Haha het YouTube filmpje heeft inderdaad wel wat weg van een friteuse . Deze wordt alleen niet warmer dan 60 graden. Deze nieuwe ultrasoon met juiste vloeistof verhouding verricht echt top werk.
Laten we die hangende gerekte band op je foto tot het verre verleden rekenen😉. Je gerestaureerde band wordt vandaag verzonden. Bedankt voor je vertrouwen!
Ik wil vele forumleden hartelijk danken voor het vertrouwen in mij! Vandaag weer 2 bandjes in de bus. Ik zal jullie bandjes met veel liefde en zorgvuldigheid behandelen
Morgen worden ze de diep gereinigd in de ultrasoon machine en binnen 1 weekje zijn ze geheel gerestaureerd met de correcte Rolex afwerking.
Na een Google zoekactie kwam ik hier bij Chris terecht. Op de onderstaande foto’s is duidelijk te zien dat mijn jubilee band was gerekt. Wel had ik de band binnen 5 dagen weer nodig en wilde een spoedrestauratie. Contact opgenomen met Chris en voor een hele scherpe prijs na 4 dagen mijn band gerestaureerd op de deurmat! Ik ben er mega blij mee en wil Chris bedanken voor het fijne contact via Whatsapp. Ik werd goed op de hoogte gehouden en raad Chris zijn bandenrestauratie service aan iedereen aan.
@JJB je bandje is af en klaar voor verzending
Aan één kant zat een goed doorgesleten pushpin, maar ik doe er een nieuwe voor je bij . Bedankt voor je vertrouwen in mij en je gerestaureerde jubilee band gaat morgen naar het postkantoor.
Zelf ben ik in het bezit van een 1601 en de jubilee band is redelijk uitgerekt.
Wat kost het om hem weer te laten voorzien vsn nieuwe pinnen?
Waar zit je gelokaliseerd? indien in de buurt kom ik hem dan langs brengen voor de service beurt.
Kun je mij een pm sturen? Rond maart heb je voor een vriendin van mij destijds een folded gold/steel jubilee band gemaakt! Graag zou ik mijn 1601 62150H band bij je strakker laten maken.
Ja dat lijkt mij ook, hebber ooit op een deur die ik wilde schilderen ingespoten als ontvetter. Even inlaten werken en er was zelfs verf weggevreten…
Dus nee geen dasty voor mij met dit soort mooie dingen
Het gevolg van speling op een Rolex sluiting is dat clasp niet meer goed sluit en heen en weer beweegt bij het dicht doen. Daarnaast kan de pin breken en valt je sluiting uit elkaar.
Hieronder de reparatie van een Jubilee sluiting met forse speling
Deze sluiting gaat het niet heel lang meer volhouden
Een nieuwe RVS pin is wat deze sluiting nodig heeft. De oude is niet alleen gecorrodeerd, maar ook erg vervormd. Je kan precies de vorm van de sluiting erin terug zien.
In hele zeldzame gevallen krijg ik jubilee banden met extreem versleten pinnen, dat deze bij het verwijderen al breken. Hoe groter de rek, hoe groter de kans op de onderstaande situatie. Ellendig, want in die specifieke schakel moet toch echt een nieuwe pin. Ik heb wel eens de vraag gekregen of ik deze schakels vervang, maar ik houd het het liefst origineel dus wordt het uitboren. In enkele gevallen is het niet meer uit te boren en moet er een nieuwe schakel in de plaats komen.
Hier wordt je niet vrolijk van, want het is een aardige klus om pinnen uit te boren. Het geluid van een brekende pin is niet fijn
Hier het resultaat van één schakel. Visueel van dichtbij niet een perfect rond gaatje, maar de nieuwe pin gaat er perfect stevig in. Doe dit een paar keer en het bandje is voorzien van nieuwe band pinnen, voor een banden restauratie.
Hi Chris,
Ben nieuw op het forum en zal graag na het lezen van dit topic de band van mijn 1603 uit 1978 door jou willen laten restaureren.
Hoe kom ik in direct contact met je voor een prijsopgave en schatting van de reparatieduur?
Persoonlijk als ik een pinnetje breek bij een jubilee bandje frees ik eerst een een klein ‘putje’ in de pin. Maakt het uitboren een pak makkelijker! Maar ik heb wel een integraal goudsmederij atelier van mijn vader ter beschikking hiervoor! Trek bijvoorbeeld vast zittende pinnetjes ook met een trekbank los, deze trekt volledig recht op recht waardoor de breek kans van pinnen drastisch daalt!
@Chris_EU
Hi Chris,
Ben nieuw op het forum en zal graag na het lezen van dit topic de band van mijn 1603 uit 1978 door jou willen laten restaureren.
Hoe kom ik in direct contact met je voor een prijsopgave en schatting van de reparatieduur?
Van harte welkom op het forum @Qtjuh92
Hopenlijk blijft het niet bij je 2 berichten in mijn restauratie topic, maar ga je ook deel uitmaken van deze geweldige horloge community . Er is een interessant algemeen Rolex topic en meer dan genoeg leesvoer!
Ik heb je een bericht gestuurd en het restaureren van een jubilee band met rek duurt 1 week.