar voor verzending :grinning:
Aan één kant zat een goed doorgesleten pushpin, maar ik doe er een nieuwe voor je bij :+1:. Bedankt voor je vertrouwen in mij en je gerestaureerde jubilee band gaat morgen naar het postkantoor.

Before

After

18 likes

Beste Chris,

Zelf ben ik in het bezit van een 1601 en de jubilee band is redelijk uitgerekt.
Wat kost het om hem weer te laten voorzien vsn nieuwe pinnen?
Waar zit je gelokaliseerd? indien in de buurt kom ik hem dan langs brengen voor de service beurt.

Mvg,

Maarten

1 like

Thanks Chris! Bandje is binnen, erg mooi en strak. Ben er erg blij mee.

2 likes