Rolex of Tudor

Dom is van Moët.

Ik doelde meer op de groene variant :grin:

1 like

Kort door de bocht: Afhankelijk van wat je ervan vindt, is de één het nog meer dan de ander, of de een het iets minder dan de ander.

Ik kan Tudor de laatste tijd wel wat meer waarderen overigens.

image

2 likes

Sorry Exclusief serieus? Weet niet waar u woont maar als je een beetje op het gemiddelde feestje met geld bent en mensen lopen met horloges is het meestal een Rolex.

1 like

Tudor, Prijs kwaliteit, En service.

Rolex vind ik vaak kwa maten bijna altijd beter. Net wat kleiner/dunner en mooier kwa verhoudingen.

Op een gemiddelde verjaardag al . Bij ons op kantoor heeft iedereen en zijn moeder een Rolex , op de tv alle presentatoren, ik word er mee doodgegooid van alle kanten. Maar ik werk in finance en zitten veel middel managers dus dan weet je het al.

Tudor pelagos heeft tenminste een eigen smoel en is een functioneel iets ! Ok een explorer 2 die zie ik eigenlijk nooit. Die kan ook wel.

2 likes

Ik wou het is netjes houden en de Rolex boys hun ego een beetje overeind houden.

Maar bedankt dat jij wel lekker direct bent.

:thinking:

Even wat context:

1: Rolex heeft in 2023 meer horloges geproduceerd dan Opel auto’s. 2x meer, namelijk 1.24 miljoen horloges
2: Tudor heeft ter vergelijking in hetzelfde jaar 255.000 horloges geproduceerd. Eigenlijk exclusiever dan Rolex dus, maar nog steeds niet erg exclusief.
3: Voor gemiddeld Rolex geld zou je ook een Blancpain, Zenith of Glashutte Original kunnen kopen. Samen goed voor een productie in 2023 van nog geen 5% van die van Rolex en of een kwart van die van Tudor

7 likes

Ja, daarom zei ik het ook :stuck_out_tongue:

Dat was niet de juiste Calatrava. :smiling_face:

6119R for the win.

2 likes

Kamp Ahoi dus. Dat vind ik overigens ook erg leuke tool watches. Misschien wel mijn favoriet van Nomos. Daarnaast stemde ik ook Rolex omwille van de 1908 (en de Cellini van daarvoor). Van Tudor blijft me die richting op nooit wat bij.

1 like

Toevallig net om vandaag.

3 likes

Snap dit volkomen. :wink:

IMG_1037

Heb zelf een 925 maar het is vreemd dat
Het Merk Der Merken niet gekozen kan worden.
Nou ja, it’s lonely at the top en dat is maar beter ook. :blush:

4 likes

De gehele horloge lijn vind ik die van Rolex mooier. Bij Tudor mist in veel gevallen de datum en dat is voor mij echt een afknapper.

En met een roley om de pols voel jij je beter dan de rest natuurlijk!

1 like

Omega met een uitstapje naar Rolex

4 likes

Dat vind ik toch wel apart want in mijn ervaring zijn de meeste bouwvakkers gewoon down to earth mensen.

2 likes

Beide kunnen goed naast elkaar. Tudor zie je maar heel zelden in het “wild”. Heeft net een wat sportievere uitstraling (vind ik). Maar zijn wel een stukje “logger” over het algemeen. Rolex sportmodellen zijn qua afmetingen net wat meer in proporties
 in de rolatie hier zowel Rolex, Tudor als Omega
 allemaal hun plus en min punten maar allemaal schitterend! En het ene moment draag ik liever de een en een ander moment de ander

4 likes

Ik heb de product catalogus hier voor me liggen en als ze 1 serie zouden uitbrengen die wat minder vintage inspired was dan zou ik die meteen kopen. (Jong gebruikt he blijf een Hollander ;)) Die SeaQ is wel echt de :heart_eyes: maar niet voor elke dag en al helemaal niet om mee te klussen. Dat is net alsof je het gras gaat maaien in je Santonis. Vind ik ook bij blanqpain.

Hebben wel wat oudere modellen die wat moderner zijn maar niets echt wat tool en toch kwaliteit is. Of een Omega maar die zijn vaak te bling. (Planet ocean bijvoorbeeld).

Dan is Rolex wel een hele goede middenweg.

Maar dan is het te duur om je er geen zorgen om te maken vind ik. En dan denk ik, “maak ik me dan zorgen om krassen?” dan kan ik het horloge eigenlijk niet betalen.

Een Tudor kan je gewoon mee smijten. Zoals vroeger Rolex ooit bedoeld was.

2 likes

:rofl:

In ieder geval eens iemand die eerlijk is

Doe je zo’n titanium pelagos als beater en een leuke SeaQ of Bathyscaphe voor de mooi. Haal je makkelijk voor de prijs van een sub

Maar snap dat Rolex ook wel. Zijn eigenlijk gewoon tool watches die lekker zorgeloos afgestraft moeten kunnen worden. Al dat gedoe met die kijk-mij-nou-cultuur om die dingen heen. Gewoon zo een titanium yacht master scoren en daar lekker mee klussen in de schuur. En als je de handjes gewassen hebt en weer nette kleren aan de YM in een hoek en een net volwassen dress watch om de pols. Zo moet het eigenlijk. Maar ja, tegenwoordig gaan we ook shoppen in onze privé tractor en vind je als je op nette schoenen zoekt op Google alleen maar leren gympen

3 likes