Rolex Milgauss

Ik overweeg een occasion Milgauss te kopen of een nieuwe Rolex OP blauwe wijzerplaat, wat zouden jullie doen?

2 likes

Ik zou voor de nieuwe OP gaan :+1:

De Milgauss.
Gewoon omdat die mooier is.

4 likes

Nooit een Rolex gehad Milgauss is van 2008 en de OP nagelnieuw

Wat vind je zelf de voor- en nadelen van beide modellen?

Milgauss spreekt mij
Meer aan maar heeft gebruikers sporen en de OP is nagelnieuw maar ook heel fraai

Twijfel zit hem vooral in nieuw en de andere 10 jaar oud en gebruikt

Milgauss

Ik heb de mlgauss nooit gepast, maar wel de air king … en das volgens mij dezelfde kast … ik vind de op beter om mijn pols staan … zou ze dus iig allebei ff passen :blush:

1 like

De onvermijdelijke gebruikers sporen gaan op de OP ook zeker komen… ik ging voor de Milgauss omdat die gewoon ff anders is als een standaard OP!

De Milgauss. Vind deze echt meer uitstraling hebben dan de OP… ook mooi hoor maar meer onder de radar. Zelf zou ik de Airking nemen overigens :smiley:

4 likes

milgauss. Schitterend

Sowieso milgauss en met een beetje zoeken kun je ook nog bijna nieuwe vinden :v:

Voor deze vragen ze 5150 euro compleet met papieren

Milgauss is eigenlijk de tegenhanger van de IWC Ingenieur lijn, dus robuuste toolwatches met hoge weerstand tegen magnetische straling. Werk je dus in een onderzoekscentrum, dan de Milgauss.

Anders zal de OP ruimschoots volstaan.

Je kan ook met een 4x4 elke dag in de file gaan staan maar daar is een comfortabele sedan toch meer geschikt voor.

Maw ik pleit voor meer ‘fit to the purpose’ horlogedragerij en minder focus op hoe het er nu meer of minder uitziet.

Ik zal hem 24/7 gaan dragen

Ok maar dat gaan ze allebei nog wel kunnen hebben hoor. Heb je geen 1000 gauss stralingswerende constructie in je horloge voor nodig. Maakt het model dan onnodig dik.

De OP is een klassieker en eleganter horloge. Ik zou hem overigens in wit of zwart nemen.

De Milgauss is aparter en sportiever. Iets groter en een stuk dikker.

Voor alledag zou ik zeker voor de OP gaan.

Wil je iets wat er qua sportiviteit een beetje tussenin zit, neem dan een Explorer (1).

Betreft waardevast doen ze dan voor elkaar onder?

Bij de Milgaus zou ik rekening houden met een servicebeurt. Dan ga je ook richting de 6 duizend.

Als dit je enige dagelijkse horloge wordt zou ik een Explorer kiezen: sportiever dan een OP en dunner dan een Milgaus.

Bij Crownguard staat een nette;
https://www.crownguard.com/collection/2223/rolex-explorer-214270-39mm.html

6 likes