Rolex oyster gekocht bij juwelier, met gebreken?

Volgens mij klopt dit niet helemaal mij is een horloge belooft die echt is. Zodra er aan gesleuteld is moet dat vermeld worden. Dit gaven ze bij een ander horloge wel aan. Ze zeiden dat de diamantjes vervangen waren en deze niet meer de waarde had wat bij het horloge hoort. Zij hebben mij dan een ondeugdelijk product verkocht. Ongeacht of het echte onderdelen zijn.

Dan kunnen een hele hoop vintage dealers wel inpakken als dat zo zou zijn.

Je moet als koper (helaas) gewoon weten wat je koopt.
Je koopt iets in de winkel en hebt het niet op afstand gekocht.
Je had het eerst goed moet inspecteren voordat je er mee de winkel uitliep. Nu ben je afhankelijk van de coulance van de verkoper.

Ik ben het met je eens dat het idealiter vermeld zou moeten worden als het horloge niet compleet origineel meer is. Ik vermijd dan ook handelaren/juweliers die dit soort zaken niet vermelden.
Maar je hebt geen ondeugdelijk product gekocht. Je hebt een Rolex gekocht met een wijzerplaat waar aan gerommeld is. Dat had je gewoon beter niet kunnen doen om het heel simpel te stellen.

2 likes

Dit dus.
Fijne uitleg.

Je bent afhankelijk van de juwelier. Daarom moet je ook eerst teruggaan en afwachten hoe de juwelier reageert.

Veelal is een negatieve review je enige pressiemiddel. Een goede naam is voor een juwelier ook belangrijk.

Topic is even gesloten geweest en een aantal gegevens is verwijderd.
Naast de gebruikelijke onzin van de gebruikelijke leden zijn de gegevens van de juwelier verwijderd. TS is trustlevel-1 en heeft geen toestemming om feedback te geven op verkopers. Dit omdat men lid wordt om die specifieke reden en daarna nooit meer terugkomt, HF achter latend met claims en ellende.
Zonder de naam van de juwelier is het echter een prima topic dus wederom geopend.

11 likes

Ik heb geen naam genoemd een aantal mensen hebben gespeculeerd maar meer niet.

Ik was gewoon nog aanwezig alleen kon ik niet reageren. Meer niet.

1 like

Jammer, maar zo is het niet. Je zult het echt met de juwelier moeten oplossen. Succes!

Ik zou zelf nooit 7k betalen voor iets waar ik niet zeker van was.
Probeer er uit te komen met de juwelier en maak een afspraak met m.
Succes :+1:

Ik ging er vanuit dat een juwelier verkoopt wat hij zegt. Anders was ik wel langs iemand thuis gegaan of had ik het via internet gekocht. Het is namelijk een afwijkend product hij beloofde mij een authentieke rolex zonder enige afwijkende voorgeschiedenis van de eerste eigenaar in top staat. Het bevatte een aantal krasjes maar die kon hij eraf poetsen.

Afwijkend product
Als u iets koopt, sluit u een koopovereenkomst met de verkoper. De verkoper moet u dan het product leveren dat hij beloofd heeft. Blijkt het product anders te zijn dan u met de verkoper hebt afgesproken? Of anders dan op de verpakking staat ? Dan spreken we van een afwijkend product.

Dit heeft mijn advocaat mij toegestuurd. Omdat ik een filmpje had gemaakt toen ik deze in de winkel om had hoor je duidelijk dat de verkoper zegt authentiek in top staat. Wanneer er dingen veranderd zijn kan maar dan is deze niet meer authentiek. Dit heeft hij zelf verteld!

2 likes

Ik wil geen zout in een open wond strooien, maar met de info die je gaf was het vrij eenvoudig om de betreffende juwelier inclusief het horloge (wat vanochtend nog op de site stond), te achterhalen.

Dit gezegd hebbende leef ik met je mee en hoop ik dat allen goed gaat komen.

Die wijzerplaat is niet origineel toch? Ik vind een wijzerplaat die niet door Rolex gemaakt is maar wel Rolex op gerpint is iets heel anders dan een auto met wat vervangen onderdelen (waar het merk dus niet op geprint staat).

Tja. Als de verkoper heeft gezegd dat het authentiek is, en dat blijkt niet zo te zijn, dan lijkt me dat een prima reden om de verkoop terug te draaien. Punt.

Dat je hier dan zo paniekerig over gaat lopen doen op een zondagmiddag op het forum, en zo ik lees je zelfs al je advocaat inschakelt, vind ik allemaal wat overdreven. Je bent nog niet eens bij de verkoper terug geweest.

Tot nu toe valt er feitelijk maar één ding te doen, en dat is het Belgische consumentenrecht er op nalezen en met dat in de hand naar de verkoper terug gaan zodra hij open is. Je hebt er toch al eerder twee andere horloges gekocht? Dan ben je toch een gewaardeerde klant? Take it from there, en zie dan wat de uitkomst wordt.

6 likes

Je zou toch gisteren terug gaan? Hoe is het afgelopen?

1 like

Kortom: hij zei dat er aan gesleuteld was.

Als de wijzerplaat niet origineel is, heb je een zaak. Zijn alleen de diamantjes vervangen, dan heb je een probleem.

Ik zou het proberen netjes op te lossen.

Assumption is the mother of all f*ck ups.
Hoe vervelend ook, als koper heb je een ook een onderzoeksplicht.

Ik vrees dat je lot in handen van de verkoper ligt en dat je bent overgelaten aan zijn bereidwilligheid om met oplossing te komen waar jullie je beiden in kunnen vinden.
Succes in ieder geval, ben benieuwd naar de uitkomst.

Dit ging over een ander horloge volgens mij.

Kijk, hoe los je dit probleem op?

  • Je laat je kop nog zotter maken op een horloge forum en gaat gespannen, gestresseerd en boos naar de juwelier… Je maakt van je oren en bekomt een terughoudend persoon tegenover je, waar je nog maar moeilijk iets van gedaan krijgt want boos ben je al en zal geen goede recensie schrijven.

OF

  • Je gaat naar de juwelier en zegt, kijk dit is niet helemaal zoals het beschreven was, dit is niet wat ik verwachte, hoe kunnen we dit netjes oplossen zodat ik nog steeds een tevreden klant bij je kan blijven.

Welke oplossing denk je dat het beste resultaat gaat geven?

Het is niet omdat een juwelier niet onmiddellijk kan beschikbaar zijn wanneer jij het wil, dat hij het niet wil oplossen hé.

28 likes

Precies dit!

Maar… gelukkig hebben we de tekening nog!

30 likes