Rolex Milgauss

Vertel!

Volgens mij was je er al uit toen je de vraag stelde :grinning:
Er is in dit geval ook geen goed of fout, dus niet meer over nadenken en genieten van deze prachtige klok

Grappig hoe de gemiddelde Milgauss eigenaar niet weet wat het model bijzonder maakt. Grappig en tragisch. :slight_smile:

2 likes

Gefeliciteerd! Mooi horloge! Veel plezier ervan! :smiley:

:joy::joy::joy::ok_hand:t5::ok_hand:t5::ok_hand:t5:

Dit zou afhangen van wat ik al bezit.

Uiteraard ken ik het Milgauss verhaal knul :wink:

Echter, als @Unagi aanbiedt het te vertellen: graag! Kom maar op :slight_smile:

Even een luie, maar duidelijke copy paste (het is tenslotte weekend)

De Rolex Milgauss werd ontworpen om aan de eisen van de wetenschap­pelijke wereld te voldoen. Het horloge is bestand tegen magnetische velden tot wel 1000 gauss. De betrouwbaarheid en precisie van een gewoon mechanisch horloge kan worden beïnvloed door een magnetisch veld van 50 tot 100 gauss. Veel wetenschappers worden tijdens hun werk echter blootgesteld aan veel hogere magnetische velden. Rolex’ oplossing hiervoor was de Milgauss, het eerste horloge in zijn soort. Vandaar de naam van het horloge: ‘mille’ is Frans voor duizend. De Milgauss werd met name bekend als het horloge dat werd gedragen door wetenschappers van de Europese Organisatie voor Kernonderzoek (CERN) in Genùve.

2 likes

Lekkere ben jij!

1 like

Bij deze wat mooie foto’s

12 likes

Proficiat! Leuk is ie hé

Ik ga m vandaag ook weer eens dragen

5 likes

Proficiat! Enjoy :wink:

1 like

Hoezo tragisch?
Het is toch veel logischer dat iemand verliefd wordt op het uiterlijk.

Dan maakt het hele verhaal er omheen niet zo veel uit. Het is immers een Rolex, zal wel goed zijn.

Zijn maar weinig mensen die een Milgaus kopen voor waar deze in uitblinkt.

Ik vind dat tragisch. Ze maken een model die 1000 gauss straling kan hebben, met een speciale constructie over het uurwerk. Dit maakt het horloge dikker dan een horloge voor dagdagelijks deskdiven hoort te zijn.

Maar een leuk technisch hoogstandje. En een leuk verhaal. Maar het doet er niet toe. Want er staat Rolex op, ziet er leuk uit, en heeft voldoende ‘bling’ in huis. Mensen zien dat je een Rolex draagt. En dat is voldoende.

Ik vind dat tragisch. En ga met bewondering kijken naar een ingenieur die dagdagelijks met magnetische straling in contact komt en zo’n ding om de pols heeft.

En ja, zoals ik al zei, dat kunnen we zeker breder trekken. Want veel horloges hebben specificaties die voor dagdagelijks gebruik ‘overkill’ zijn. Maar een drager die nagedacht heeft over wat ie om z’n pols gespt en waarom, dat ga ik toch steeds bewonderen.

2 likes

Goede keuze! Persoonlijk vind ik dit de mooiste uitvoering met het zwart en oranje!

1 like

OP. Met name vanwege de forse dikte van de Millgauss

TS heeft gistermiddag die milgauss gekocht :see_no_evil:

Snap nooit zo waarom iemand iets moet vinden van een ander


Maar zo ben ik :+1:

3 likes

Straling? Gauss is een eenheid voor magnetische fluxdichtheid.

2 likes

:man_facepalming::man_facepalming:

1 like