Ik heb een Rolex Oysterdate op het oog en vond dit exemplaar. Ziet er in mijn ogen erg goed uit, en toch ben ik al lang genoeg opzoek om snel te zien dat er iets niet klopt op de wijzerplaat.
Volgens mij staat het Rolex logo te laag en het lettertype van ‘Precision’ wijkt ook een beetje af dacht ik.
Bij navraag aan de verkoper, een vintage horloge handelaar, gaf die het volgende argument: “Wijzerplaat is origineel, geen redail want de lume dots kunnen anders nooit zo aangebracht zijn.” Klinkt plausibel…
Toch geloof ik het niet. Jullie? En stel dat het een redail is, moet ik het dan helemaal niet doen?
Ik zit qua budget een beetje te schipperen tussen een helemaal gave, en recente service maar dan met een redail of een minder gave zonder recente service maar wel volledig origineel (zo ver als ik het als leek kan zien).
Ik neig naar de tweede optie.
Dit zijn overigens niet perse twee specifieke exemplaren maar dat is waar de zoektocht een beetje op uit lijkt te komen…
Dat zegt niet perse iets over een reDIAL. Je hoeft niet perse aan de lume te zitten natuurlijk.
Ik heb even 1 minuut gegoogled en het logo lijkt hoger te zitten op hetgeen ik tegen ben gekomen. Betekent natuurlijk niet dat er geen variaties mogelijk zijn.
Ik vermoed dat dit voorbeeld ook een redial is. Want de naam Oysterdate staat hier ook weer op een andere manier onder Rolex. Tot op heden ben ik vooral twee versies tegengekomen: