Rolex Jubilee restauratie

Slijtage zit in de pennen en de centerlinks.

Pennen worden altijd vervangen , centerlinks vervang ik voor nieuwe waar nodig.

Boren , buisjes en afwijkende materialen doe ik nooit , een band moet origineel blijven!

3 likes

:ok_hand: Top, dank je.

1 like

Helaas is er alweer wat wachttijd ontstaan , ik doe mijn best bij te blijven!

Momenteel vordert de 2-tone gestaag.
Erg leuk om te doen.

7 likes

Lekker bezig weer. Puik werk :ok_hand:t3:

1 like

Maar @Ronald wanneer kun je beginnen aan oyster banden? Heb er nog een liggen die wel wat TLC kan gebruiken :stuck_out_tongue:

2 likes

:point_up_2:

1 like

Dat gaat echt nog even duren.

Momenteel erg druk met prive en werk.
Ook de huidige wachtlijst voor restauraties krijg ik niet weggewerkt… dus kom ik niet toe aan ontwikkeling voor Oyster.

Ook bezig met verbetering van de huidige tooling voor een kortere doorlooptijd en betere kwaliteit.

Drukdrukdruk
:sweat_smile:

4 likes

Dat is alleen maar goed. Ik zie liever dat je een uber expert wordt in jubilee banden in plaats van dat je alles aanpakt. Zo blijf je alleen maar beter worden in wat je doet.

3 likes

Dat dus.
Een aparte tafel ingericht voor alle verspanende bewerkingen.

De stalen T gleufplaat gaat een werkbasis worden speciaal voor het dichtpersen van de banden.
Een deelbare freesklem i.c.m gehard stalen aanslagen zorgt voor snelle en nauwkeurige uitrichting van de schakels.

Ook het richten van de pennen t.o.v de schakels gaat aangepakt worden.
Je wil X Y Z perfect uitgelijnd hebben , dit doe ik nu nog op het oog , wat dus teveel tijd in beslag neemt.

Doorloop tijd is het magische woord.

To be continued!

12 likes

Hi @Ronald, lees en zie prachtige resultaten. Ik heb een jubilee band uit (het prachtige jaar) 1984 die denk ik inmiddels een “revisie light” nodig heeft. Helaas kan ik nog geen berichten sturen (net pas aangemeld). Hoe kan ik met je in contact komen voor wat advies? Alvast bedankt!
Groetjes Eyleen

3 likes

Fraai werk!

1 like

Deze week een prachtige nieuwe band ontvangen van Ronald, totaal geen rek! en een zeer goede prijs! ps het horloge is als verassing voor mijn aanstaande… als hij hier niet blij mee is… nogmaals dank Ronald! en ik om zeker nog bij je terug!

19 likes

Mooi ding!

Heb je je kast laatst schoongemaakt? De lugs glimmen weer als een spiegel :ok_hand:t2:

4 likes

nee niet schoongemaakt, twijfel eigenlijk of ik de kast niet ook moet laten polijsten…

1 like

Zou ik zeker doen! Hoef je nooit meer te zoeken naar een tandenstoker.

4 likes

*borstelen :wink:

1 like

Vakwerk hoor…Zou je ook rivet banden kunnen restaureren?

1 like

excuus;-)

Is geen verbetering van het woord. Was een subtiele hint om de kast niet te laten polijsten maar door een expert te laten borstelen.
Dan krijg je hem weer zo origineel mogelijk ipv een klein spiegeltje om de pols :slight_smile:

1 like

Jongens, take it easy. Ze heeft geen idee waar jullie het over hebben.

4 likes