Ja.
Leuk hèh
Qua ontwerp zeker. Maar het titanium dat Tudor gebruikt is zo zacht als boter. Bij het loshalen van de bandpennen heeft de AD butsen in de lugs weten te krijgen. Ik wil niet weten hoe een Pelagos 39 er na 5 jaar intensief gebruik (waar ze voor bedoeld zijn) uitziet…
Dit is geen 39 en heeft geen bandpennen. Draag hem actief maar heb er nog geen krasje op! Ad’s wisselen banden overigens met een barbecuespies.
Ouwe dieven ding.
That’s better
Bedoeling is interesse😉 als iedereen leuk houd, blijft het een leuke topic😃
Zijn er eigenlijk merken die grade 5 gebruiken ? Ik ken Sinn met hun tegiment optie maar andere merken ?
Ik vind het allebei wel wat hebben . Eentje voor door de week een een voor het weekend.
Maar deze is minstens zo fijn:
Het leven is een feest. Je moet wel zelf de slingers ophangen.
Dat is Rolex. Slingers. Elke dag.
Elke dag is een speciaal moment. Elke dag Rolex. Of Patek.
Desondanks heb ik ook een tudor.
Die draag ik, maar minder dan mijn Rolex’.
Jazeker. Volgens mij hebben Grand Seiko en Seiko, Omega en Citizen grade 5 titanium modellen.
Blancpain heeft zelfs een hogere grade titanium heeft toegepast in een van de modellen.
En er zullen vast meer merken die grade 5 gebruiken.
Beste uitspraak én reactie van jou ever.
Te groot.
Best een goed punt als je het over modern hebt.
Vintage daarentegen zijn er toch maar weinigen.
En meestal liefhebbers, of in een enkel geval is een vintage drager geen directe liefhebber maar is het een erfstuk. Hoe mooi is dat.
Oh jazeker wel, merken die ook die een stap verder gaan dan grade 5:
- Grand Seiko met hun High Intensity Titanium (een propriëtaire legering)
- Citizen en The Citizen met Super Titanium (idem), vaak ook nog met Duratect coating voor extra hardheid
Leuk weetje: Het eerste titanium horloge ooit werd door Citizen op de markt gebracht, het eerste titanium duikhorloge ooit werd door Seiko op de markt gebracht.
Bij mijn weten is mijn Seiko quartzje wel “gewoon” grade 5.
Voordeel van grade 2 is dat het wel “self healing” is, tot op zekere hoogte. Oppervlakkige krassen verdwijnen na verloop van tijd.
Toegegeven. Zie het als een soort van Sigourney Weaver. Een beetje te groot, maar wel übercool.
Swiss Watch Company met hun Hyper-G model ook.
Ik ben op dit moment heel erg in de keuzestress tussen tudor en rolex. Vanmiddag wezen passen en de tudor vind ik heel mooi. De rolex staat echter ook heel goed. En tja. T is wel een rolex.
Dus welk kamp? Ach ik vind ze beide erg mooi.