Ik ben van plan om me een horloge aan te schaffen maar twijfel tussen enkele merken en modellen.
Ofwel wordt het een Rolex Datejust Gold/Steel ofwel een Omega Speedmaster Professional moonwatch ofwel een Omega Co-Axial 600M met oranje bezel en stalen band. Prijzen zijn voor de Rolex 3600€ met documenten, zonder doos. Prijs voor de Omega Speedmaster Professional Moonwatch is 3200€ met doos en documenten, de Omega Co-Axial kost 2900€ met doos en documenten. Wat zou de beste aankoop zijn volgens jullie?
Met vriendelijke groeten,
Ik heb zo’n 30 Omega’s. Van Genéve tot de Speedmaster en Seamaster en 007. Maar deze Speedmaster heeft een datumaanduiding en moonwatch en dit vond ik een uniek horloge. Hij is van 2014 wat je wel geen vintage kan noemen maar hij is in nieuwstaat. De Rolex is van 1984, ook in zeer goede staat en cal. 3135. De Rolex heeft de documenten nog maar geen doos. De Speedmaster is compleet. We spreken over 400€ verschil. Het gaat me vooral over de waardevastheid. Mocht ik het horloge ooit van de hand doen zou ik er graag nog wat voor willen terug krijgen natuurlijk.
Bedankt voor uw reactie trouwens!
ja inderdaad haha. Ik ben eigenlijk een Omegafreak. Ooit had ik een Rolex maar ruilde hem om voor een Seamaster 007 Limited Edition. Een prachtstuk dat ik op dit moment toevallig om de pols heb. Zo af en toe worden ze weer eens één voor één uit de kast gehaald om nog eens enkele dagen te tikken.
Ach, een mens moet zich met iets bezig houden hé en zeker in deze koude wintermaanden. De Omega die ik graag zie ligt bij Van Wonderen in Purmerend of zoiets in Nederland. De Rolex ligt bij Burger in Maastricht.
Ja klopt! U bent een kenner! Misschien kan je deze elders wel beterkoop krijgen ja maar deze ligt bij de Juwelier en moet vanzelfsprekend garantie geven en noem maar op. Het geeft me ook een beter gevoel om bij een juwelier zulke dingen aan te kopen dan particulier. Ik begin toch zo een beetje de indruk te krijgen dat het richting “Speedmaster” uit gaat!
Bedankt voor jullie reacties!
Mvg,
Bart.
Mijn advies is de Speedmaster. Rolex vind ik een mooi merk maar Omega vind ik chiquer. De Date Juyst is niet mijn type horloge. De Seamaster heeft, naar ik meen, geen ceramische lunette en dat vind ik matig. De Speedmaster is gewoon de mooiste.
Ik zou zeggen kies het horloge waar je zelf het meest blij van wordt.
Als waardevastheid een bepalende factor is, dan wellicht de Rolex.
Maar niemand kan in de toekomst kijken, dus kan je pas achteraf zeggen of je dat goed hebt gedaan.
Hij heeft caliber 1866 en die heeft wel een datum. Deze speedmaster heeft dus 4 registers ipv 3.
Het is de serie 1861 handopwinder.
Bij een juwelier betaal je uiteraard altijd meer dat is ook zo maar ze moeten garantie geven en dat betaal je er ook bij neem ik aan. De Rolex vind ik ook erg mooi en hij heeft een gouden bezel, kroon en de band is ook goud. Het wordt moeilijk, maar ik denk dat ik voor de speedmaster zal gaan!
Bedankt allemaal!