Rolex of Tudor

Heerlijke QP ook! Fijne wagens.

Kamp Tudor hier ook! Beiden in bezit, zie verschillende Rolex voorbij komen dagelijks door werk. En toch doet Tudor me veel meer.

5 likes

Ik ben het helemaal eens. De datum is iets wat voor mij ook vaak mist.
De open casebacks bij sommige tudor’s kan ik dan weer wel erg waarderen.

Tudor:

Omdat ik niet beroofd wil worden van mijn horloge.
Omdat ze héél duur zijn.
Omdat de AD’s ze toch niet aan mij willen verkopen.
Ondat ik Tudor héél mooi vind.
Omdat ik Omega óók héél mooi vind.
Omdat ik zowel Tudor als Omega wel gewoon kan kopen.
Omdat ik een Rolex om de pols, pretentieus vind.

4 likes

Mij valt voornamelijk op dat ik met mensen die een Tudor een leuk gesprek over horloges kan hebben het zijn meestal echte liefhebbers. Waar bij meerdere mensen het hier al gezegd hebben het Kroontje is puur voor het ego strelen maar verder weinig inhoud.

6 likes

Begrijpelijk! Wij zien Rolex vaak voorbij komen als bekroning op je werk, afstuderen, bepaald moment in het leven bereikt. Wat je daarna vaak ziet bij herhaalaankopen: direct kijken naar andere merken. Soms wat stijlvoller, soms wat robuuster, en dan probeer ik vaak een Tudor voor te stellen.

Ego strelen kan soms de beweegreden zijn, en het is nou eenmaal het meest populaire merk op de markt. Dat zie je aan vraag, aanbod & Google zoekresultaten. Kroon blijft het op dat vlak winnen.

Mensen met een Tudor hebben op zijn minst om zich heen gekeken ipv blootstaren of advies aannemen van vrienden/kennissen/whatever, en da’s wel heel leuk om te zien!

4 likes

… over Rolex.

Nee sorry fanboy meestal juist niet over Rolex.

Ja idd ; “Blij dat ik die niet gekocht heb zeg”.

Meeste mensen die Rolex kopen , kopen ze voor de volgende eigenaar.

Woorden zoals Safe queen en moneymaker… sorry maar daar krullen mijn teennagels van naar achteren. Dat heeft helemaal niets meer met onze hobby te maken.

image

2 likes

:clap: :joy:

Hele vreemde vraag eigenlijk. Kamp ook nog… En het is natuurlijk een kwestie van tijd totdat dit topic ontspoort, is dat je bedoeling? Wat ga je met de antwoorden doen?

Het levert iig wel weer leuke foto’s van prachtige horloges op.

1 like

Ja, voor mij ook dat dus.

Yep. Uiteraard. Bepoteld en gepast, dan. Behoorlijk wat, inmiddels.

Gewoon niet helemaal mijn merken. Hoewel de Tudor BB54, die ik bij de mannen van Wristler gepast heb, me nog wel enigszins aansprak. Als ik dan een horloge van een van deze merken zou moeten kiezen, zou het die zijn.

1 like

Precies dit. Op het moment dat het woord Rolex valt zijn er altijd wel een paar getriggerde mensen die uit een vreemd gevoel van morele verheffing neerzien op de simpele zielen die wel een Rolex aanschaffen of het een leuk merk vinden. Absoluut niet uniek, te duur voor wat je krijgt, mensen die iets anders kopen hebben veel leukere gesprekken, dat zijn de échte horlogeliefhebbers, fanboys etc. etc.

Prima dat je plezier beleeft met een ander merk, maar denken dat je het mannetje bent door heel erg anti-Rolex te zijn is net zo sneu als figuren die denken dat je mét zo’n ding juist het mannetje bent.

4 likes

Sorry ik ben niet anti Rolex. Geweldig verleden en perfecte proporties. Met mooie horloges. Ik geef mijn geld liever aan wat anders uit dan wat iedereen heeft/wil. Ben ik dan een hater ?

Na een beetje zelfreflectie denk ik van wel. Volgens mij ben ik aan het gatekeepen.

Natuurlijk wilde ik eerst ook een Rolex. Had er misschien ook wel een gekocht 10 jaar geleden. Maar toen was ik nog niet zo van de horloges.

Ben ik zuur dat ze zo gigantisch duur zijn ? Ja.
Ben ik zuur dat het gewoon de Apple Watch 2 is geworden ? Ja

Ben ik zuur dat ze nep tekorten hebben? Ja

Ben ik zuur dat Rolex het spelletje speelt en ze de commerciële markt en naamsbekendheid domineren? Nee

Misschien ben ik wel een heel vervelend mannetje omdat ik wat anders wil dan de rest. Ja daar zit wat wrang want de hele hobby is verpest door crypto, handelaren en social media.

Maar goed dat is met alles. De storm gaat wel weer liggen en dan ga ik zelf ook eens rond kijken :slight_smile:

2 likes

Ik ben vrij anti Rolex maar heb er zelf. Een heeft voor mij niets met het mannetje zijn te maken. Heeft mij te maken hoe de gemiddelde Rolex eigenaar doet als die er mee loopt of op alles neer kijkt wat geen Rolex is. En gewoon het gedrag van Rolex zelf dat ze liever aan handelaartjes verkopen dan aan liefhebbers.

1 like

“Uiteindelijk wil je toch een AP”

1 like

Tudor geeft mij een beetje het underdog gevoel en dat staat mij wel aan :+1:

3 likes

Ik heb er twee.

Rolex Explorer I in 39 mm
Rolex Oyster Perpetual in 39 mm, de witte wijzerplaat.

Draag ze nooit.

Oyster in vijf jaar tijd misschien vier keer gedragen :man_shrugging:

Mijn Tudor’s en Omega’s en Seiko’s daarentegen, draag ik all the time

2 likes

Dit vind ik wel een hele mooie :blush: :blush:

1 like

Is ook een heel mooie. Dat wel

1 like

Sorry maar wat een ongelofelijk onzinnig topic

2 likes