Rolex Ladies Precision vintage Gold/Green - Zeldzaam?

Zo, dat was weer even mijn horloge speurtocht van de dag, oh ja, ik was eigenlijk gewoon aan het werk… :rofl:

4 likes

Ik ben heel erg blij met alle informatie die ik tot nu toe heb gekregen, bedankt!
Leerzaam en geeft meet richting om verder te zoeken naar de oorsprong.

2 likes

Hebben jullie nog tips qua personen die van deze specifieke casus nog meer zouden kunnen weten?

Hoewel het mij in de hoofdzaak gaat om de kennis en historie, ben ik ook wel benieuwd wat jullie denken dat de waarde zou zijn van dit klokje. Daadwerkelijk kratje pils, of wellicht toch couranter?

Jasper van @AmsterdamVintageWatches zou je eens kunnen bevragen.

Uurwerk er uit, en dan op de weegschaal.
(Grammen x 15 euro) + 20% (merkbonus) en dan zit je aardig in de richting.

1 like

Ook op een redial? Zou zeggen goudprijs in dit geval.

4 likes

Het is hoe dan ook meer dan de smeltwaarde, dus de waarheid zal ergens in het midden liggen.

Ik twijfel hieraan. Ik denk dat in originele staat het horloge al een moeilijke zal zijn geweest om te verkopen, laat staan met een redial.

Maar goed, het gaat in elk geval geen crazy bedrag worden.

2 likes

Rolex (en Tudor) gaan in de regel wat dat betreft net even wat makkelijker is mijn ervaring. Maar laten we wel zijn 99,9% van alle dameshorloges is gewoon smeltprijs zonder bonus.

2 likes

Smelt waarde en misschien 100-200 euro voor het uurwerk is wel redelijk in de ballpark.

De wijzerplaat heeft geen enkele waarde helaas.

3 likes

Eens… maar dat gaat wel uit van een originele plaat in mijn ogen.
Anyway, zal de draad verder niet derailen.

1 like

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de verf er makkelijk af gehaald kan worden om te kijken wat er onder zit?

Ik laat hem nog even zitten, zolang ik het verhaal niet helemaal kan ontcijferen.
Zojuist met mijn moeder gesproken, maar het verhaal is nog iets anders dan ik heb gemeld.
Namelijk:

Na haar verblijf in Pakistan reisde ze af naar Londen en verbleef ze in het Hilton park lane hotel London. Dit was het jaar1975.

In dit hotel heeft ze deze gift ontvangen van de sjeik uit Oman.
Mijn moeder weet zich te herinneren dat er ook een juwelier in dit hotel zat, maar het is natuurlijk onzeker waar en wanneer het horloge is aangeschaft.

Ze verteld dat ze het horloge wel in verpakking én doosje heeft gekregen, maar deze niet heeft bewaard. Ook weet ze zeker dat het horloge nieuw was en er geen krasjes op zaten.

Raadselachtig wat de exacte herkomst is van het horloge en de afwijkende turquoise wijzerplaat.
Alsof het speciaal op bestelling is gemaakt of iets dergelijks.

1 like

De zijkantjes met ontbrekende verf zijn nog niet echt zichtbaar als het werkje in de kast zit.

1 like

Kan Oman ook Qatar zijn geweest?

image

De Al Thani familie van Qatar gaat elk jaar naar London en nemen hun verzameling supercars in huiskleur mee…

7 likes

Dat is knap gevonden :slight_smile:
Als ze tegenwoordig een Koeningsegg in familie-kleur laten maken, is een wijzerplaatje van een Rolex in 1972/1975 ook niet ondenkbaar.

Morgenmiddag ga ik bij haar langs en zal alle feiten op een rij zetten. Ik meen toch zeker Oman, maar zal er eens even voor gaan zitten.

Ik heb naast de turquoise kleur nog iets afwijkends gevonden.

Er is in het achter dekseltje ook iets gegrafeerd.
Naast de gedrukte zaken, zie je ook dat er met de hand is is toegevoegd.
Ik kan er niet heel veel van maken, ben benieuwd wat jullie zien.

Ben geneigd te denken dat het turquoise en deze hand-gravering met elkaar in verband staan.
Eigenlijk moet ik een goed vergrootglas halen, wat de deksel is maar 15mmx15mm.

1 like

Geen toevoeging alleen dat ik de kleur geweldig vindt en het verhaal ook, koester haar :ok_hand:t2:

3 likes

W4105 ?
Mogelijk iets van een krabbel toen het uurwerk een service heeft gehad?

3 likes

Dat is een krabbel die door een horlogemaker in de kast gezet is toen het horloge een keer een onderhoudsbeurt gehad heeft. Horlogemakers brengen/brachten dan vaak een krabbel in de kast aan waaraan ze terug kunnen zien of en wanneer ze een horloge in onderhoud hebben gehad.

2 likes

Het vreemde is dus dat het horloge nieuw is verkregen, 1 jaar is gebruikt en daarna tot op heden in het dressoir is blijven liggen. Nooit service gehad of bij de juwelier geweest, niets. Raar he.