Rolex, Junghans en meer van veiling, echt en waarde?

Iemand die het op basis van de foto kan beoordelen?

Haha, nee ik dus ook niet. Ik ga er vanuit dat die nep is, maar we hebben wel vaker iets goedkoops van een veiling op de kop getikt en bleek na taxatie vrij veel geld waard.

Ook al ga ik er vanuit dat die nep is, houdt het me gewoon bezig (hele nacht al zitten Googlen). Vooral omdat het vanaf een (slechte) foto is gekocht via een lokale veiling.

Maar goed, ik wacht even af als ik het ook echt in m’n handen heb. Hopelijk kan ik nog wat met die andere horloges. :stuck_out_tongue:

Scherpere foto nodig, is zo niet goed te beoordelen

Beantwoord eerst eens de vraag over de website, dat zegt namelijk ook wel wat;)

Ik heb weinig verstand van Rolex en de foto is te beperkt van kwaliteit.Toch lijkt het er op dat de 12 uur minutemarker niet goed uitgelijnd is met het kroontje. Dat voorspeld dan weinig goeds…

1 like

Ja is idd lastig. Ik heb Helemaal niet genoeg verstand ervan. Ben wel benieuwd

1 like

Scherp gezien, goeie. Ik kreeg al een PB van iemand hier die de uitlijning en de plaatsing van de diamanten al noemde. Maar toch, als ik zoek op modellen uit de jaren 80 tot 90 zie ik ook zulke modellen voorbij komen en zelfs waar de uitlijning ook niet perfect is. Apart. We zien wel…

Het komt overigens van een lokale bonafide veiling die het nu vanwege COVID-19 online heeft gehouden. Normaal filteren ze namaak eruit en beginnen de biedingen altijd wel laag. Het gaat vaak om inboedel van o.a. overledenen.

Volgens mij hoort er op de 12 uur geen lume te zitten, dus ik denk eerder dat het een stofje op het glas betreft. Maar daarom zei ik, scherpere foto zou veel helpen

Amsterdam vintage watches kan het denk ik aan deze foto zonder twijfel direct al zien

Nou @AmsterdamVintageWatches kom er eens bij :slight_smile:

Close but no cigar.

Dit is €5 troep helaas.

5 likes

Die neppe meuk zou ik direct weg doen. Anders is het toch net alsof je met een opblaaspop in de kroeg zit omdat je geen echte vriendin kan vinden…

7 likes

Ik wil je vragen nep/defecte/troep mechanische horloges niet zomaar weg te gooien. Er zijn hier (junior) horlogesleutelaars actief die je erg zou kunnen helpen met oefenuurwerkjes…

6 likes

Exact, en ik zoek nog wat kasten om te oefenen met (zaratzu) polijsten

2 likes

Zo slecht is dit lotje niet. Pontiac, Prisma, Seiko en Orient zijn toch leuke merken. De Prisma heeft een heel leuk model kast.
Die links onder kan ik niet lezen maar ziet er nog redelijk uit. Veel plezier met je aankoop.

1 like

:joy:
Sinds ik dat doe, heb ik geen mot meer met andere kerels.

4 likes

En welke site was dit?

Je mag het alleen hier absoluut niet aanbieden en nu hij weet dat het nep is mogen er dus ook geen foto’s meer van geplaatst worden.

Achteraf pas? Voor die 100 euro? :joy::joy: