Ik heb de knoop doorgehakt en mijn Rolex Seadweller 126600 verkocht. Ik had er geen connectie mee.
Op dit moment weet ik ook niet wat er in de plaats moet komen.
Ga ik mij Rolex of Omega collectie uitbreiden? Er zijn wel een paar stalen modellen die ik wil toevoegen maar ja het leveren wordt uiteraard weer een probleem. Aan de andere kant heb ik de Snoopy om de pols gehad en die zou ik graag ook willen toevoegen. Ik vind alleen de band niks. Heeft er iemand ervaring met de Snoopy met een originele stalen speedmaster band?
Je moet nemen waar jij je goed bij voelt, niet aan anderen vragen want 80% zal rolex zeggen.
Persoonlijk vind ik de omega modellen onder de 10k interessanter dan wat rolex te bieden heeft, maar omega heeft recent de prijzen wat te fel de hoogte in gezwierd.
De beschikbaarheid is er wel.
Een snoopy is een prachtig horloge, daar heft rolex geen vervanger voor, alleszins toch niet die bepaalde uitvoering.
Persoonlijk zie ik hem liever op een 3861 bracelet
De Speedy op stalen band is top.
Een Submariner of Seamaster ga je waarschijnlijk meer plezier van hebben. Draagt veel comfortabeler .
De Seamaster mis ik, de Submariner heb ik in alle soorten en maten gehad maar is nooit blijven hangen. Dat zegt genoeg toch?
Er zijn ook nog andere merken. Maar zeg dan eerst eens wat je allemaal hebt op dit moment, kunnen we daarna suggesties doen.
Ik vind zelf veel Omega de plank net mis slaan, terwijl Rolex heel erg conservatief en veilig is, dus het hangt er sterk vanaf wat je al hebt liggen. Beide merken maken best een paar mooie horloges, maar als je die al hebt zou ik elders kijken. Of het gewoon niet doen, dat kan ook. Horloge verkopen betekent niet altijd direct geld verstoken aan een ander.
Ja. Geen van allen had staying power.
Als ik TS was en echt een Omega wilde zou ik in de jaren zestig vintage constellations of seamasters (niet de duikers) op zoek gaan naar een perfect exemplaar.
Maar het juiste antwoord is eigenlijk een JLC Reverso.
Jaweeeeehl
OT:
Zoals Fate hierboven zegt, wat heb je?
En in welke richting zoek je als je een Rolex zou kiezen?
Nu klinkt het een beetje als: Doe maar een Rolexje
Seadweller verkocht en op zoek naar iets anders. Wat heb je in de collectie en wat zoek je als type om de huidige collectie mee aan te vullen. Beide merken hebben een totaal verschillend portfolio. Benieuwd waar je happy van wordt of ben je simpelweg op zoek naar een Snoopy, maar twijfel je over de stalen band?
Je zou ook met een schuin oog naar vacheron constantin overseas kunnen kijken, ik heb hem ook aangeschaft na ik mijn Rolex had verkocht en bevalt prima
Buiten de Speedmaster pro en SMP-lijnen ben ik dat eigenlijk heel hard met je eens. Maar moderne (betaalbare) Rolex vind ik eigenlijk ook geen moer aan op de OP na. Die worden pas leuk bij de modellen die je een figuurlijke nier kosten, maar waarbij je eigenlijk allang in een prijssegment aan het winkelen bent waarin er veel interessanters te koop is.
Conclusie ter vervanging van de SD: vintage, VC, Cartier, JlC.
Heb nu snoopy 3 maanden en is meeste gedragen horloge. Ik heb hem wel op een nato band.
Mooi hoor, heb je een originele band erop laten zetten?
Daar heb ik ook al naar zitten kijken want ik zag een hele mooie met een blauwe dial.
Ik heb een brede collectie maar de Snoopy met stalen band staat wel op de lijst om aan te schaffen.
Ik heb nu beide, een Speedmaster Reduced die ik al 25 jaar heb en recent een Rolex Datejust erbij gekocht. Ik vind beide echt super mooi. Dus niet echt een voorkeur
met VC is niks mis mee, ik heb meerdere Rolex horloges gehad en de VC bevalt mij beter dan Rolex… maar ieder zijn ding natuurlijk
Ik zal even wat achtergrond geven. Ik heb een serie gehad van wat goedkopere horloges die ik gebruikte voor de vakanties. Deze heb ik nagenoeg verkocht op 1 on- en 1 gedragen Fromanteel na.
Dan heb ik een aantal van Rolex, 2x Sky dweller (Blauwe dial en two tone), Daytona (Panda), GMT (Pepsi). 2x Omega (Speedmaster Paris 2024 en Seamaster JB 60 anniversary), Cartier Santos (Large), Tudor black bay chrono Pink en Grone (Sjef one). Deze laatste heb ik ook geen klik mee.
Ik heb een brede pols en hou niet van lederen of stoffen banden vandaar dat ik het liefst een stalen band heb. Ik ben de laatste tijd erg gecharmeerd van Tudor. Ik heb de Chrono pink al maar zou ook graag de Flamingo blue willen hebben. Tja keuzes…
Mijn VC is op staal, pols omtrek is bijna 21cm en staat en draagt prima.
Zelfs Mark van Tempus vertelde toen hij hem zag dat hij alleen ze op rubber of leer krijgt aangeboden voor reparatie/onderhoud en nooit op staal.
Ik ben een zeiker wat dat betreft maar even als het kan niks anders dan staal.
Een beetje context, ik ben niet van rubber, leer, stof of wat ze ook hebben aan banden, als het enigszins mogelijk is koop ik een horloge met originele stalen band of als hij bestaat koop ik hem erbij maar lukt niet altijd helaas…
Pelagos Ultra. Blijft super comfortabel die band. Vond ik erg netjes toen ik hem paste.
Maar ik zou juist kijken naar merken buiten Rolex en Omega. Dan heb je iets met een ander gevoel en design esthetiek om mee af te wisselen.
Je collectie oogt vrij sportief
Zenith chronomaster titanium of de nieuwe meteorite? Dan heb je ijzeren band en ook een moderne uitvoering (lijkt te passen in je collectie): leuke grijze schakering. Of als je juist kleur wilt kan je voor een reguliere gaan.
Tonda PF is ook sportief. Wel integrated. Iets om in het echt te zien.
Natuurlijk: een mooie Grand Seiko spring drive (wel verplicht om te passen: de plaatjes doen dit merk nooit recht), of als je helemaal sportief wilt gaan is de GMT van de sport line wellicht iets.
JLC polaris modellen zijn zeer sportief, ook in het metaal leuk.
Wellicht ook tijd om naar Vacheron of Patek te gaan kijken? Overseas werd al genoemd.
Als je toch echt Rolex wilt: yachtmaster titanium?