Rolex nep?

Goeiedag,

Ik ben nieuw op dit forum, zag echter nergens een voorstel topic, dus doe het maar een beetje hier voor ik mijn vraag stel.
Zelf pas sinds korte tijd wat interesse in horloges, dus ook nog geen verstand ervan eigenlijk, heb het altijd erg mooi gevonden maar nooit actief iets mee gedaan.

Door de interesse ben ik rond aan het kijken voor een Rolex, er al achter gekomen dat een nieuwe Rolex kopen vrijwel niet te doen is, althans geen nieuwe bij een officiële retailer voor de originele nieuw prijs, al bij diverse geweest maar allemaal geen voorraad en niet bekend wanneer iets komt, jammer dus.
Ook enigzins misleidend van Rolex als je op hun site een kunt configureren maar die dan nergens kunt krijgen.

Nu zag ik op internet bij een goed aangeschreven bedrijf een te koop staan, echter twijfel ik over de echtheid ervan, was benieuwd wat de meningen hier zijn over dat horloge.
Zal een afbeelding proberen bij te voegen en kijken of jullie dan kunnen inzoomen.

De tekst op het horloge is naar mijn mening ietwat onnauwkeurig, slordig, helemaal het woord Superlative, de P en E komen zelfs tegen elkaar aan.
Op de dial staan Romeinse cijfers, cirkel waar ze instaan is niet perfect, de 9 komt zelfs iets buiten de cirkel. En de R in Perpetual zie je dat 1 lijntje van die R ook wat doorloopt in de zijkant. 1 uitzijde van een wijzer is aan de korte kant wat vreemd.

Algehele indruk bij inzoomen is wat slordig.
Wordt echter verkocht als origineel met bijbehorende prijs.

4 likes

Dat inderdaad. Ik ben geen Rolex kenner en kan niet meteen een vinger leggen op iets dat overduidelijk fout is, buiten een vaag “net niet” gevoel bij veel zaken. De spacing van de letters (S U PE R), niet echt scherpe letters als je inzoomt, vrij slordige lume, … Ik ben geen fan van Rolex maar wat ik hier zie passeren is toch over het algemeen een pak strakker/cleaner dan dit.

Kijk anders even hier:

2 likes

De cyclops zit los, of is opnieuw gelijmd. En bij de 5 is de plaat beschadigd aan de binnenzijde van de uur marker. Rolex maakte in die jaren niet al te goede kwaliteit dus de printing kan wel kloppen.
Maar als je zelf al twijfelt over de andere punten dan loop je toch weg ? er staan er iets van 4000 te koop dacht ik in de wereld.

2 likes

Op die site heb ik inderdaad ook gekeken, dank je.

Echt of nep… ik zou me in ieder geval mateloos irriteren dat de symmetrie niet juist is! Zelfs horloges van enkele tientjes zijn beter afgewerkt tegenwoordig

2 likes

“Nu zag ik op internet bij een goed aangeschreven bedrijf een te koop staan”

En dan direct twijfelen? Hoe weet je dat dit bedrijf goed bekend staat?

Omdat ik het bedrijf hier al een aantal keren heb zien langskomen.
En mensen hen noemde om daar eens te kijken.

Ik heb inmiddels ook een reactie van het bedrijf, ze vonden het inderdaad ook hier en daar niet zo netjes en ze zouden contact op gaan nemen met de juwelier waar het vandaan komt.

Of dat ook echt gebeurd weet ik niet uiteraard.

Is gewoon een originele. Als je over die kleine dingen valt kun je beter een nieuwe kopen.

13 likes

Dit topic is zo weg… een nieuw lid met (ervaringen over) een bedrijf.

iedereen weet over welke winkel het gaat toch, met de overbelichte foto’s :slight_smile: Ik heb overigens goede ervaringen met dit bedrijf.

Als je allemaal nadelen ziet aan dit horloge, dan wil je het toch niet kopen? Ik zou niet een Rolex willen waarvan ik allemaal minpunten opnoem, en hem alleen zou willen omdat het een Rolex is voor een “laag” bedrag (aanname).

Het liefst kocht ik ook een nieuwe, maar zoals al aangegeven is dat bijna niet te doen, althans niet bij de officiële retailer, voor een originele nieuwprijs.

Ja er staan inderdaad niet gedragen modellen te koop uit 2022, echter ook meteen voor een aantal duizenden euro’s meer.
Dat wil ik dan weer niet doen.

wil je perse dit model, of geween een Rolex?

1 like

Nee is niet om het bedrag, wel aan het rondkijken voor een leuke datejust. Dus ook op hun site gekeken. En heb er een paar bekeken van wat dichterbij. Niet om te controleren maar uit interesse.
En bij deze viel me dat meteen op.

En dit topic ook alleen gestart om de mening van andere te horen hierover.

Ook omdat ik zelf geen ervaring heb met Rolex en of dit dus hoort bij een origineel exemplaar of dat er dan alarmbellen moeten rinkelen.

De naam van het bedrijf bewust niet genoemd omdat ik het me gewoon afvraag en niemand in een slecht daglicht wil zetten door mijn nieuwsgierigheid haha

5 likes

Ik heb interesse in een datejust ja.
Echter twijfel ik nog wel over de kleurstelling.
Vandaar dat ik wat rondkijk.
Vind sommige volledig stalen met wit gouden bezel ook mooi, ligt aan de kleur van de dial en het type ervan.
Echter vind ik goud met staal ook erg mooi.

Dus rondkijken tot er een uit springt.

Ik heb nergens aangegeven dat ik ervaring heb met dat bedrijf.
Noem al bewust de naam niet omdat ik me gewoon afvroeg of dit een origineel exemplaar is.

Gezien ik geen ervaring heb met Rolex wil ik wel weten of deze dingen bij een Rolex kunnen of mogen voorkomen.
Dan kan ik daar rekening mee houden bij een eventuele aanschaf

1 like

Check! Heel netjes.
De aanname dat iedereen weet om welk bedrijf het gaat is niet relevant.
Het is een keurige vraag en hopelijk blijven de antwoorden dat ook.

38 likes

Ik ben geen Rolex professional, en helemaal geen ervaring met oudere modellen.

Anyway, je kan beter even doorzoeken als deze niet alle vakjes aanvinkt wat je zoekt in een Rolex.

Er is zo veel te koop, dus je heb keuze zat!

En soms loont het nog even de AD in te lopen en het te proberen. Niet geschoten is altijd mis.

Dan gewoon een afspraak plannen, ik vind hem qua staat wel prima. Dikke kast, goede bezel etc etc. Wel even met een UV-lampje kijken of de wijzers ook tritium zijn en onthou dat je bij Rolex een werkpaard koopt, je koopt geen perfectie.

Blauw en TT voel ik ook.

Niet te koop though. Succes!

10 likes

Mooi hoor. Vraagje erover.
Zie bij sommige Rolexen, ook bij de jouwe, een rode of een zwarte datum.
Heeft dat een reden of is dat toen der tijd speciaal gevraagd door de klant?