Tja voor dat prijsverschil mag de Rolex inderdaad wel de duidelijke winnaar zijn.
Ben wel eens benieuwd naar een PO va 116600.
Ik heb een 116600 gehad en ik heb nu een 42mm PO.
De Rolex wint het voor mij. Niet op ‘objectief’ vastgestelde punten, maar omdat ik hem toch tijdlozer vind. Mooie kast met ‘ouderwetse’ verhoudingen, maar wel de moderne voordelen van glidelock en keramische bezel.
De PO draagt wat minder comfortabel op staal. Verstelbare sluiting is na te bestellen als niet aanwezig, maar niet zo mooi gemaakt als die van de Rolex.
De PO is wel weer wat meer ‘funky’ en te dragen op zowel staal als rubber of leer voor de liefhebber.
Naast mijn Explorer ben ik heel blij met de PO. Maar zonder Explorer en als ik een echte liefhebber zou zijn geweest van duikers, dan zou ik voor een 116600 gaan.
@TheWornWatch; ik sluit me aan bij @tompj.
Ik heb een “8500” kaliber PO gehad in 42mm.
Die was voor mij redelijk topzwaar.
De “2500” series (tot 2012 circa) van de PO schijnen comfortabeler en dunner te zijn. Maar die zijn weer zonder keramische bezel en ook zonder fijnafstelling in de sluiting.
Heerlijk leesvoer!
Iemand anders heeft zich ook aan een vergelijk gewaagd, iets minder onderbouwd dan dit bovenstaande van @Bauhaus:
De poging wordt gewaardeerd, maar het is natuurlijk veel interessanter om een echt vergelijk zoals dit te lezen.
Leuk verhaal, dank daarvoor. Uitslag kan ik mij in vinden.
Ploprof
Leuk stuk! Ik zou wel meer van zulke vergelijkingen willen zien
Mooi geschreven.
Leuke vergelijking. Als ik móest kiezen zou het toch de CW worden. De andere twee zijn echt veel te groot voor mij
Geen van drieën mijn kopje thee, maar toch leuk om te lezen. Bedankt!
Doodzonde die kl… sluiting van de Seiko !
Die Seiko heeft wel echt karakter…
Ja karakter heeft ‘ie zeker.
Je herkent ‘m van grote afstand en dat is een compliment.
Gave kastvorm, de kroon op 4 uur, etc.
Leuk verhaal, en 3 totaal verschillende horloges :
Deze wedstrijden zijn altijd leuk om te lezen.
Wat een toffe vergelijking zeg! Mooi gedaan kerel. En @Gets83 je moet dit even lezen man👌 Kun je zien hoe zo een CW het ervan af brengt. Ik wist overigens niet dat de CW voorzien was van een glidelock chapeau CW!
Inderdaad mooi uiteengezet Dit verhaal brengt me nog weer dichterbij een CW, bedankt hiervoor!