Rolex prijs

Beste liefhebbers,

Vanavond is op Catawiki een Rolex geveild voor de hoofdprijs van € 56.000.
OK, wel een Oyster Datejust Perpetual modèle 69163 (damesmodel), maar toch.
Ik ben bang dat ik daar voorlopig nog niet aan toe ben. Jammer voor mijn eega.

Groet en welterusten.

kijkshop klok geeft de tijd ook wel goed aan :stuck_out_tongue:

Die opmerking is werkelijk compleet getikt😜

Ik trek hem in :smiley: bedoel het niet persoonlijk natuurlijk. Catawiki is soms helemaal gestoord

No offense😉 Denk dat het toch een reële prijs is geweest, anders gaat hij niet weg voor dat geld.

Als je het biedverkoop bekijkt zie je dat twee kopers vanaf zo’n € 2.500 tegen elkaar opgeboden hebben.

Vraag ik me af voor een Datejust in een damesuitvoering…

Ff gekeken maar daar klopt geen hol van (als in, deze is zeker geen 56k waard. Bij lange na niet zelfs)

Volgens de schatting van de veilingmeester € 2.350 tot € 3.100 :clap::clap::clap:

Laatst ging er een datejust weg die normaal tussen de 1600 en de 2000 oplevert voor 3500 weg,zat nog niet eens een doos bij en papieren.
Ik blijf er me vraagtekens bij houden,maar ze doen het goed,commissie komt van 2 kanten!

Tja, de werkelijkheid en de virtuele wereld.
Hoe kan je nagaan of dit “echt” is
Het is net zo iets als TV. Als het op TV is geweest dan “is” het waar.
Of toch niet…

Alleen al voor de bijkomende veilingkosten (9%) kun je een hele leuke DJ kopen. En dan hou je 56K over voor zeker 200 mooie andere horloges :yum:

En morgen komt er een zelfde model op de veiling, die door een onwetend iemand voor €5000 gekocht wordt. En die denkt dan een koopje te hebben. Eerst de prijs opdrijven en vervolgens cashen.

gauw 1 van deze kopen en op catawiki verkopen !!!

http://www.chrono24.com/en/rolex/ref-69163.htm

Snel ff de regels bekeken,biedingen zijn nep!
Je kan je gewoon inschrijven en lekker lukraak bieden net zo als op Marktplaats.
De veilingmeesters zijn in 9 van de 10 gevallen idioten met hun schattingen heb ik zo ff snel ondervonden.

Catawiki is zeker niet nep. Ik volg het al een lange tijd. Meerdere malen iets geveild en iets gekocht… Al sinds ongeveer begin 2013 Lid.

Wel heb ik het idee dat catawiki misschien samen werkt met verschillende partijen. Kijk eens naar de ’ Meyers’ en horlogevandaag klokken die bij elke horlogeveiling worden aangeboden en tegen extreem gekke prijzen weggaan. Ook als je gaat zoeken naar klachten over catawiki zijn er lijsten te vinden met aparte verhalen, klachten, enzovoorts. Ik vetrouw er dan ook niks van, en er zal vanalles gaande zijn gok ik (maar kan en ga daarvan niks hardmaken nauurlijk…)

Nep is het niet, opletten? Ja, heel erg! En iets goedkoops scoren zal er ook absoluut niet bij zitten. Mede (waarschijnlijk/misschien) door de fake biedingen? Ik durf het niet te zeggen.

Edit: Ik meen dat er iemand op de facebookpagina ‘Horlogefreaks’ werkzaam is bij catawiki?

Kijk voor de grap eens op klachtenkompas.nl

Wellicht 2 rijke “stinkerds” die niet voor elkaar wilde onder doen :frowning:

Over de te hoge bedragen die betaald worden via veilingssites…

Ik heb een tijd terug gezien in een documentaire dat er met name in Azië door de georganiseerde misdaad gebruik wordt gemaakt van veilingsites voor het innen van geld.

Op die manier is er geen live contact tussen de “koper” en “aanbieder” aanbieder zegt koop dat kavel voor die hoge vraagprijs en je bescherming is gegarandeerd.

Een winkelier of uitbater van bijvoorbeeld een horecagelegenheid krijgt gewoon een briefje toegestopt van een loopjongen die voor zulke types werken.

Er zijn wel eens advertenties opgedoken van overjarige Nikon camera’s waar bijna 10,000 dollar voor gevraagd werd, en ze werden gewoon gekocht voor dat geld en toen kwam na onderzoek bovenstaand verhaal bovendrijven.

Groeten,

Noel.

Hij is zelfs (veelbesproken) vaste bezoeker van dit forum.