Gratis tip. Als je zo weinig kennis hebt van vintage Rolex, koop er dan aub geen. Lees je eerst in, ga heel veel bekijken/passen, krijg een gevoel bij de verkoper, etc.
Het exemplaar is, zoals Han al zegt, best een prima horloge in dito staat. En gewoon origineel, dus laat je niet op het verkeerde been zetten door opmerkingen van leden die er overduidelijk ook geen kennis van hebben.
Ik ben zelf ook een tijdje gaan kijken naar een dj, hier veel over ingelezen.
Aan de hand van de foto zie ik niks waar deze rolex nep is.
Wat hier boven ook al benoemd is: ga kijken en passen!
Ik wil nog even een aanvulling geven op mijn topic omdat ik merk dat de meningen hier en daar wat verschillen.
Ja ik ben aan het rondkijken voor een vintage/ gebruikte Rolex.
Echter niet van vandaag op morgen.
Ben er al lange tijd mee bezig en ook in aan het verdiepen.
Mijn interesse begon toen ik reclame zag van een nieuwe GMT, met de bediening links en de zwart groene bezel.
Contact gehad met de Rolex Boutique in Maastricht.
Langs geweest bij dealer schaap en citroen, en LeĂłn Martens in Maastricht.
Contact gehad met Gassan.
In de hoop dat horloge te kunnen bemachtigen.
Toen er dus via die wegen achter gekomen dat een nieuwe exemplaar bij de dealer vrijwel niet te doen is, ongeacht het type.
Alleen via sommige juweliers of handelaren echter dan meteen tegen andere prijzen.
Daarna gaan verdiepen in de gebruikte exemplaren, waarvan ik nu een datejust dus erg aantrekkelijk vind, tijdloos model in mijn ogen.
Dus veel aan het rondkijken en inlezen enz enz.
En bij het rondkijken trof ik het exemplaar van in de foto aan, waar ik ietwat twijfels bij had over de echtheid en of deze schoonheidsfoutjes kunnen en mogen voorkomen bij een vintage Rolex.
Om ervan te leren.
Het is dus niet zo dat ik perse een Rolex moet hebben om maar een Rolex te hebben.
Echt aan het kijken voor een mooie datejust die me aanspreekt op kleur model en staat.
Zier er best netjes uit, ook de achter deksel openen om uurwerk te bekijken. En documentatie erbij is altijd prettig, mij zou de lume overigens storen omdat deze niet erg netjes is. Maar zoals eerder gezegd vintage is een âmijnenveldâ succes met je keuze
Lijkt mij een opgemaakte plaat. Zie regelmatig fotoâs voorbij komen van blauwe platen die zijn aangetast zijn door het tritium. Ik kan mij indenken dat dit een reden is geweest.
Wat gezegd wordt. Even het uurwerkje checken en de inscripties tussen de lugs.
Het imponeert verder als origineel.
Heb verder nog niks gelezen maar ik zie endlinks die zeer slordig op de kast zit met overduidelijke gaps die een echte bij mijn weten niet heeftâŚdusss big red flag.
Het is een vintage hè, geen moderne. Overduidelijke gaps kregen ze in de voorbijgaande decennia nog geen zweetaanvallen van. Naar mijn weten. Dusss Big Zwitserse flag
Die mening deel ik ook wel een beetje hoor. Erin verdiepen wat, ja oke.
Maar vind ook wel als je als consument een horloge wil kopen het belangrijkste is dat je er een uitzoekt wat je aanspreekt en mooi vind.
En dat een juwelier, dealer of handelaar erin wel wat betrouwbaar moet zijn.
Wil tenslotte een mooi horloge kopen en niet per se een expert worden.