Rolex, Junghans en meer van veiling, echt en waarde?

Waaraan zie je dat?

Ervaring

8 likes

Tnx, dan weet ik genoeg. Ik had uiteraard al zo’n vermoeden, maar toch blijf het knagen… wel echt, niet echt. Ach ja, wellicht dat de andere klokkies nog wat zijn. We zien 't wel.

Ja, daarom. Tnx. Komt wel goed. Die linksonder is een Junghans.

Dat begrijp ik. Ik had het leuk gevonden om te leren waaraan je dat dan kunt zien. Want soms zie ik het, maar nu niet.

Ik vind de verhoudingen van de fluted bezel off. Denk als je er dagelijks een paar door je handen laat gaan je andere dingen die net off zijn ook opvallen.

1 like

Klopt het trouwens dat de combi van die afgeronde diamant indexen en de lumimous puntjes ook niet kloppen? Of is er wel een model die dat heeft? Ik kwam alleen modellen met strakke vierkante diamant indexen tegen i.c.m. de puntjes ernaast.

1 van de 100 dingen waaraan je ziet dat dit nep is ja

1 like

Even een update met foto’s. :slight_smile:

En natuurlijk de Rolex. :stuck_out_tongue:

Als jullie er wat over weten hoor ik het graag. :blush:

Zoals eerder aangegeven. De Rolex is fake maar de rest is wel leuk :smiley:

2 likes

Haha, ja ik weet het. Was ook meer als geintje.

1 like

Ze lopen overigens allemaal nog perfect, dat scheelt weer.

1 like

De Orient komt uit 1961 trouwens ben ik net achter. Toch wel geinig. Loopt nog perfect ook. Zou het iets waard zijn?

Een serienummer met 1? Zal dan 1971 zijn. De wijzerplaat heeft helaas wel beschadegingen wat de waarde zal drukken. Ben geen Orient expert maar mijn gevoel zegt dat door de plaat de waarde niet boven de 50 zal zijn door de plaat.

1 like

Ja, heel klein beetje zie ik. Er staat H 914560 achterop.

In dat geval zou het dan denk ik 1969 zijn? Klopt ook wel met de stijl van het horloge. Hoe kwam jij bij 1961?

1 like

Hits op Google en YT, maar wijkt net wat af zie ik. Maar ok, 1969 ook wel leuk. Mooi om te zien dat die automaatjes nog keurig lopen. :smile:

Nou, als deze fake zijn eet ik mijn schoenen (of slippers, mag ook) op. :stuck_out_tongue: Toch maar even de Pontiac en Orient opengemaakt. De Junghans krijg ik niet open. Jammer. Als iemand meer weet, graag! :smile: