Oh, dat is een goede tip! In dat geval lijkt het me inderdaad verstandig hem terug te sturen.
Goede tip die ga ik zelf ook onthouden
Ik denk dat alles wel gezegd is , maar mag ik vragen hoe je het horloge kan retouren. Lijkt mij toch een bijzondere gang van zaken als je een gewonnen veiling kan retouren, zeker als er al aangeven was dat ze wijzerplaat opgemaakt was ,? Hoop oprecht op een fijne uitkomst
Consumentenrecht bij zakelijke verkopers. Als die particulier wordt aangeboden heb je dit niet meen ik.
gelukkig was het een zakelijke verkoper
Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het proces verloopt
Ik ben blij voor je dat het mogelijk lijkt inderdaad, wel een bittere pil voor verkopende partij. Die staat nu aan de bel te trekken en rondjes te geven in de lokale pub omdat hij zijn brakke Rolex heeft verkocht voor 4k niet wetende dat hij er alweer terug komt
nouja, hij heeft zijn geld nog niet, dat wordt pas na een paar dagen vrijgegeven, dat scheelt dan weer voor dit bedrijf
Ik moet overigens zeggen dat ik eerder wel goede ervaringen heb gehad met catawiki, onder andere onlangs een mooie vintage lamp. Ook heb ik een jaar geleden een horloge gekocht via catawiki en een nederlands bedrijf:
Baume & Mercier - Clifton Racing Club Chronograph Automatic - M0A10371 - Heren - 2011-heden
Die is echt praktisch nieuw:
Kast: Edelstaal
Wijzerplaat: zwart
Uurwerk: Swiss made automatic caliber Valjoux 7750
Diameter: 44 mm
Glas: Sapphire crystal
Band: originele zwart lederen band
Wristsize: ca. 21 cm
Staat: Nieuwstaat!
Garantie: 1 jaar āde Horlogemeestersā
Gelimiteerde oplage
Wordt geleverd in originele doos + documenten + echtheidscertificaat āde Horlogemeesters.ā
Gekocht voor ⬠1750, en gewoon in NL dus geen invoerrechten, die draag ik nog steeds erg vaak en super blij mee
Dan valt 34mm ineens wel tegen ja
Auw.
Ik zou het doen indien mogelijk.
Klinkt stom, maar dat is minder leergeld.
Edit; daar was je al achter gelukkig.
ja.
z.s.m. damage control. terugsturen, evt. verlies pakken op invoerkosten, maar beperk de schade.
Zie het maar als leergeld, we maken allemaal foutjes in deze hobby.
Kort antwoord: ja
Voor 5000,- zijn er genoeg nieuwe mooie horloges maarja die hebben geen heilig kroontje.
Voor 6300 heb je een nieuwe met kroontje⦠dat verschil is wat mij betreft best klein
heb nieuwe gekocht v mn vrouw in 2022 met zwarte plaat bij RH watches v 5900⬠compleet set dus deze is zeker te duur.