Rolex keuze stress! Dank voor het meedenken allemaal. Knoop is doorgehakt!

Beste mede HF leden,

Momenteel ben ik aan het overwegen of ik me op een wachtlijst bij een AD van Rolex zal laten plaatsen (uiteraard indien het horloge niet op voorraad zou zijn) en voor welk model ik zal kiezen. Niet het belangrijkste echter doch ook niet onbelangrijk:

• Waar zouden jullie voor gaan?
  • Welke AD zou jullie voorkeur genieten?
  • Welke is het meest waardevast?

Andere tips rondom een mogelijke toekomstige aankoop, waar ik nog niet bij stil heb gestaan, zijn uiteraard welkom.

Hieronder een overzicht waar ik tussen wil kiezen. Het zijn stuk voor stuk prachtige exemplaren. Alvast bedankt voor het meedenken.

Rolex Submariner 116610LV

Rolex Submariner 116610LN

Rolex Datejust 126334, 41 mm, vind beide kleuren te gek

• Rolex Submariner 116610LV
  • Rolex Submariner 116610LN
  • Rolex Datejust 126334, 41 mm

0 stemmers

3 likes

Van dit menu zou ik de DJ kiezen.

Liever een Sub met smalle lugs.
Nóg liever een 36mm DJ.

3 likes

Heb een polsmaat van 19,5-20cm :grimacing::grimacing:

2 likes

DJ met fluted bezel. Geen enkele twijfel.

1 like

Ohhh :smiley:
In dat geval toch maar de 41 ja!

1 like

De DJ in ieder geval het minste.

Ik zou ze vooral eens passen om een keuze te maken. Zijn alle 3 erg verschillend.

Yup, dat dus. :point_up_2:

Behalve de 116610LV heb ik ze reeds gepast :stuck_out_tongue_winking_eye:. Passen qua maat in ieder geval goed. Thanks voor je advies mbt waarde. Moet wel zeggen dat ik de DJ,s ook echt geweldig vind!

1 like

Wat wil je?

Even dragen en verkopen of wordt het een horloge voor het leven?

Heb nog nooit een horloge gekocht om het maar even te dragen. :+1:

Dit zijn de Rolex modellen die ik echt gaaf vind en zal hieruit een keuze gaan maken.

In dat geval de zwarte Sub (als je hem kunt krijgen) of een 36mm DJ…

Daar ga je nooit spijt van krijgen en blijft altijd stijlvol.

:point_up_2:

36 staat echt klein

Zelf heb ik de meeste affiniteit met de Submariner (hoewel een DJ ook prachtig is).

Wat betreft waarde denk ik dat de Hulk een betere keuze is. Deze is volgens mij exclusiever en ik zie deze modellen voor aardig hoge prijzen te koop staan op chrono24. De 116610LN behoudt naar mijn idee haar (mijn sub date heet Roxy) waarde ook goed.

1. 116610LV: door de bijzondere kleurstelling valt deze meer op. Past bij de meeste gelegenheden, maar groen kan voor sommigen misschien teveel zijn

2. 116610LN: matcht beter ivm het zwart en past bij erg veel gelegenheden. Klein nadeel is dat je dit model veel ziet

3. DJ: klassieker. Gewoon top. Het mist voor mij alleen wat sportiviteit.

Tot slot vraag ik me ook af welke modellen het makkelijkst te bemachtigen zijn bij een AD. Ik heb zelf overigens goede ervaringen met Gassan.

1 like

Bij kramer watches hebben ze een hulk liggen, wel ruim 4K boven de listprice (voor die 4K kan je dan ook een BB58 kopen), ongelofelijk trouwens, zijn die ineens zo gewild? wat een mafkezen zeg. :scream:

Maar een wacht lijst voor een mooie LN in mint conditie is niet nodig, die heb je hier al…
Succes. ( ik zou trouwens voor die hulk gaan, maar dan wel voor de listprice)

3 likes

De zwarte Sub. Vooral omdat die wat mij betreft het meest all-round is. De Hulk is ook prachtig maar dan moet je wel bereid zijn heel lang te wachten, de wachtlijst voor de Hulk is flink dus die optie zou ik vergeten (wachten is klote :wink:)
De DJ met fluted is ook prachtig maar wel een opvallende blinker en daardoor meer een gelegenheids-horloge mi.

Gassan en S&C beide prima AD’s. Kies gewoon de AD die jou keuze op voorraad heeft of het snelste kan leveren.

5 likes

Als je op korte termijn een nieuwe Submariner wil kan vrijwel geen AD je helpen en ben je aangewezen op de grijze import, bijvoorbeeld Kramer Watches in Franeker. Vanuit eigen ervaring een goed en betrouwbaar adres.

Eehhh :thinking:
Een maandje of 3 wachten lijkt me verstandig :joy::joy:

3 likes

Lekkere stress! Deze keuzes.

Maar, als je echt bij een AD wilt kopen kun je de Hulk alvast wegstrepen. Die krijg je niet meer.

De 116610ln is dan mijn keuze. Prima alledaags horloge. Behalve als je een pak draagt volgens sommige. :sunglasses:

:v:

Date just 41 is veel te groot en lomp IMHO.

Good luck hunting!

:beers:

3 likes

Hij heeft een pols van 20cm…dan is een klokje van 41 toch nog erg klein.
Of zie ik dat nou verkeert. Ik ben nieuw op het horloge front maar ik wil niet zo’n klein horloge

2 likes

Snap dan niet dat mensen kiezen voor zo’n groen geval… kijk eens in je kledingkast; hoeveel opvallend groen zie je daar?

Inderdaad, zwart is de mooiste kleur :sunglasses:

4 likes