Rolex Jubilee restauratie

Reinigings methode is top-secret.

(Borstel en poets stokjes)
:laughing:

En nog een oud versus nieuw feateu.

1 like

Vrij normaal hoor na 30+ jaar dragen.
Linkjes als deze zijn gewoon EOLā€¦

Mijn advies is inderdaad af en toe een band goed schoon schrobben.

Verschil in slijtage is niet bijzonder groot , maar schoon houden helpt zeker.

1 like

Flink wat uurtjes werk en een zak met geld geĆÆnvesteerd.


39 zgan 18K gouden centerlinks op voorraad!

Hiermee kunnen er weer twee 2-tone banden in volle glorie gerestaureerd worden.

Ook RVS heb ik weer op voorraad.
Nieuwe banden zijn heel lastig open te krijgen :face_with_symbols_over_mouth:
Maar ook dat is weer gelukt.

Vanaf volgende week heb ik weer tijd voor een nieuw project!
Let me know :grinning:

6 likes

Gekke vraag misschien maar ik vraag me dit nu al een tijdje af, met zoveel tijd/werk/uren die er in gaan zitten plus alle vervangende onderdelen is het dan niet efficierenter gewoon voor een hele nieuwe band te kiezen?

1 like

Het ā€œwerkā€ is voor mij geen werk.
Dit is echt hobby vanuit passie.

Prijs technisch is een nieuwe band kopen vele malen duurder dan restaureren.
Restaureren is ongeveer een factor 3 goedkoper.

Daarbij is het origineel houden vd band bij een vintage Rolex natuurlijk ook belangrijk.

6 likes

Misschien heb ik je post dan niet goed begrepen maar je hebt 1 band uit elkaar gehaald en daar kan je er dan weer 2 van restaureren?

Het probleem is dat banden helaas wel slijten. Ook een hoop van de ā€œorigineleā€ band wordt vervangen tijdens een restauratie natuurlijk. Maar het was gewoon puur benieuwdheid van mijn kant hoe dat allemaal werkte.

1 like

En een volle lengte 22 schakels nieuwe band is zeker 3 restauraties.
Wat een band origineel houdt is vooral de originele sluiting met datum code.

Hopelijk is het zo wel duidelijk :smile:

3 likes

Denk dat mijn pa zijn band wel een ā€œbeetjeā€ magic kan gebruikenā€¦ alleen die ouwe is zo koppig die wil dat niet.

Is zoiets iets nog te redden of gewoon een nieuwe band zoeken?

2 likes

Op deze leeftijd ga je die koppigheid er niet meer uit krijgen. Niet te redden dus.

6 likes

Zeker nog te redden , maar daar zullen flink wat nieuwe centerlinks in moeten.

Zou er niet mee wachten , deze band gaat een keer een pin brekenā€¦

Hoe kan ik je bereiken?
Een vriendin heeft eerder dit jaar haar folded Jubilee bij je gebracht, ikzelf heb een Datejust 1601 waarbij ik de band graag strakker wil. Ik kom graag met je in contact.

Best Regards
David

1 like

OMG :mask:


Pennen door en door gecorrodeerdā€¦ sommige versplinterde gewoon bij de minste belasting op mijn tooling.

Voor iedereen die een oude DJ band kooptā€¦ check even goed of er corrosie aanwezig is.

Een band als dit zal binnen de kortste keren brekenā€¦

8 likes

Was die band tot voor kort gedragen?

Jazekers , door de huidige eigenaar niet lang geleden aangekocht inclusief horloge

2 likes

Dit zal wel meevallen. Ik hoor je dit 3x in de week zeggen, maar hoor bijna nooit dat iemand zijn jubilee knapt.

Vaak zit het allemaal zo lang al aan elkaar, dat het zichzelf een beetje bij elkaar houdt. Toch is het idee niet fijn dan je Horloge van duizenden euroā€™s aan een verroest pennetje hangt.

Heb het even getest voor je , ik kan de pinnen uit deze band breken tussen duim en wijsvingers.
Zonder enige moeite , 1 keer buig , en krak.

Mijn waarschuwing is dus terecht en gebaseerd op praktijk ervaring , niet op aannames.

Ik zou zeggen kom eens een pot bier doen , mag je het zelf testen , daar ga je echt van schrikken.

3 likes

Ik geloof je direct :+1:

1 like



Weer een project klaar.
24 Solid links nieuw
28 Centerlinks vervangen waarvan 16 nieuw
Nieuwe schroefjes en pennenset
Clasp rebuild.

Kan er weer 20+ jaar tegenaan :muscle:

De gouden centerlinkjes liggen geduldig te wachten tot ze aan werk mogenā€¦

13 likes

Allereerst ben ik groot fan van uw werk ! En iedere keer als u weer fotoā€™s post kan ik er geen genoeg van krijgen.
En ik snap natuurlijk dat u wel betere dingen te doen heeft dan iedere keer fotoā€™s maken en ze hier posten, maar weet dat juist zoveel mogelijk detail en een voor en na foto ik ZO tof vind om te zien.

Dus mocht u nog eens zin en tijd hebben, het kan mij (en ik vermoed meerdere mensen hier op het forum) niet gedetailleerd genoeg zijn :slight_smile:

Wat vind ik dit leuk om zo te mogen zien !

7 likes

Als ik een 2-tone ga restaureren , zal ik een volledig foto verslag maken!

En speciaal voor jouw deze nog even.

:drooling_face:

21 likes