Rolex met problemen

Liever een Rolex met extra service dan helemaal geen Rolex :nerd_face:

2 likes

Ik ben wel benieuwd hoe lang je hem kwijt bent.
Ik verkoop zelf kleding. Als er iets niet goed is met een artikel, verwachten 9 van de 10 klanten dat ze een nieuw artikel krijgen. En dan gaat het vaak om nog geen €50,-

Ook verwacht men dat ik klachten binnen een week oplos. Ik snap dat dit met een horloge lastiger is allemaal. Ik vind wel dat als je een horloge van een merk koopt dat bekend staat om zijn “robuustheid” en sterkte en betrouwbaarheid én je bij de AD voor de volle mep een exemplaar aanschaft, je binnen een redelijke termijn weer een goedwerkend horloge om je pols moet hebben.

Ik vermoed dat u wat dingen door elkaar haalt. In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn. Garantie is een extra, geen wettelijke verplichting.

En zeker in het voorbeeld van Rolex. Rolex heeft geen enkele verplichting naar de klant. De klant heeft een overeenkomst met de verkoper. Rolex geeft echter fabrieksgarantie aan de klant. Dat is service en ligt geen enkele wet of verplichting aan ten grondslag.
Wat @Captaingingerbeardd zegt, klopt dus wel degelijk.

1 like

beetje drama hoor, horloge stuk, kan gebeuren… precies balen maar na revisie weer 100 procent als nieuw. Waar je als schoonvader druk om kunt maken…

Okay dan. En met garantie…garandeert men een deugdelijk produkt, snappu wel? Oftewel: 3 = 2 + 1 = 1 + 1 + 1.

Maar ik vind het allemaal goed hoor.

2 likes

Heb het al 2x eerder gehad met een (erg) jonge Rolex. Hoort erbij. Premium :ok_hand::innocent::sweat_smile:

1 like

Ik besef me dat ik een beetje wijsneuzerig was, excuus. Het komt op hetzelfde neer inderdaad.

3 likes

Ik heb het gevraagd bij S&C voor een sub.
10 jaar, kosten ca. 450 Euro.

1 like

Mijn ervaring is iets anders. Na 10 jaar was het tijd voor een volledige revisie door Rolex. De AD (in mijn geval Bucherer in München) stuurde mijn sub op naar Rolex. Daar halen ze het uurwerk helemaal uit elkaar, tot het kleinste onderdeel. Duurt drie maanden. Kost ongeveer 800 euro, afhankelijk van te vervangen onderdelen. Ze polijsten de kast en ze geven 2 jaar garantie op de revisie. Daarna kan ie er weer 10 jaar tegen, zelfs als je hem dag en nacht draagt.

1 like

Da’s veel.

Full service via S&C 450 Euro.

Spotgoedkoop… 3 maanden duurt het, dat is zo’n 512 werkbare uren. Werkplaatstarief van 1,50 Euro dus…

1 like

De vraag is dan: wat gebeurt er precies en wie voert het uit? Ik heb veel vertrouwen in Bucherer. Zij hebben mij vaker voortreffelijk geholpen. Ze hebben zelf een team horlogemakers, maar hun advies was: laten uitvoeren door Rolex. Kost een schep geld, maar dan heb je ook een complete revisie, niet alleen een servicebeurt. Die doen ze bij Bucherer wel zelf.

1 like

Precies: een koopje!

Ze hebben bij Rolex waarschijnlijk een lange wachtrij.
Maar ze hebben met alles bij Rolex een lange wachtrij.
Vinden ze blijkbaar erg leuk daar.

1 like

Bij S&C wordt het in NL gedaan door Rolex gecertificeerde horlogemakers.
Daar zijn er ongeveer 10 van.

10 jaar zonder pakkingen die aan vervanging toe zijn?

6-8 weken is de richtlijn voor een hoop merken…3 maanden is nog langer (duhhh), mja echt niet verrassend oid…

Ik vroeg, wanneer kom ik hier terug?
Over 10 jaar meneer zeiden ze.
Letterlijk.

Behalve als er iets mee is.

2 likes

:astonished:

1 like

Gig :grin:

1 like