Rolex Jubilee restauratie

Maar je moet maar wel weten dat die tang bestaat want die staat niet bij horlogegereedschap. Ook prima bij plaatwerk te gebruiken om vouwtjes etc eruit te halen. Maar zeker voor dit werk ook een aanwinst.

1 like

Prachtig resultaat! :ok_hand:

Absoluut waar.

Scheelt dat ik fijnmechanica monteur ben van beroep.
Ik ken alle tools en trucjes.
Ook materiaal kennis komt van pas.

Dat dus :sweat_smile:
"Gewoon" nieuwe pennen plaatsen is geen rocket science.
Echt goed werk leveren is altijd moeilijk.

4 likes

Wat een hoop liefde al niet kan doen.
Schitterend weer.

Mijn vrouw heeft zich er al bij neergelegd dat ik geen Handige Harrie ben. En ter voorkoming van een debuut in ā€œHelp, mijn man is klusserā€ pak ik niks meer aan.

5 likes

Reviseren kan je niet blijven doen.
Ook de sluiting en andere delen gaan een keer stuk.

Een versleten band restaureren met oversized pinnen/tubes kan je echt maar 1 keer doen.

Dit schakeltje laat zien dat er weinig vlees meer over is , zo zijn echt heel veel schakeltjes versleten.

Dikkere pinnen/tubes zullen de laatste 0.4 gewoon verder opeten…
Optisch als nieuw is niet hetzelfde als technisch als nieuw…

Belangrijk is vooral de wens van de klant.
Gaat een band 24/7 gedragen worden? Of alleen op zon/feestdagen?

3 likes

Dus je ontkomt niet een vervangend materiaal?

Pennen is een must.
De rest is een keuze…

Dus ook geen kwestie van goed en slecht reviseren…
Nieuwe centerlinkjes kost meer maar geeft een langere levensduur.

It’s that simple.

Haal je voor het brushen hier met de hand een polijst lint overheen ?? of iets mechanisch zoals een dremmel ? Goeie Post lees het met plezier.

Strookjes schuurpapier knippen en met de hand brushen

1 like

Dit oudje uit '85 kan er weer 20 jaar tegenaan.

22 likes

21 centerlinks vervangen.
Dat is letterlijk sloopgoud geworden.

Gaan uiteraard retour naar de eigenaar.

13 likes

Voor de liefhebbers, dit was bovenstaande band voordat de magische handjes van Ronald eraan zaten. Echt super blij met het resultaat en perfecte service!!

11 likes

Strak resultaat!

Dat brengt me gelijk tot de vraag of de opgeknapte band dan stroever draagt, er zit immers minder ruimte tussen de schakels.

2 likes

Nope , band blijft soepel.

Dit is nou net de truc met linkjes vervangen.
Daarmee haal je optimaal resultaat.

90% rek weg.
Soepele band.
Zeer lange levensduur.

Toegegeven , het kost ook meer.
Maar dan heb je ook wat :sunglasses:

4 likes

Holy shit, wat een verschil.

2 likes

Pas geleden is de DJ van Eyleen nog even bij Schaap en Citroen geweest.

De medewerker vroeg naar de gegevens van de persoon die de band gerestaureerd had :sunglasses:

Dus zelf maar even langs geweest.

Dit was ongeveer ook de reactie van de verkoper :smile:

Hij vroeg zich af hoe niet alleen de rek verdwenen was , maar ook alle slijtage en ingevreten delen weer zo strak waren.
Originele centerlinkjes vervangen + pennen in originele maatvoering toepassen was mijn antwoordt.

ā€œAls een particulier vraagt naar mogelijkheden over herstellen van een band , dan zal ik u aanbevelenā€

Tja , dan loop je met een big-smile weer naar buiten!

32 likes

En terecht. Je levert vakwerk. Als je daar erkenning voor krijgt mag je best een beetje trots zijn.

1 like

Hoi Ronald, welkom op het horlogeforum :grin: Ik merk dat er soms nieuwkomers zijn en nog geen pm kunnen sturen en aanvragen in het topic zetten. Misschien een idee om je telefoonnummer te plaatsen zodat mensen je een Whatsapp bericht kunnen sturen? En is het wellicht handig om een globale prijsindicatie alsmede de stad of regio waar je gelokaliseerd bent, hier neer te zetten?

4 likes

source-1

2 likes

:sweat_smile:

1 like