Misschien kan iemand mij op weg helpen?
Het gaat over een Rolex Oyster Perpetual Datejust die ik van mijn vader heb ge erft
De tijdaanduiding X (tien) is op de wijzerplaat eraf gevallen en moet opnieuw erop gezet worden (er zitten 2 kleine gaatjes in de wijzerplaat waar de X (tien) opgezet moet worden.
Hoe kan ik de achterkant losdraaien en de kroon/stift eruit halen zodat ik het uurwerk kan verwijderen en het romeinse cijfer X terug kan zetten op de wijzerplaat?
Maar als je hem toch graag wilt repareren zou ik het laten doen als je er geen ervaring in hebt.
tevens zou ik de wijzers even doordraaien (in de uiterste stand van de kroon) tot de datum goed springt.
Als je aan de snelle datumverzet komt in deze stand kan die schade oplopen.
*misschien is die al stuk aangezien de wijzers op 00:48 staan en ik mij voor kan stellen dan een rolex een snellere datumwissel heeft…?
of het komt door een val?
Ssssshhhh . Gewoon afblijven en naar een professional gaan. Wesselink & Vreker kan je prima helpen. Een service erbij en dan kan je er weer jaren van genieten.
Nep of echt - ik denk ook het laatste - dit horloge heeft serieuze problemen, die verder gaan dan die losse index. Beslist niet zelf aan gaan lopen k*tten.
Is iemand de glasschade al opgevallen, bovenaan…? Oh - ja dus, zie ik nu… Gaat een dure grap worden om 'm weer helemaal goed te krijgen.
I stand corrected. Dank voor je bevestiging Jasper. De zeer matige foto heeft me op het verkeerde been gezet. Excuses aan de OP en succes met de reparatie. Zoals anderen al aangaven in het topic: niet zelf aankomen, maar naar een horlogemaker brengen.
Jasper, nu je er toch bent: hoe gemakkelijk laten dit soort uurmarkeringen los?