Nee ik ga niet van nieuw naar vintage.
Maar van nieuw naar tweedehands.
Kan dus ook 2020 zijn, wat in mijn ogen niet direct onder vintage valt.
Maar ja vintage kan er ook onder vallen ja.
En zoals aangegeven wist niks van Rolex, dus ook niet dat een nieuwe kopen vrijwel niet te doen is.
Nu ik dat weet, en dan nog steeds een Rolex zou willen. Moet ik dus een alternatief hebben.
Een gebruikte wordt dat dan automatisch.
Tenzij ik toch de meerprijs wil betalen voor WEL een nieuwe maar dan via een handelaar wat hem weer voor meer verkoopt dan de retailprijs.
Mijn voorkeur voor een nieuwe was dus gebaseerd op de periode voor dat ik wist dat dat moeilijk zou worden.
Een gebruikte uit 2010+ kost ook meer dan retail⦠āvintageā is voor mij toch wel ouder dan dat. Dus nieuw bij een GD of gebruikt maakt niet veel uit eigenlijk, als je uitgaat van retailprijs
Ja dat klopt, maar gevoelsmatig ligt het bij mij persoonlijk toch anders als een handelaar een nieuwe uit 2022 voor 3-4000 meer verkoopt dan de originele retailprijs, alleen omdat hij hem toevallig wel ergens uit heeft weten halen.
Maar ja je hebt zeker gelijk hoor.
Ik ben gewoon raar denk ik
Het is ook niet zo dat een handelaar op een standaard DJ 3000 tot 4000 euro verdient. De marges zijn een stuk kleiner. Flipperaars kennen de waarde ook en die geven die waarde ook niet weg aan een GD.
Voor welk bedrag zou Burger deze dan ingekocht hebben?
Kijk het spelletje werkt als volgt; particulier die wil flipperen koopt voor list eentje bij een AD.
Die persoon schrijft/belt/mailt/appt een stuk of 10 GDās aan. En de GD die het meeste bied koopt het horloge āinā.
Een GD werkt gewoon met een bepaalde marge. De GD die het horloge inkoopt heeft automatisch de hoogste prijs betaald. De marktprijs is redelijk vaststaand. De ruimte tussen die relatief hoge inkoop en de marktprijs is ongeveer tussen de 1000 en 2000 euro. Als de GD een hogere prijs vraagt dan de marktprijs dan verkoopt hij het horloge domweg niet. Dan heeft die sowieso geen winst.
De GD pakt niet die 5000 euro. Die verdwijnt grotendeels in de zak van de flipperaar.
Het systeem van de marktprijs is overigens erg transparant.