Rolex met problemen

RVV
Ik maak me helemaal niet druk als je mijn topic goed leest
Ik vraag gewoon wat andere forumleden er van vinden

2 likes

Ik denk dat ze ergens binnen die 3 maanden er een paar uurtjes aan werken.

APK is een controle op voornamelijk veiligheidsaspecten, er wordt bij een APK niets geserviced of gerepareerd. Andersom komt wel vaak voor: grote (service) beurt met (gratis) APK
Maar over het horloge: als het officieel gecontroleerd en geserviced wordt en de garantie onverminderd van kracht blijftā€¦wat is het probleem???
(afgezien van een deuk in (in ieder geval) mijn vertrouwen in Rolex als het als normaal wordt beschouwd dat ne 5 maand een horloge compleet gereviceerd moet worden)

Raarā€¦ Of Rolex heeft uitzonderlijk goede pakkingen, of de personeelsleden zijn alleen ingelicht over het mechanische werk (lijkt me raar). Qua Rolex standaarden geloof ik wel dat de werkjes 10 jaar mee moeten gaanā€¦ Kan @Crownguard hier toevallig meer info over leveren?

Goedemorgen,

Ja het klopt dat naast de 5 jaar garantie en de 10 jaar service interval is geadviseertd zie ook bijgaand stuk
https://www.google.nl/amp/s/www.ablogtowatch.com/rolex-5-year-warranty-all-new-watches-10-year-service-intervals/amp/

Heb deze vraag bij diverse Rolex service centers besproken en allemaal zeggen ze dat bij normaal dagelijks gebruik service pas nodig is na 10 jaar.

Maar afhankelijk van het gebruik het wel aan te raden is elke drie jaar een service check te doen. Met name een waterdicht test die elke hirlogemaker in 2 minuten kan doen en een timegrapher test om de geniddelde waardes te testen.

Door het gebruik van de nieuwe lubricants ( vanaf 2012 en verder) maakt dat het uurwerk later service nodig heeft. Pakkingen zijn van dusdanige kwaliteit dat ze bij normaal gebruik dat ook wel redden maar een 3 jarige waterdicht test is aan te raden.

7 likes

Nu begrijp ik waarom je andere horloges naast je rolex zou moeten houden. Want die draag je natuurlijk minder. Maar die kan je dan mooi dragen tijdens de servicebeurt.

Zo ben ik tot het verzamelen van horloges gekomen. Na 10 jaar alleen de sub te hebben gedragen, zat ik ineens zonderā€¦ Zo kwam ik op het idee van sub-hommages. Eerst een Marcello C., later ook drie Aplhaā€™s - o.a. de Daytona hommage. Plus een EMG HF 2017 (gekregen van een vriend) en enkele steriele Chinezen (Bliger, Corgeut). De originele sub draag ik alleen nog op zon- en feestdagenā€¦

:-1:

Mag toch hopen dat Bucherer dat gewoon zelf heeft gedaan. EUR 800 is volgens mij het nieuwe standaard tarief

Heb ook een probleem. Zal dit nog garantie zijn of?

Karakter is geen waarborg vrees ik :wink:

Helaas maar denk dat je voor 200,- klaar bent in Keulen bij Rolex SC
Reisverzekering opgeven

1 like

Gewoon verkopen als nauwelijks gedragen :stuck_out_tongue:.

1 like

ā€˜mintā€™

Gewoon houden. Punt

2 likes

Mooie DD erbij straks :sunglasses:

Au. What happened?

Kloptā€¦ maar niemand kan de kast en band weer zo goed als nieuw opmaken (polijsten) als Rolex zelf.

1 like

Golfen moet kunnen als ik de Rolex website intro mag geloven :see_no_evil:

Het kan ook maar zou het niet doen