Rolex of Tudor

Het leven is een feest. Je moet wel zelf de slingers ophangen.

Dat is Rolex. Slingers. Elke dag.

Elke dag is een speciaal moment. Elke dag Rolex. Of Patek.

Desondanks heb ik ook een tudor.
Die draag ik, maar minder dan mijn Rolex’.

Jazeker. Volgens mij hebben Grand Seiko en Seiko, Omega en Citizen grade 5 titanium modellen.

Blancpain heeft zelfs een hogere grade titanium heeft toegepast in een van de modellen.

2 likes

En er zullen vast meer merken die grade 5 gebruiken.

Beste uitspraak én reactie van jou ever.

1 like

Te groot.

Best een goed punt als je het over modern hebt.

Vintage daarentegen zijn er toch maar weinigen. :sweat_smile:
En meestal liefhebbers, of in een enkel geval is een vintage drager geen directe liefhebber maar is het een erfstuk. Hoe mooi is dat.

1 like

Oh jazeker wel, merken die ook die een stap verder gaan dan grade 5:

• Grand Seiko met hun High Intensity Titanium (een propriëtaire legering)
  • Citizen en The Citizen met Super Titanium (idem), vaak ook nog met Duratect coating voor extra hardheid

Leuk weetje: Het eerste titanium horloge ooit werd door Citizen op de markt gebracht, het eerste titanium duikhorloge ooit werd door Seiko op de markt gebracht.

Bij mijn weten is mijn Seiko quartzje wel “gewoon” grade 5.

Voordeel van grade 2 is dat het wel “self healing” is, tot op zekere hoogte. Oppervlakkige krassen verdwijnen na verloop van tijd.

Toegegeven. Zie het als een soort van Sigourney Weaver. Een beetje te groot, maar wel übercool.

4 likes

Swiss Watch Company met hun Hyper-G model ook.

Grade 5 titanium, zou Tudor ook moeten gebruiken :smile:

3 likes

Ook grade 5:

6 likes

Ik ben op dit moment heel erg in de keuzestress tussen tudor en rolex. Vanmiddag wezen passen en de tudor vind ik heel mooi. De rolex staat echter ook heel goed. En tja. T is wel een rolex.
Dus welk kamp? Ach ik vind ze beide erg mooi.

6 likes

Die mening deel ik met je :wink:

7 likes

Dit is je antwoord

1 like

Ha. Dat kan natuurlijk ook. :grin:
Beide zou t mooiste zijn. Mooi hoor.

1 like

Heel mooi verwoord. Ik wil met beide groepen niet geassocieerd worden.

3 likes

Dit ding is zo cool. Helaas wel 1500 knaken. Dat is 'ie vast waard als ik naar de specs en het uiterlijk kijk maar net als bij de baltic prismic (zelfde uurwerk?) had ik hem bij €1000 serieus overwogen en nu…

In deze hobby is het überhaupt zonde om je te beperken tot slechts één merk. Er is zoveel moois beschikbaar, elk merk heeft zijn eigen unieke verhaal en pluspunten. Het mooie is dat je door het verkennen van verschillende merken nieuwe perspectieven op de hobby kunt ontdekken en je collectie diverser en interessanter maakt!

Zo case closed :clown_face:

8 likes

[quote=“Jaapi, post:152, topic:529576”]
zonde om je te beperken tot slechts één merk

1 like

Zou mij niks verbazen als die prijs hem juist in het bewerken van Grade 5 titanium zit. Wel erg cool, kende deze niet van echo/neutra.

1 like

Zeker een factor in de prijs, en het een mooi materiaal en deze manier van bewerken nog mooier.

Het zal wel net zo zijn als bij CW dat er op dit soort materialen en modellen meer marge zit.

Dat heeft zo’n bedrijf nodig om succesvol te zijn dus ik gun het ze van harte. Ik heb het gewoon niet liggen :joy: