Rolex met problemen

Mijn schoondochter heeft 5 maanden geleden een nieuwe Rolex aangeschaft bij officiele dealer in Amsterdam
Horloge begon slecht te lopen en uurwerk stopte er regelmatig mee
Dealer onderzocht de zaak en vertelde dat totale revisie moet plaatsvinden
Ik ben van mening dat ze recht heeft op een nieuw horloge.
Wat vinden de forumleden hier van ??

De dealer heeft gelijk. Gewoon een stukje consumentenrecht.

Verkoper heeft het recht om het horloge te (laten) herstellen. Ik zou er op aandringen om het horloge naar Rolex te sturen. Dan weet je zeker dat het goedkomt.

2 likes

Dealer heeft het recht om de Rolex te laten repareren onder garantie en ze gaan dat ook doen.

Recht op een nieuwe Rolex, zover is het zeker nog niet.

Als je na deze reparatie nóg een slechtlopende Rolex hebt, wordt het een ander verhaal


(Edit, ik lees niet of 't horloge -onbewust- gestoten is ofzo, daar kunnen ze niet tegen)

Succes

Mvrgr
Robin

1 like

Horloge is zeker niet gestoten en ze Golft ook niet
What about de waarde bij evt verkoop als koper weet dat vlak na aankoop totale revisie noodzakelijk was???

bij evt wederverkoop is er bij deze historie zeker een waardevermindering

Een grote waardevermindering heeft al plaatsgevonden op het moment dat ze het horloge afrekende.

Dit lijkt me een ‘normaal’ garantiegeval waar het uurwerk wordt gerepareerd en een volledige servicebeurt krijgt. Ik denk niet dat dat iets met de waarde doet.

6 likes

Inderdaad, eerst herstellen en mocht dat niet baten vervangen voor een nieuw exemplaar.
Ik denk dat als de revisie goed gedocumenteerd wordt het niet direct een waardevermindering zal betekenen.

1 like

Waar baseer je dat op? De dealer hoeft niet meer te doen dan ervoor te zorgen dat het goed doet wat het geacht wordt te doen, reparatie mag dus ook binnen veertien dagen.
Tenzij wat anders is afgesproken.

Inderdaad, Op basis van non-conformiteit mag de leverancier eerst de gelegenheid krijgen te repareren.

2 likes

Waarschijnlijk is het beter hier eens te kijken en dan een Garantiechecker uit te voeren.

Heel duidelijk is het trouwens niet. Er staat dit: “Wettelijk gezien heb je al recht op gratis reparatie of vervanging door de verkoper, als het product eerder stuk gaat dan je mag verwachten.”.

1 like

Een door Rolex zelf uitgevoerde reparatie zal de waarde niet doen verminderen.

Ik vraag me af hoe hij dat heeft vastgesteld. Maar de “kilometerstand” gaat dan weer naar nul. Ik zie een (minimale) theoretische waardevermeerdering. Nogmaals, bij een Rolex revisie.

Een nieuw horloge in de stickers zou trouwens een wat grotere waarde hebben dan een 5 maanden oud horloge met wat gebruikssporen. (Uitzonderingen daargelaten, zoals misschien bij modellen die grijs meer opbrengen dan bij de AD. Maar die vind je denk in niet onder de damesmodellen).

Beste @hajo12,

Vervelend dat uw dochter problemen heeft met haar Rolex. Waar u rekening mee moet houden is dat dit kwetsbare, ingewikkelde instrumenten zijn. Soms kan het gebeuren dat een klein onderdeeltje van vaak slechts millimeters klein verkeerd word gemonteerd, waardoor het niet loopt zoals het hoort. Daarom krijgen klanten bij prestigieuze merken garantie. Dat varieert van 2 tot (ik geloof) 5 jaar. Rolex is een van de merken die 5 jaar garantie geeft op haar uurwerken, omdat zij geloven dat het horloge zo lang goed zou moeten functioneren, voordat het een service nodig heeft (service is vergelijkbaar met een apk, maar dan voor horloges).

Dit teken van vertrouwen is uitzonderlijk, maar (naar mijn mening) hard nodig want mensen verwachten gewoon een goed product en Rolex wilt dat goede product voor u leveren, maar soms zit het een dagje tegen
 Ik denk dat iedereen dat wel eens heeft gehad.

Maar goed ik dwaal enorm af: wettelijk gezien moet het horloge eerst een aantal keer gerepareerd zijn voordat een verkoper het horloge terugneemt.

Rolex zal het horloge weer in topstaat afleveren en uw dochter zal er heel veel plezier van beleven.

:v:

8 likes

Kleine correctie :

Servicebeurt hoeft pas naar 10 jaar :wink::+1:

1 like

FYI: Nou, ook bij niet prestigieuze merken hoor. Dat is nu eenmaal wettelijk zo geregeld.

2 likes

Garantie is service. En 5 jaar is sowieso niet verplicht

5 jaar is idd niet verplicht. Maar garantie is geen service, u haalt wat dingen door elkaar.

1 like

Gedeeltelijk mee eens
 Het is maar net hoe je het horloge ge/misbruikt. Per horloge anders :slight_smile:

1 like

Je hebt gelijk. Retourneren is service, geloof ik. Ben net 3 weken van school en verwar t nu allemaal al, hahaha.

1 like

Liever een Rolex met een extra Rolex service dan met eentje te weinig.

3 likes