Nee momenteel nog niet.
Weet je iemand? Alvast bedankt.
Ik heb mijn Oyster band terug van @Chris_EU. Is weer mooi strak en kan weer vele jaren mee, bedankt Chris voor de snelle service en leuk je ontmoet te hebben.
Bij SC heb ik nog even alle push pinnen en schroefjes laten vernieuwen. Ook hebben ze daar voor de zekerheid de schakel die met de vaste pin aan de sluiting zit vervangen, omdat ze aangaven die niet te vertrouwen. Je wilt niet dat het horloge van je pols valt. Pin was ook krom waardoor de sluiting niet lekker werkte, maar dat is ook verholpen. Goede service van SC.
Dus al met al mijn originele band kunnen houden voor in totaal een fractie van de prijs voor een nieuwe band.
Rolex heeft binnen zijn solid endlinks Oyster banden (ook bekend als SEL endlinks) een constructie foutje. Deze zitten vast met een interne pushpinnen die kwetsbaar zijn en het soms begeven. Ook nu heb ik van een forumlid een Oyster band met rek binnen gekregen, inclusief een afgebroken SEL end-link.
Niet de beste foto, maar dit is het resultaat als je band van de pushpin afbreekt.
Om even een goed beeld te geven, gaat de onder getoonde pushpin in de SEL endlink kapot. Het bestaat uit een buisje, met 2 losse dopjes die in de zijschakels vallen. De dopjes krijgen speling en de pushpin begeeft het.
De bovenste pushpin is in goede staat en onder spreekt voor zich😬
Aardig wat gebrainstormd en gelukkig kan ik dit kwaaltje nu repareren en sterker maken dan uit de Rolex fabriek.
Afijn, nu de gehele Oyster band in gerekte staat en met veel ruimte tussen de schakels. Zoals je kan zien is de band momenteel waardeloos. Het doel is om de rek eruit te halen en de endlink weer stevig terug te plaatsen. Uit voorzorg wordt ook de andere endlink verstevigd.
De band is weer mooi strak geworden en een polijst beurtje kon geen kwaad zie het onderstaande resultaat. De eigenaar gaat hier zeker een glimlach van krijgen
Heel gaaf om het eindresultaat te zien! Vond je dit leuk? Laat een hartje achter
Nog vergeten, SC heeft (kosteloos) de langere bezelveer erin gezet zodat de bezel even soepel met de klok mee als tegen de klok in draait.
Beste Chris, bedankt voor de vele informatie ! Ik heb een band die revisie nodig heeft (Oyster) laat me even weten hoe we in contact kunnen komen MVG.
hoi Chris,
Ik ben via google op dit forum gekomen en zag wat jij kan bereiken! Ik ben direct lid geworden. Wauw jij hebt gouden handjes.
Ik heb ook een horloge met heel veel rek. Zou ik je een foto mogen sturen en dat je kan aangeven of je er wat mee kan en de eventuele kosten bespreken?
Het betreft een Jubilee met gevouwen schakels…
Ik hoor graag van je hoe ik met jou in contact kan komen
Dankjewel!
Beste Chris. Mijn band van de Rolex is 35 jaar oud en dient te worden gerestoreerd. Kan jij dat dien. Graag kom ik met je in kontakt.
Groet AdJ
Hi Chris,
Ik ben nieuw hier op dit forum.
Zou ook graag een zeer uitgerekt jubilee bandje willen laten repareren.
Hoe kan ik in direct contact komen met jou?
Hoor graag!
Alvast bedankt
Beste @Chris_EU,
Ik lees alleen maar lovende verhalen en zie dat je banden prachtig in ere hersteld. Chapeau!
Je voelt 'm misschien al aankomen, kan je voor mij iets betekenen? Zou mijn band graag laten restaureren door een vakman zoals jij.
Hoor graag,
Paul
Hopelijk houdt iedereen het nog een beetje uit in de lockdown . Gelukkig kan ik nog een beetje sleutelen aan rek op de Rolex band en dat maakt een hoop goed
. Soms is het heerlijk om een jubilee bandje opnieuw op te bouwen en de tijd vliegt zo voorbij.
Hieronder 2 projectjes die nu lopen, waarbij de helft is gerestaureerd van rek op de jubilee band. Persoonlijk vind ik het grote voordeel van rek op de band restaureren, dat het veel beter en steviger om de pols zit. Een gerekte band gaat toch heen en weer dansen om je pols en de enorme ruimte tussen de schakels is visueel ook niet zo aantrekkelijk
Op de onderstaande foto kan je het goed zien wat ik bedoel, bij het dragen van een strakke en een gerekte jubilee band. Dit is dezelfde band, waarvan 1 helft strakker is gemaakt.
Deze jubilee two tone is ook veel strakker geworden! Nu nog de andere helft restaureren en het bandje is weer mooi strak.
Good luck iedereen en hopelijk wordt 2021 een veel beter jaar voor ons allen
Vakwerk, klasse
Deze doet gewoon pijn
Beste @Chris_EU,
Ik heb met veel plezier dit topic gelezen. Wat lever je een mooi werk af!
Zelf heb ik twee horloges in het bezit waarvan ik graag de banden van zou willen laten restaureren. Graag zou ik met je in contact komen om de eventuele mogelijkheden te kunnen bespreken.
Hierbij een aantal foto’s van de desbetreffende horloges.
Rolex Oyster Perpetual Date met Oyster-band:
Rolex Submariner met Oyster-band:
Ik hoor graag van je.
Mike
Ha waar je vandaan komt (moest even kijken) top resultaat!
En mijn band zo weer retour ontvangen. Grote klasse @Chris_EU
Vakwerk. Erg blij mee!
Dank en succes,
Groet, Paul