Het is een 16233 uit de jaren 90. Dat ding is gedragen dus ja een beetje gaps tussen de endlinks is normaal. Kleine dingetjes zoals jij noemt in je eerste bericht zijn volledig normaal voor deze modellen (zoals de uitlijning van de tekst). Bevalt dit je niet, dan moet je niet gaan voor dit model. Succes met zoeken man. Ben benieuwd wat voor horloge je gaat kopen in de toekomst.
Ja ben ik zelf ook benieuwd naar op dit moment hahaha.
Voorkeur ging uit naar een volledig nieuwe, echter nergens te krijgen, althans niet tegen de prijzen van Rolex zelf.
En een paar duizend meer betalen omdat een handelaar hem toevallig wel nieuw heeft kunnen krijgen ergens spreekt me niet zo aan.
Precies vanwege dit ben ik me gaan verdiepen in vintage Rolex ongeveer 5 jaar terug. En nu wil ik niks anders meer dan vintage
Maar het blijft inderdaad een persoonlijke voorkeur. Je moet kopen wat je mooi vindt Remco. Als je vintage niet aanspreekt, maar een nieuwe wel dan wordt het gewoon doorsparen. Je moet kopen wat je echt 100% wil. Niet iets gaan kopen, omdat het dan wat goedkoper is.
Nee dat snap ik.
Maar dan nog hahaha, dat zijn dan 2022 modellen die wel nog geproduceerd worden.
Die oudere niet meer.
Koop ik dadelijk een ongedragen 2022 model bij een handelaar voor 3-4000 meer, ligt die een maand later toevallig wel bij een retailer voor de originele prijs.
Voorkeur ging inderdaad uit naar nieuw, echter wist ik toen nog niet dat dat erg moeilijk is.
Vandaar nu de interesse in een mooie vintage.
Als het maar een mooie is inderdaad en in nette staat.
Echte daling is er niet. Vraag is nog steeds torenhoog. Prijzen van veel horloges zijn amper tot niet gezakt, laat staan vintage. Is zowat allemaal hetzelfde gebleven.
Ik zou het volgende doen. Laat deze liggen, teveel twijfels. Er zijn geen Rolexen te koop nieuw. Ga eens kijken naar een Tudor. Kwaliteit hoef je niet aan te twijfelen. Waardevast? Ja. Minder dan Rolex maar je hoeft er niet voor te vrezen.