Rolex of Tudor Pepsi GMT?

Ja zo’n 1911

1 like

Aj…

1 like

Ho ho even rustig, @Schoen zei Tenue de Ville.

Dit versta ik eronder:

1 like

Tenue de ville is gewoon met das hoor. Het is vastgestelde een dress code. Daar kun je niets anders onder verstaan.

3 likes

Ah ik dacht meer aan een look. Dan luister ik naar jou en zal ik ervoor zorgen dat ik er piekfijn uitzie :sunglasses:

Als je ooit wat wil weten over NY Era petjes en Nike sneakers mag je bij mij altijd aankloppen Tom! :smile:

1 like

You bet! :smiley:

Je krijgt trouwens bonuspunten omdat je ‘das’ zegt en niet ‘stropdas’.

2 likes

Ik had gisteren een etentje, en ben vanmorgen dan masr even langs geweest (vandaar de foto’s die ik vandaag plaatste). Debora Leeser bevestigde nog even dat er op de eerste dag van Baselworld al 500 aanvragen binnen zijn gekomen voor de BLRO, en dat ze vooral tegen iedereen zeggen dat er geen lijst is :wink::wink::wink::wink:
Levering begint na de zomer, medio September

Bij Gassan alleen al??? :scream:

Uiteraard alleen bij Gassan

2 likes

Verleidelijk…heel mooi :wink:

1 like

Ah, ook gestudeerd vroeger :joy::+1:

Hahaha wtf

De Tudor GMT vond ik op foto’s super, maar deed me Helemaal niets in het echt. Lijkt veel op de oude pepsi GMT’s, maar dan als hommage met obese. Meer als een extreem mooi afgewerkte Steinhart, zonder eigen identiteit.
Over de fantastische kwaliteit en afwerking twijfel ik geen seconde.
Een niet populaire mening hier, maar het is alleen maar mijn mening. Niet boos worden hoor :wink:

Off topic:
De 58 vind ik wel heel mooi. Is naar mijn mening de waardige opvolger van de 79220N. De afmetingen zijn absoluut perfect. Mooi slank ook, en dus ultra comfortabel.
Een prachtig budget alternatief voor een Sub.

5 likes

Ik weet dat deze discussie al tot het oneindige is gevoerd, maar ik kan het toch niet laten om hier op te antwoorden… :smile:

Wat mij betreft, is de 58 een volwaardig alternatief voor de Submariner zonder naar het budget te kijken. Ik heb zelf de Sub gehad en het is een geweldig horloge, maar ik heb het uiteindelijk toch verkocht omdat ik het net iets te saai vond. Bovendien draagt het vrij fors ondanks dat de wijzerplaat “maar” een diameter heeft van 40 mm.

De Tudor vind ik meer karakter hebben door de vintage look en de meer bescheiden afmetingen. Ik twijfel er niet aan dat de afwerking van de Sub van een hogere standaard is (met oa witgouden indices, comfortabelere bracelet, glidelock, …) maar of dat de meerprijs van maal twee rechtvaardigt… Ik vind eerlijk gezegd van niet.

5 likes

Toch juist mooi dat we niet allemaal dezelfde mening hebben ? Dat maakt die forum juist interessant.

Off topic, excuses, maar toch even reaktie:

Hans Wilsdorf heeft Tudor bewust als budget alternatief op de markt gebracht, en zo zet Rolex anno nu Tudor nog steeds in de markt. Dus een Tudor zien als een prijsgunstig alternatief voor Rolex lijkt me niet heel raar.

Het volgende gaat alleen over hoe ik karakter zie mbt horloges:
In geval van de heritage BB’s: Het laten lijken op een Rolex van vroeger, met toevoeging van wat typische Tudor kenmerken, en overgoten met vintage details, zoals fake rivetted bracelet, is meer kunstmatige toevoeging van karakter met zelfs een licht hommage gehalte.
Een Submariner lijkt vooral op een Submariner, en is het origineel. Dat alleen geeft hem al 100x meer karakter.
Rolex doet niet aan retro of fake patina, maar aan het zo veel mogelijk in stand houden van het originele uiterlijk (soms met een nieuwe twist), in combinatie met zo geavanceerd mogelijke technologie. Niet iedereen houdt hiervan, maar ook dat geeft het merk karakter.

En ja, ik zie mezelf nog wel eens een Tudor 58 dragen. Prachtig prachtig nl, met of zonder karakter.

5 likes

@revanderpoel en @Dorfmeister

Zelf ben ik fan en overtuigd van beide modellen en merken. En ja, van beide ook meerdere exemplaren in de collectie. Nieuw en een kwart eeuw oud. Niet om te pochen maar puur om aan te geven dat ze gewoon naast elkaar kunnen bestaan en kunnen worden gedragen.

Dat overloze en eindeloze gedoe altijd en een punt willen maken over Rolex vs Tudor en de Sub vs de BB en nu dan ook GMT vs GMT… Wat een waste of time and energy imho! Koop wat je kunt of wilt en lekker omdat je er zelf iets mee hebt; dat kan ook ZONDER almaar met iemand of iets anders te vergelijken.

Lachende derde was, is en blijft Rolex SA zolang wij met z’n allen over elkaar heen blijven tuimelen om de horloges van dat concern te bemachtigen…

Just my two cents.

:sunglasses:
Otto

7 likes

Jeweetog

2 likes

dus dat

1 like

Goed verhaal Otto, maar het is toch leuk om je mening te kunnen geven ? Ik ben Rolex adept, en ook ik bezit straks een Tudor. Maar daar ging het even niet over. Ik geef slechts antwoord over welk horloge ik meer karakter vindt hebben, niet om te verkondigen dat de een geweldig is, en de andere niet. Zelfde over de Tudor GMT. Vind ik niets. Vertel dan ook netjes waarom ik dat vind. Mag toch of is het plicht om met iedereen mee te praten?
Als we allemaal dezelfde mening zouden hebben zou het hier enorm saai worden.
Zo van: wat mooi hè? Ja hè. Mooier dan die andere hè? Ja zeker hè.

3 likes

Haha, lekker om m’n tikfoutje even onder de aandacht te brengen Jeroen. Staat de hele familie te wachten op me, omdat we moeten vertrekken naar een feest, moet ik zo nodig eerst nog even antwoorden op dit forum, en ja dan sluipt er wel eens een typfoutje in.

Het is uiteraard: DAS Forum!

4 likes