Rolex oyster gekocht bij juwelier, met gebreken?

:thinking::thinking: misschien helpt even goed lezen ook!

2 likes

Wel fukkut up hoor 7k… poef!!!

Wel apart dat een juwelier 7k durft te vragen voor het meest nagemaakte merk ter wereld…

En dan aangeven ik heb er geen verstand van… nee doe mijn winkel dicht…

Als je in de horloge business zit moet je toch echt beter weten als “juwelier” …

Het is een raar topic, raar verhaal, vage shizzle

Maar nog wel intriged :slight_smile:

Volgens mij is het nodige ge-edit waardoor niet alles zichtbaar meer is…

Iets leesbaar neerpennen is ook een kunst hoor! :face_with_raised_eyebrow:

Hij heeft gewoon een bijna echte gekocht.

Er zwalken hier genoeg Belgen rond. Ik zie dit forum liever als Nederlandstalig, en sluit onze zuiderburen niet uit. Zo raar is die vraag nu ook weer niet. :slight_smile:

11 likes

Op zich niet maar wel opvallend dat het nu ineens stil is :grinning:

Voor nieuwe posters is er toch een spam filter en post limiet in topics de eerste 24 uur? Dus dan begrijp ik dat TS niet meer post.

1 like

Dat wist ik niet :laughing:

Gezien TS’ers naam “Elina” denk ik dat het een dame is. Heren, #doeslief op Valentijnsdag.:heart:

1 like

Altijd grappig hoe mensen na een aankoop in paniek dit forum weten te vinden.
Beter licht je je vooraf goed in bij dergelijke uitgaven en is dit achteraf de koe in zijn *#@! kijken.

Het blijft lullig en naargeestig dat mensen anderen een pootje lichten maar dat is al zo oud als de mens dus heb je ook eigen verantwoording m.i.

Ik vind het vervelend voor de TS en hoop dat het goed komt.

3 likes

Ik doe elke dag lief

1 like

Duidelijk :thinking: ik was er even bang voor de je als een soort van expert erom gevraagd zou hebben. Dat zou namelijk een beetje lullig zijn voor TS.

7 likes

Nee, ik had hier in de topic gevraagd om een foto en kreeg van de TS een privé bericht met een foto

Ik heb het topic niet echt gelezen, maar wel goed dat iemand een komma in de titel heeft toegevoegd inmiddels.

5 likes

Ik kon gewoon niet reageren meer, heel jammer dat er meteen zo kortzichtig gespeculeerd wordt. Maar in ieder geval ja Het is een neppe wijzerplaat mooier kan ik het niet maken. Wat er hiermee gaat gebeuren. Dat horen jullie nog van mij. En nee ik zou never nooit iemand dit aandoen wat de verkoper van deze winkel mij, doelbewust of niet heeft aangedaan.

3 likes

Klopt deze kon ik niet meer via het topic plaatsen helaas

Hopelijk komt alles nog goed voor je. Veel sterkte!!

2 likes

Ik zou dit net zo vervelend vinden! Weet niet hoeveel je van deze handelaar af woont, anders hem ook die foto’s sturen en om reactie vragen. Een goeie handelaar zou dit ook niet willen en met een voorstel komen.

1 like

Heel naar dit verhaal.
Hoewel ik zelf het standpunt: buy the seller huldig, moet je er toch vanuit kunnen gaan dat je bij een juwelier een echt horloge koopt.
Met mijn relatief beperkte kennis van Rolex lijkt dit helaas wel een echte te zijn waarbij er alleen ooit iets met de wijzerplaat is geweest.
De normale indices vervangen door diamantjes ? (die zitten er volgens mij ook niet helemaal recht opgeplakt) dat verklaart dat het tegen de “swiss made” aan zit en verklaart ook de lume op de wijzers. Daarbij is de Y geraakt en is er een stukje vanaf.
Volgens mij moet je aan het serienummer toch kunnen zien welke referentie het ooit is geweest ? Dus: zaten er origineel al diamantjes op ?

Als ik het juridisch zou bekijken (en dat doe ik niet) dan hangt de vraag of het horloge een gebrek heeft, af van de vraag wat er is verkocht:

  • een goed werkend horloge: deze is geleverd;
  • een goed werkende Rolex: deze lijkt te zijn geleverd;
  • een goed werkende Rolex met orginele Rolex onderdelen: deze lijkt ook te zijn geleverd;
  • een compleet originele Rolex waar niets aan is vervangen: deze lijkt niet te zijn geleverd;

Vergelijk het met het kopen van een auto. Een Mercedes waarin niet originele Mercedes onderdelen zitten (bijvoorbeeld een andere motor voor de ruitenwissers), kan nog steeds een Mercedes zijn…

Ik zou de advertentie goed bewaren. Dat doe ik altijd als ik een horloge koop: gelijk dat ding uitprinten en bewaren, dan weet je wat de verkoper voor mededelingen heeft gedaan over het product.

Benieuwd wat er in de advertentie staat.

Juridisch kon het nog best wel eens lastig zijn. Net als in NL kun je een koop in een winkel niet zomaar terugdraaien als je spijt krijgt. Daarvoor moet het product echt niet voldoen aan de daaraan te stellen eisen. Dat kon in dit geval nog wel eens lastig worden.
Je hebt immers een Rolex horloge gekocht en - ondanks dat er aan gerommeld is - een Rolex horloge gekregen dat het ook nog gewoon doet. Daarmee kon de verkoper nog best wel eens prima aan zijn verplichtingen op grond van de overeenkomst hebben voldaan.

Keep us posted ! Want het is wel interessant om te weten welke verkoper het is en hoe hij hiermee omgaat. De advertentie zou ik als eerste willen zien…

4 likes