Rolex Ladies Precision vintage Gold/Green - Zeldzaam?

De Saudi’s schijnen nog wel eens Rolexen weg te geven (vroeger althans), o.a. aan diplomatieke delegaties. Mischien kun je een begin maken door een open sollicitatie te sturen naar de Nederlandse ambassade in Riyadh?

1 like

Helaas kom ik via de verschillende uitgezette kanalen niet verder.
Van de 6 kanalen hebben er 4 gereageerd en verwacht niet dat de overige 2 nog reageren.
Die reacties die ik heb gekregen waren leuk, maar geen verdere verdieping of richting.

Zag wel dat de dochter van de sjeik een watch collector is. Misschien zou zij wel interesse hebben om het horloge dat haar vader eind 1975 heeft weggegeven weer in bezit te krijgen! :wink:

Afin, tot die tijd eerst weer terug in het dressoir.

2 likes

2 likes

Waarom zou je het weg doen? Ik vind het een leuk verhaal, ik zou m laten opknappen en dan kado geven aan vrouw of dochter oid. Als die er op enig moment zijn.

2 likes

Klopt hoor is ook de gedachte :slight_smile:

Uit nieuwsgierigheid, wat kost een gemiddelde onderhoud/opknapbeurt en wie zouden jullie aanbevelen?

1 like

± 250 euro bij een onafhankelijke professionele horlogemaker. Hobbyist zou ik inzetten op > 150 euro.

1 like

Dank, super handig!

Je moeder moet best een coole tijd hebben gehad als ik dat zo een beetje tussen de regels door lees…

3 likes

Nou inderdaad. Heeft ze goed gedaan :wink:

1 like

Geinig verhaal maar al je inspanningen begrijp ik niet helemaal. Draadje openen op RF. Redial is redial: wat wil je nog meer horen

Tja, net hoe je in een dergelijk geval tegen “redail” aankijkt.

En ja, moeite stoppen in een horloge die van Sayyid Shabib Bin Taimur Al-Said is geweest, en met een fantastisch verhaal bij mijn moeder terecht is gekomen fascineert me.

Mijn horloge komt bij een juwelier in Zwolle vandaan, the end, hoe saai is dat :joy:

Ik had gehoopt verder te kunnen achterhalen waar/waarom deze customisatie heeft plaatsgevonden. Wellicht kwam er nog een mooie toevoeging aan het geheel.

5 likes

Bewijs t maar.

Gaat lastig worden. Standaard spul uit die tijd is vaak al lastig achterhalen, laat staan custom work.

1 like

Ja mee eens, maar was het proberen waard. Voor hetzelfde geld waren er taxateurs die dergelijke aanpassingen vaker hadden gezien.

1 like

Met die instelling hadden we vandaag de dag niet geweten wat we nu weten, we zijn potjedikkie in de ruimte aan het kijken wat er een paar miljard jaar geleden gebeurde. Als we het dan toch over slecht gedocumenteerd hebben… dan moet dit ook wel lukken :grin:

Veel plezier met zoeken :wave:

Heel veel custom dingen zijn natuurlijk nooit gedocumenteerd, of vanachter je PC niet te achterhalen. Daarom is ‘bewijs’ toch wel makkelijk. Een verhaal van iemand is interessant, maar foto’s etc helpen het wel ondersteunen.

Daarnaast is niet elk object is een studie waard :stuck_out_tongue: … en hoewel ik de zoektocht van Jaap interessant vind, denk ik niet dat hij veel verder gaat komen dan ie nu al is.

1 like

Ik denk dat je daar gelijk in hebt, er is maar een manier om daar achter te komen en dat doet hij nu.
Ieder zijn ding:

5 likes

Je zou natuurlijk wel kunnen proberen met deze dame in contact te komen om te proberen meer informatie over het horloge te achterhalen - teaser via social media?

Toch nog een reactie op uitstaande lijntje, who knows…

3 likes

Leest als een standaard ontvangstbevestiging. Maar goed, sommige merken kunnen je soms verrassen…

2 likes

Mooi verhaal ook gezien de huiskleur van de Oman.
Benieuwd naar de rest van het verhaal.