Rolex - Oyster Perpetual Date - 15200 - Men - 1994 (Heb ik een fout gemaakt?)

Reclame toch?

2 likes

Ik heb ook op dit horloge geboden, ben bij €1950 gestopt, had me trouwens ook de 21% invoerkosten niet gerealiseerd. Maar dat was wel de max voor mij voor een klok met aftermarket dial. Ik zag dat je de een na laatste bieder met meer dan 1000 hebt overboden, je vondt het dus net als ik wel een mooie klok. Zelf ben ik vorige week geslaagd via Wristler. Een veel transparantere site, met ook veel van deze rolexen in deze prijscategorie. Ook veel Nederlandse aanbieders dus heen invoerrechten ofzo ook geen 9% extra kosten en gezien ik hem zelf opgehaald heb ook geen verzendkosten. Uiteindelijk voor een soortgelijke vintage nog geen 3500 betaald.

3 likes

Kan iemand mij uitleggen wat er - behalve de ietwat slordige lume bolletjes - mis is met de plaats? Waaruit blijkt dat die niet origineel is?

Als u er blij mee bent houden en wat anderen ervan vinden is in dat geval niet relevant, u heeft er toch wel over na gedacht neem ik aan. Persoonlijk vind ik het te duur en 34 mm is te klein voor een vrouw haha, sorry.

Ik ben nog nooit zo dronken geweest dat ik bij thuiskomst maar achter Catawiki kroop en daar ondoordacht impulsaankopen van 4000 ballen deed zonder me er van te vergewissen dat het was wat ik wilde hebben, de prijs OK was, en of er verder nog kosten bij zouden komen.

Dat is geen foutje, dat is een godsliederlijke nonchalanche met een vrij groot pak geld.

12 likes

Je weet niet wat je mist :stuck_out_tongue:

Heb de fout ook wel eens gemaakt. En ik denk, zonder teveel onderzoek, dat een hoop veilingsites leven op de mensen met een slok op.

“Schatting expert” ligt overigens sowieso standaard 30% te hoog.

Misschien een keer een flesje absint proberen

1 like

Dank voor de tip! Het rare is dat er naar mijn idee biedingen tussen zaten, zo’n grote stap zou ik normaal nooit zomaar maken. Ik vind het ook echt wel een mooi horloge, alleen helaas niet goed in de gaten gehad dat het een “opgepimpte dial” was. En achteraf ook net te klein naar mijn smaak.

Tja, een ieder heeft een ander budget, ik kan je verklaren dat ik niet dronken was :slight_smile:
Het was een combinatie met eerdere goede ervaringen met Catawiki en inderdaad net iets te impulsief. Je hebt ze ook die impulsief een huis of een auto kopen, dat gaat mij dan wat te ver :stuck_out_tongue:

1 like

Update van Catawiki:
Beste Raymond,

We nemen contact met u op naar aanleiding van de klacht die u heeft ingediend over dit object: XXXXXXX

Link naar het object: https://www.catawiki.com/nl/l/XXXXXX

Het spijt ons te horen dat u deze aankoop wilt annuleren. Zoals gevraagd, hebben we de annulering verwerkt.

We verzoeken u vriendelijk om het object binnen 14 dagen terug te sturen. Volg hierbij de volgende stappen:

1. Maak foto’s van het object, inclusief de verpakking, en deel deze met de verkoper. Het object moet in de originele staat worden geretourneerd, inclusief de verpakking.
  2. Verzoek de verkoper om hun retouradres rechtstreeks aan u door te geven.
  3. Stuur het object terug en verstrek de trackinggegevens aan de verkoper. We raden sterk aan om de zending te verzekeren tegen mogelijk verlies of schade tijdens het transport.

U kunt direct contact opnemen met de verkoper via de volgende link: https://www.catawiki.com/nl/f/buyer/orders

Houd er rekening mee dat u als koper verantwoordelijk bent voor de kosten van de retourzending of het transport van het object. Als u douanekosten heeft betaald, neem dan contact op met uw lokale douanekantoor voor advies over hoe u deze kosten kunt terugkrijgen.

Zodra het object aan de verkoper is geleverd, zullen we uw volledige terugbetaling verwerken. Laat ons alstublieft weten wanneer u het object heeft teruggezonden, zodat we alles snel kunnen afhandelen.

Meer informatie over het herroepingsrecht vindt u op: Catawiki Helpcentrum

Kind Regards,

6 likes

Aldus wel fijn om te weten dat als je als EU consument je iets bij een professionele handelaar koopt op Catawiki je dit redelijk goed zonder risico kunt doen.

3 likes

Dat is inderdaad fijn!

Als ik overigens kijk op de tip van hierboven (Wristler) is de goedkoopste vergelijkbare alleen dan maatje 41 ook al € 8500,- Koop Luxe Horloges online - Kies jouw favoriet Deze is dan wel nieuwer en met orginele doos.

Daarmee vergelijk je een 126300 uit 2017 met een 15200 die ongeveer nog 20 jaar ouder is. Dat is niet hetzelfde horloge.

Begint bij 4K.

4 likes

5000 euro voor dit horloge, zeker met de bijkomende twijfels die je hebt, is mijns inziens veels te veel. Je had voor dat bedrag ook bijna een 36mm Explorer I of een 36mm Datejust kunnen kopen hier op het forum.
Ik zou in het vervolg sowieso wegblijven van Catawiki voor horloge aankopen. Staat een hoop neppe rommel, Frankenstein rommel en afgeragde meuk op. De ‘horloge experts’ van Catawiki weten net zoveel van horloges als je schoonmoeder.

1 like

Ik heb er overduidelijk te weinig verstand van :laughing: in ieder geval vond ik het model/stijl mooi. Eenvoudig maar degelijk daar was ik op gevallen en de blauwe plaat. Ik ben niet uit op winst maar waardevastheid is fijn. Dit soort modellen horloges worden blijkbaar minder waard in de loop der tijd als ik het goed begrijp. Alleen zeer zeldzame orginele modellen kunnen enorm in waarde stijgen correct?

Ze worden niet per se minder waard, maar oudere zijn wel minder waard dan nieuwere (in dit specifieke geval - is bij andere modellen weer anders). Zo’n 34mm referentie 15200 kostte 25 jaar terug nieuw natuurlijk ook een stuk minder (denk zo’n factor 3 a 4) dan zijn 34mm opvolger nu nieuw in de winkel kost. En bij Rolex geldt: hoe groter het horloge, hoe meer hij kost. Dus een 34mm is per definitie goedkoper dan een 41mm.

Ik vraag me af of een groter horloge veel duurder is om te maken dan een klein horloge. De hoeveelheid staal zal niet veel uitmaken en de machines die het bewerken doen dit denk ik even snel. Is het alleen maar marktwerking?

Is niet duurder om te maken. Technisch gezien zelfs makkelijker. Is puur marktwerking. Overigens vraagt Rolex qua nieuwprijzen wel meer voor grotere horloges, maar dit komt dus niet door productiekosten.

Gewoon meer winstmarge voor Rolex toch? Verschil in kostprijs is verwaarloosbaar. Gewoon een marketing trucje om meer marge uit een model te halen. Paar mm erbij en weer 15% extra vragen. Eentje in het rijtje van facelifts, Limited Editions, Special Editions, jaarlijks een nieuw kleurtje wijzerplaat uitbrengen (gelimiteerde oplage en ‘moeilijk leverbaar’ uiteraard), andere stijl wijzerplaat, ander bandje, speciale doos, collabs, andere wijzers, etc. etc. etc
 Maar goed, dat is niet alleen Rolex natuurlijk. Hoeveel versies van een Speedmaster zijn er inmiddels? :joy:

@ray_r : ouch, dat is inderdaad klassiek in de Catawiki-val getrapt. Als je incl. kosten bijna de ‘expert estimate’ betaald weet je dat je minimaal 25% teveel hebt betaald, en vaak meer dan dat. En dat is als alles voor de rest wel klopt. In dit geval vrees ik dat je eerder richting de 50% gaat, dus inderdaad lekker terug op de bus en even de centjes terugvragen bij de bd. Valt het allemaal toch nog mee en heeft het je misschien een paar honderd euro en een goede les m.b.t. impulsaankopen opgeleverd.

Wat anderen wel nalaten erbij te vermelden is dat dit je op de lange termijn nog veel meer gaat kosten. Het heeft je namelijk hier gebracht, en dat betekend dat je binnen de kortste keren 10 nieuwe horloges in de kast gaat hebben liggen. :face_with_peeking_eye: Maar dan heb je er waarschijnlijk wel een normale prijs voor betaald, dat dan weer wel. :grin:

Welkom in ieder geval en zoals de rest al aangeeft; houdt het blauwe gedeelte een beetje in de gaten en je ziet vanzelf een horloge voorbij komen voor een betere prijs waar je veel meer plezier van gaat hebben! En met deze link zie je een overzicht in plaatjes van alle Rolexen te koop hier. Enjoy!
https://blauwzoeken.911822.xyz/rolex

7 likes