Rolex Jubilee restauratie

Nu zie ik het. Dacht even dat één of andere beunhaas met een balpen veertje had zitten McGyveren😅

2 likes

Ik wil graag weten hoe ik
iemand mijn rolex band kan laten repareren vanwege stretch… het is een gouden president bij voorbaat dank

Krijn

Voor dit type band zou ik de bekende vakmannen aanraden zoals :

Michael Young.
Nico Rijsman.
Klokkeland.

Stuur gerust even een PB voor meer details en een goed advies!

2 likes

Even een update weer.

Wachtlijst is aardig weg gepoetst , dus er is weer ruimte voor aanvragen , roept u maar!

Een pas opgeleverde revisie heeft aangetoond dat met alleen pennen vervangen een band al erg goed wordt , dit scheelt kosten!

Ik noem het een revisie “light” :smile:

Het leukste is tot nu toe echt het persoonlijk contact met de liefhebbers die langskomen voor hun band.
Erg gezellig!

Thanks guys :wave:

15 likes

Mooi verslag, je werk ziet er goed uit! Een vraag: kun je ook overweg met een vintage folded jubilee?

Helaas (nog) niet , gewoon upgraden naar solid :wink:

Ondertussen weer flink wat euro’s uitgegeven.


Custom made 304L knurled pins uit Amerika laten komen , extra fijne vertanding voor optimale sterkte.

En een goede band opgeofferd voor weer een mooie voorraad onderdelen.

18 likes

Nico rijsman geworden nog bedankt voor goede tip groet krijn

1 like

Nico=Top.

Mischien ook wat voor.mij over 10 jaar als het met die frikandellen niet lukt
Maar waarschijnlijk kan ik tegen die tijd ook bij roland terecht

1 like

Wat een banden man, maar dan anders! :innocent:

2 likes

Genoeg schakels op voorraad voor een 2-tone 62523 band!

Roept u maar!

2 likes


Even in bad :sweat_drops:

Prachtig dat Rolesor 18K.

Gouden delen zoals deze centerlinks zijn gegoten delen , extra verdikking in de hoeken ter compensatie voor het inslijten vd pinnen.
Deze zijn echt in nieuwstaat. :hugs:

15 stuks , net genoeg voor 1 revisie.

9 likes

Hoe kan ik je bereiken voor mijn jubilee te laten maken?

Ik stuur je een PB :wave:

Wat een vakwerk Ronald! Indrukwekkend om te zien! Ik heb deze week mijn eerste Rolex gekocht en wil ook graag de Jubilee band laten opknappen. Ik ben nieuw op dit forum ben er via Google terecht gekomen echt interessante materie om te lezen als beginnend horlogeliefhebber. Wil je mij een PB sturen aangezien ik dit zelf nog niet kan omdat ik pas net ben aangemeld hier…

4 likes

@Ronald kom er maar in. @JeroenW, ronald is een aanrader. Succes!

2 likes

Komt helemaal goed.
@JeroenW

@bordewolf :kissing_heart:

2 likes

Welkom @JeroenW
@Ronald is zeker een aanrader
Heb daar mijn jubilee ook laten restaureren
Succes

1 like

Hoi! Hoelang is jouw wachtlijst voor de restauratie van een jubilee band? Mijne kan namelijk wel een opknapbeurtje gebruiken. Ik hoor het graag van je. Bedankt!

1 like

Beste @Ronald , ik lees dit allemaal nu pas, nog niet zo lang hier. Vakwerk !
En ik heb ook nog een vraag. Zit de slijtage bij dit soort banden alleen maar/voornamelijk in de pennen en niet in de schakels ? Hoef je de schakels niet uit te boren voor nieuwe (dikkere?) pennen - of plaats je dan die tubes in de schakels voor de nieuwe pennen met de originele diameter ?

Alvast bedankt !

1 like