Rolex of Tudor Pepsi GMT?

18K per stuk … waanzin

Hoorde ergens dat de ad’s ze doorschuiven naar grijs en dan een gedeelte van de premium prijs terug verwachten… zelf kunnen ze niet boven list door de voordeur verkopen…

Nou als DAT zo is…

:see_no_evil:

Voor mij houdt alles op zodra ik een snowflake wijzer zie. Ik begrijp niet waarom iemand die dingen ooit heeft uitgevonden, ze kunnen wat mij betreft alleen op stationsklokken relevant zijn.

Maar goed, dat terzijde: De Tudor heeft 200m WR en wat mij betreft op het oog een rankere kast. Ook de kroon vind ik mooier.

Daar staat bij Rolex witgouden indices tegenover (maar dat interesseert mij minder), en de eigenschappen van het uurwerk (ik vermoed dat ze meer anti-magnetisch zijn, bijvoorbeeld).

Al met al zou ik ondanks de snowflakes toch de Tudor nemen.

Ze maken natuurlijk met Oyster princes al jaren horloges die erg dicht tegen Rolex varianten aankruipen, en ik heb daar nooit wat op tegen gehad.

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dat meende te zien. Waarbij, het blijven Renders. De oude Rolex GMT Master was erg rank in real life.

Misschien is dat het antwoord: De Vintage GMT Master II is cool.

Er zijn zoveel opties naast Rolex. :slight_smile:

1 like

:pray:t2: Church :pray:t2:

4 likes

Ten eerste: wie zegt dat ze bij Filipucci terecht zijn gekomen via AD’s…? Zoals ook @jeroenderee al aangaf: misschien via particulieren die er aan willen verdienen…?

Ten tweede: “marktwerking” is het magische woord. Zolang kopers bereid zijn de prijzen te betalen, zijn er verkopers die de prijzen vragen…

Koop een Tudor Pepsi. Die schijnen (vooral in Italiė) voor € 500,- onder list verkocht te worden bij AD’s :wink:

2 likes

Zou allemaal kunnen, maar ik heb een grijze dealer horen zeggen dat hij voor 3 000 000 per jaar afneemt bij de AD. Nu jij weer :triumph:

1 like

Ik heb daar lange gesprekken over gehad met mijn grijze dealer, en grappig genoeg ook met mijn motor-garage.

Zowel in horloge- als motorenland moeten dealers door allerlei hoepels springen om dealer te mogen zijn. Dat kan variëren van voorraad die ze al dan niet moeten hebben liggen, meningen van de leverancier over prijsbeleid tot aan de kleur van de houten vloer die je in de zaak moet leggen.

Zo is mijn motor-garage Triumph dealer-af omdat Triumph belachelijke investeringen eist van wie zich met het merk bezig willen houden. Mijn garage kan merken als Triumph en Kawa gewoon nieuw leveren omdat ze bevriend zijn met dealers die gedwongen worden een te grote voorraad te hebben staan van die merken.

Er worden dus tussen AD’s en “grijze” handelaren (gewoon een retailer die het merk niet officieel vertegenwoordigt) zowel horloges als motoren heen en weer verscheept en verkocht omdat de leveranciers ze tot rare acties dwingen, inclusief de gewongen perceptie dat bepaalde merken “schaars” zijn en dus “duur” verkocht moeten worden. Da’s geen marktwerking, maar markt-manipulatie.

Neem als voorbeeld de juwelier op het dorp hier. Die moet als gold dealer van Seiko bepaalde modellen hebben liggen uit de presage serie waar het winkelend publiek (boerenlullen die een kwarts kopen voor niet al te veel) niet eens naar kijkt, terwijl elders tekorten zijn. Dat mag de juwelier zelf niet bepalen.

Er is dus in feite iets mis bij de leverancier, en niet de AD.

4 likes

Zou me niks verbazen. Maar zolang er geen maatregelen vanuit Rolex komen wie doet er wat aan?

Denk dat het Europese hof belangrijkere zaken heeft om zich druk om te maken :wink:

1 like

Ik begrijp het allemaal wel, maar daarom ben ik nog wel boos én verontwaardigd over het feit dat Filipucci 3 van die dingen heeft liggen en als ik Sheep Lemon bel, letterlijk bijna wordt uitgelachen.

giphy

5 likes

Dan ben je een goeie klant en kan je alles krijgen wat je wil.

Dit. Het geld klotst weer tegen de muren en dealers vragen maar raak. Rolex is volgens mij sowieso al jaren bezig zich qua prijsbeleid hoger te positioneren.

Dat er iets mis bij de AD’s weten we al jaren toch? Niet heel lang geleden is de Fiod nog op bezoek geweest. Maar zoals een ander lid al zei: ze zitten flink in de tang bij Rolex. Die bepalen alles. Ik doe er zelf niet (meer) aan mee, maar iedereen mag zelf uitmaken waar hij zijn geld aan uitgeeft.

Sterker nog, het zou zelfs kunnen zijn dat de AD niet eens op de hoogte is dat iemand zijn BLRO meteen doorschuift richting grijs.
Blijft dan wel vreemd dat er exemplaren worden aangeboden in de stickers terwijl ik juist had begrepen dat ze door een AD alleen mog maar uit de stickers mochten worden verkocht.

Dus de theorie dat AD naar grijs schuift en de winst deelt is misschien niet eens zo raar. Maar het feit zelf is dan wel raar en heeft niks met marktwerking te maken IMO. Dat is leverancier - tussenhandel.

Dat wij vervolgens bereid zijn die prijs ook echt te betalen is wel weer markt.

2 likes

Tot aan de tekst en kleur op het koffiekopje! Voorbeeld uit de autosector en zeker geen verzinsel.

1 like

In hoeveel threads moet deze discussie nog gevoerd worden…

4 likes

Hellemaal mee eens, gewoon negeren dit model. ( Rolex pepsie 2018)
Het is alleen om de handel, zo ook de grijze te spekken. :sunglasses::sunglasses:

Precies mijn gedachte
Accepteer het en doe mee aan de gekte of kies voor een ander merk. Er is genoeg te koop in de Rolex prijs klasse …
De idioterie gekoppeld aan de kleurtjes van een insert of het mat of glanzend zijn van een wijzerplaat is primair gedreven door speculatie en minder door de hobby
Lekker mee met de massa en kleiner of geen risico met afschrijving en/of gewoon je eigen keuzes maken
Ik combineer gewoon :slight_smile:

14 likes

Prachtige collectie. De Mark II springt er voor mij echt uit.