Leuke review.! Meer waardering en gevoel gekregen voor Chr. Ward hierdoor.
Met veel plezier gelezen, bedankt voor deze leuke vergelijking!
Zelf vind ik de wijzerplaat van CW’s, met die naam op 9, enorm uit balans, maar als de band dan weer zo goed is, tja…
Super vergelijking, super topic, … super leesvoer
Bedankt,
Mooi stukkie tekst, en met je foto’s is ook niks mis @Bauhaus
Maar die Seiko, er zal geen japanner zijn die m kan dragen met die afmetingen. Die zinken gelijk naar de bodem. Wat een klomp staal zeg. Overigens vertoont de Tudor gmt hetzelfde gedrag, op stalen band draagt ie goed, op een dunnere band (leer/nato) zoals de dunne stalen Seiko band waggelt ie een beetje op de pols.
Maar dat een Seadweller nu al 12k in de markt doet, vind ik wel shocking. Daar koop je ongeveer ook een halfgouden gmt voor.
Is de band van de seiko 021 delzelfde als de voorgaande edities 017 en 001? Of hebben ze er bij deze op bezuinigd?
Is dezelfde
Mooi en nauwkeurig verslag, daar kan ik wel iets van leren, ik ben meer een verhalenverteller😀. Dit is een van de eerste keren dat ik een verslag over duikers lees, omdat ik eigenlijk meer van de dressers ben. Als ik bij Rolex kijk, dan kijk ik meestal naar een DJ of een OP. Jouw artikel/vergelijking vond ik fijn om te lezen en het is leerzaam. Het leuke is dat als ik de drie horloges naast elkaar zie, dan valt mij de blauwe Chr. Ward het eerst op, kijk ik beter dan vind ik toch de Rolex het fraaiste horloge van deze drie. De Seiko en de Rolex lijken van deze drie het meeste op elkaar en dat roept bij mij een vraag op. Regelmatig lees ik over hommages en vervolgens zie je een afbeelding van een (vaak) duurder horloge die wordt vergeleken met een (vaak) goedkoper horloge die min of meer op elkaar lijken en dan wordt soms geroepen dat de een een hommage aan de andere is.
Eergisteren schreef ik over mijn Seamaster en m’n NA van Invicta, in de reacties lees ik dan dat deze laatste op een Tudor of Rolex lijkt en dat het een hommage is (dat is misschien ook wel logisch vanwege het jaartal 1953). Vanmorgen heb ik afbeeldingen van de betreffende Tudor en Rolex eens opgezocht en deze drie horloges met elkaar vergeleken, de verschillen (afmeting) zijn m.i. te groot om dit kopiëen of homage van elkaar te noemen. Nu ik de foto van jouw drie horloges zie, zie ik bijvoorbeeld ook wel overeenkomsten tussen de Seiko en de Rolex (de kroon staat anders en de Rolex is verfijnder), ze lijken ook wel een beetje op elkaar, maar dit zijn natuurlijk ook geen hommages van elkaar. E.e.a. kwam bij mij naar boven bij het lezen van jouw mooie artikel en omdat je dit (homage) ook aanhaalt bij het voorstellen van de Chr. Ward. Dank je wel voor het delen van deze vergelijking.
Bedankt voor het delen van je ervaringen. Erg interessant om te lezen
Dank je wel.
De homage discussie blijft lastig. Duikhorloges lijken al al snel op elkaar.
Ik vind het belangrijk dat een horloge zo is ontworpen, dat je het (merk / type) ook snel kan herkennen als het logo weggehaald zou zijn. Door unieke wijzers, uurmarkeringen, kastvormen, of wat dan ook. Die Invicta slaagt bij mij niet voor die test…
Ik had de Seiko zelf net overgenomen en liep -15/20 pd. Daarom teruggestuurd binnen garantie voor afregelen… maar het horloge was al qua productiedatum 2 jaar oud, dus hoe deze de fabriek verliet qua afwijkingen: ?. Ik heb eerder MM300’s gehad en die liepen binnen cosc zeg maar.
Daar heb je wel gelijk in, zonder de merknaam had ik het merk idd. ook niet geweten. Een Omega had ik onmiddellijk herkend!
@Bauhaus : ontzettend bedankt voor je mooie en goed opgebouwde verslag van drie duikers! Interessant, diepgaand en voor Seiko toch wel ontluisterend (en dat zeg ik met verdriet). Graag t.z.t. weer een mooi verslag?
Prachtige review en ik ben het met je eens.
Seiko ik had niet anders verwacht zeker voor dat geld.
Dank je wel voor het delen.
Beste heer Bauhaus, u vergeet hier toch wel even de 16600 (16660) en de 116660…
Ja, alle Dweller-varianten.
Mooi beschreven Remco. Leuk zo, drie duikers uit drie prijsklassen.
En de Rolex SD 116600 de mooiste duiker? Helemaal eens.
Goed vergelijk en mooie foto’s Remco!
CW blijft in mijn ogen een van de beste aanbieders in prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb er zelf twee gehad en was/ben nog steeds een beetje verbaasd over de uitstekende afwerking en kwaliteit, gezien de aanschafprijs (ene als “nearly new” en de ander met “Black Friday” 50% korting gekocht). De 38 mm. Trident is wel een beetje een “tonnetje” op de pols. Ik zou nu voor de 40 mm. kiezen.
Bedankt Marco! 40mm is vaak de perfecte maat en bij de Chr. Ward zeker ook. Mooi in verhouding en draagt fijn.
Heb er van genoten: mooi verslag, erg goede foto’s en informatief!
Dank voor dit mooie objectieve lezenswaardige verslag met veel foto’s!!
Ah. Mooie review.
De winnaar was als snel duidelijk. Maar het zou vreemd zijn als dat niet het geval was.