Rolex Seadweller ruilen voor 4K gitaar en ik vertrouw het niet.

Een goede kennis van me, een bekende verzamelaar / handelaar in bijzondere en zeldzame gitaren, benaderde mij op Facebook en vroeg mij of deze Rolex echt was. Iemand wil die ruilen voor een gitaar ter waarde van 4000 euro. Ik gaf al direct aan dat:

  • de resolutie van de foto’s te laag is om er iets mee te kunnen,
  • dat wanneer er gesproken wordt over “Van mijn grootvader geweest en er geen verstand van hebben” bij mij gelijk staat aan een scam alert.
  • dat een tweedehands Rolex Seadweller in mint conditie vermoedelijk meer waard is dan de 4000 euro die de gitaar moet kosten en ik geen reden kan bedenken waarom een Rolex eigenaar bereid zou zijn om zoveel geld in te leveren,
  • Dat een bon authentiek kan zijn, maar dat dit niet garandeert dat het horloge dat ook is,
  • Dat je een loep nodig hebt om alle details te onderzoeken en een timegrapher nodig hebt of we wel met een 28.800 bph uurwerk te maken hebben, dat dit tegenwoordig zelfs geen garantie meer is en ik het uurwerk moet zien.

Afijn, ik ben niet positief gestemd, maar heb ik iets gemist?

Omdat de Rolex eigenaar toevallig ook in mijn woonplaats woont ben ik uiteraard bereid om mee te gaan, maar ik ben verre van een Rolex expert.

Foto’s (voor wat ze waard zijn):

1 like

Het horloge even bij 4HP laten checken?

1 like

Ik zou de deal onmiddellijk afblazen!

Dat ding klopt volgens mij voor geen reet. Als het te goed is om waar te zijn, dan is dat ook vaak zo.

2 likes

Never mind

Zelfs met deze resolutie kloppen er dingen niet … niet doen dus!

Is ook al ter sprake gekomen inderdaad.

4HP? Die ken ik nog niet…? :thinking:

Nee het is HP…adres klopt wel. Oude benaming wellicht? Op de stempel op de bon staat wel HP

2 likes

Ooh, never mind. Ik ben weer dom bezig… :see_no_evil::joy:

Tekst op wijzerplaat en bezel, aansluiting van de band en lugs, datumvenster…

Im pretty sure you found a fake. Het kan zijn dat originele ooit is verkocht via HP maar dat de beste man nog een fake had liggen en daarmee mensen wilt oplichten.

Advies is openmaken en langs een AD gaan en anders omdraaien.

P.S. even als toelichting op mijn vorige bericht.

5 likes

Ik hoop altijd maar dat de mensen zeker zijn van de uitspraken in dit soort topics, voordat je de deal van je leven laat lopen.

:sweat_smile:

8 likes

Denk dat het verhaal erachter al wel de doorslag geeft…

1 like

Vrij weinig verstand van fakes, maar als je kijkt naar de positie van het kroontje zie je dat deze niet recht staat en dat de de merknaam en oyster perpetual te dicht op elkaar. Of het is hele slecht kwaliteitcontrole :joy::wink:

https://images.app.goo.gl/opYBDsHdqDqJ1cGa7

Ik denk dat als je TS foto goed vergelijkt met deze, dat iedereen zelf makkelijk een conclusie kan trekken haha!

1 like

Van het rijtje dat je noemt, is dit voor mij de grootste rode vlag. Indien echt, kan hij ‘m gemakkelijk voor meer dan 4K verkopen, de gitaar overnemen en nog een leuk zakcentje erop toe. Alles kan, maar deze vind ik erg spannend.

1 like

Haha het gebeurt mij iets te vaak dat een zelfbenoemd expert roept fake en het een echte blijkt te zijn. Er zijn er maar een paar die op hen expertise geloof.

Niet perse doelende op jouw reactie overigens.

6 likes

Dat dus. De zeer stellige reactie van @Samurai over de aansluiting van de band kan ik op basis van deze foto’s niet goed zien. De aansluiting bij een sd4000 is namelijk niet gelijk met de lugs. En ook de tekst op de dial lijkt op basis van deze foto’s niet persé verkeerd. Ik vind de lugs wel wat breed, maar dat kan ook de hoek van de foto zijn. De bezelinsert lijkt van aluminium ipv keramiek, maar ook dat kan het licht zijn.
Het verhaal klinkt me wel verdacht in de oren. Kortom; ik zou advies inwinnen van een expert ipv de wat voorbarige conclusies tot nog toe te volgen.

2 likes

Even bij Rolex AD afspreken en laten checken…
Als het een echte Seadweller 4K betreft is deze 12k waard. Dat gezegd te hebben when it sounds to good to be true it must likely is…maar afspreken bij de AD of een bekende grijze dealer via het forum om hem te laten checken kan geen kwaad…

1 like

Je zou ook even een foto van het nummer in het horloge kunnen opvragen en dat controleren met de doos en de bon. Dan ben je al een heel stuk verder denk ik

3 likes

Waarom nog moeite en tijd er in steken als je al weet dat ie niet klopt.

2 likes