Rolex Jubilee restauratie

Dat is altijd goed.

Zolang je geen bijtende vloeistoffen of hoge temperatuur gebruikt.

1 like

Zeer fraai eindresultaat, wat een werk :+1:

1 like

Ziet er top uit. Mooi gedaan en zet zo voort!

1 like

Diepe buiging voor je vakwerk ziet er prachtig uit !!

1 like

Aiaiaia, hij was zo lekker smetteloos de NOS. Best zonde, hopelijk nog goed te herstellen.

2 likes

Mooi gedaan, dank voor het delen :+1:

1 like

Puik staaltje vakmanschap. Chapeau!

1 like

Kwam deze Noorse reparateur nog tegen: https://www.klokkeland.no/rolex-band-repair/
Vragen ‘maar’ 200 dollars maar daarvoor gebruiken ze dus aftermarket pins en tubes.

En natuurlijk puik werk @Ronald :smiley:

2 likes

Klokkeland is een mooi adres , die zijn tijdens mijn “huiswerk” periode ook voorbij gekomen.

Tubes vangen de ingesleten radius weer op , dus hoeven er geen schakels compleet vervangen worden wat scheelt in de kosten.

De levensduur van een band met tubes zal wel minder lang zijn dan met nieuwe schakeltjes.

Tubes zijn wel heel handig , ik heb er 800 op voorraad.
Custom made uit 304L in meerdere maatvoeringen.
Zeer handig voor talloze toepassingen.

5 likes

Prachtig werk, echt een verbluffend resultaat! Zou je ook een gouden jubilee kunnen aanpakken?

1 like

Jeetje wat een gewaagde maar uitstekend geslaagde klus! Dank voor het delen! :+1:

1 like

Volledig gouden banden is een vak apart , dan zou ik adviseren naar de echte meesters als MY te gaan.

2-tone band zou mogelijk zijn , mits er schakels op voorraad zijn , hier weet ik wel een adres voor :grinning:

Gaaf verhaal! Heb echt bewondering voor dit soort geduld en toewijding en het resultaat prachtig.

Hoe wist je welke schakels aan vervanging toe waren?

Geniet van je mooie band!

1 like

Deze schakels zijn zichtbaar schuin afgesleten.

Van de 3 middelste schakels slijten de buitenste het meest.

1 like

Was ik al bang voor :wink: het is gelukkig nog niet nodig, maar dan weet ik tzt waar ik moet zijn! Succes met de vorderingen!

1 like

WOW dit is wel erg gaaf, en wat een mooi resultaat. Meer van dit soort topics graag!!!

1 like

Heel mooi resultaat.

Wordt het meten nog ergens voor gebruikt anders dan een mooi plaatje, want ik begrijp niet waarom er op deze manier gemeten wordt.

1 like

Meerdere redenen.

Lengte verschil maakt duidelijk wat er aan schakels toegevoegd moet worden zodat hij passend is voor de eigenaar.

Ook laat de meting zien waar de band het meeste slijt , mocht iemand een beperkte restauratie willen dan zijn deze punten de prioriteit.

Ook heeft het inzicht gegeven in hoever de pennen versleten zijn bij een bepaalde ruimte tussen de schakels.
Dit helpt bij advies geven op basis van foto’s.

Meten is weten :nerd_face:

4 likes

Knap werk ronald! Hoedje af, binnen 10 jaar of zo ga ik wsslk is beroep doen op je diensten :laughing: hoeveel jaar wachtlijst heb je al aangelegd?

1 like

Prachtig eindresultaat! Knap gedaan!

1 like