Rolex oyster gekocht bij juwelier, met gebreken?

Help!!! ![image|375x500](upload://1ZLXAiNfhmbddWL5
Ik heb dus een horloge gekocht bij juwelier. in België bij thuiskomst of zelfs de weg terug naar huis zak ik dat er iets niet klopte aan het wijzerplaat. Ik ben helaas geen kenner van Rolex maar wel een kenner in details.

Nu zag ik dat aan de onderzijde bij de 6 de letters tegen de 6 aan zaten. Ik heb meteen een foto gestuurd 1 uur na aankoop met de vraag hoe dit kan. Mij werd verteld via de app dat hij niet wist of dit normaal was. Dit antwoord achten ik als vaag. Hoe kan namelijk een kenner van horloges dit niet weten. Ik heb vervolgens gezegd dat ik hiermee terug kom. Dit was goed volgens meneer.

Wat zijn mijn rechten in België :belgium: ik heb voldoende bewijs dat ik deze daar gekocht heb foto’s van aankoop in de winkel een bon en berichten met de verkoper.

Ik zou het horloge gewoon terugbrengen!
Opletten want die zaak is op zaterdag gesloten denk ik.

1 like

Je hebt geen retour recht als je dit horloge in de winkel hebt gekocht en je bent daarmee afhankelijk van de winkelier. Die kan wel of niet mee werken en bepalen of je geld of winkeltegoed krijgt. Zie oa de site van testaankoop.

Je kan proberen om te annuleren wegens non conformiteit, maar ik denk dat het dan wel een geval lange adem wordt en een geval van ‘wie eist bewijst’.

Ik zou de winkel eens vragen om hun retourbeleid en of je kan afzien van de koop, zonder beschuldigingen te uiten.

1 like

Dit staat in de bon ? Ik heb een jaar garantie bij hun

Persoonlijk geen ervaringen met die winkelier,maar wel waarschuwingen gekregen van enkele horloge liefhebbers met de raad om door te rijden naar Brussel om iets te kopen.:smiley:

Het gevaar is dat mensen een echte rolex kopen en een replica terugbrengen.
Als bewijs dat men hier op het forum bevestigd dat het om een replica zou gaan zoals je om bevestiging vraagt omdat de 6 tegen de letters aan zitten.

De vraag wat de rechten in Belgie zijn op een NL horlogeforum vind ik vrij bijzonder.

advies: terug gaan naar de winkel, en hopelijk heeft de winkelier duidelijke foto’s om het verkochte product te vergelijken met wat er terugkomt. Dan kan hij concluderen om hij wellicht inderdaad iets heeft verkocht wat niet in de haak is. Dan hopen hoe schappelijk men is in die winkel :slight_smile:

1 like

Hij heeft gezegd telefonisch dat ik deze gewoon kan terugbrengen via app ook ongeveer. Maar later op de avond zei hij dat hij vandaag dus dicht zal zijn en het een andere dag zal worden.

Hij heeft het serienummer opgeschreven in de winkel op de bon is dat niet voldoende bewijs ?

1 like

Dan is er toch geen probleem? Maak een afspraak en breng het horloge terug. Case closed…

4 likes

Inderdaad!

Hoe kan je zien dat er iets niet klopt aan het uurwerk? Heb je het horloge geopend?

Oké denkt u dat ik mij nu druk maak om niets. Het is meer de manier hoe het is gegaan. Ook dat hij ineens geen ervaring had met een Rolex.

Foto’s heb ik bijgevoegd en ik zie inderdaad dat er geen enkele Rolex bestaat waarvan Swiss made tegen de 6 diamant aan komt ook is de y van oyster vervaagd zie foto

Waarom maak je je nu al zo druk? Als de verkopende partij weigert mee te werken snap ik dat je pissig/boos/geïrriteerd bent maar volgens mij is daar nog niet echt sprake van toch?

wat is de aankoop prijs geweest?

Omdat hij een afspraak maakt en dan ineens zegt dat hij de winkel niet zal openen dus dat ik een andere dag maar moet komen op zijn eigen tijd. Daarom maak ik me druk

7k met gebruik sporen

uit welk jaar?

Als ik het zo lees, zegt die vent toch dat je langs moet komen, maar alleen niet op een bepaalde dag want dan is hij er niet.

2 likes

Ik zie geen uurwerk, alleen de buitenkant van het horloge. Uurwerk is wat er in zit.