Een goede kennis van me, een bekende verzamelaar / handelaar in bijzondere en zeldzame gitaren, benaderde mij op Facebook en vroeg mij of deze Rolex echt was. Iemand wil die ruilen voor een gitaar ter waarde van 4000 euro. Ik gaf al direct aan dat:
- de resolutie van de foto’s te laag is om er iets mee te kunnen,
- dat wanneer er gesproken wordt over “Van mijn grootvader geweest en er geen verstand van hebben” bij mij gelijk staat aan een scam alert.
- dat een tweedehands Rolex Seadweller in mint conditie vermoedelijk meer waard is dan de 4000 euro die de gitaar moet kosten en ik geen reden kan bedenken waarom een Rolex eigenaar bereid zou zijn om zoveel geld in te leveren,
- Dat een bon authentiek kan zijn, maar dat dit niet garandeert dat het horloge dat ook is,
- Dat je een loep nodig hebt om alle details te onderzoeken en een timegrapher nodig hebt of we wel met een 28.800 bph uurwerk te maken hebben, dat dit tegenwoordig zelfs geen garantie meer is en ik het uurwerk moet zien.
Afijn, ik ben niet positief gestemd, maar heb ik iets gemist?
Omdat de Rolex eigenaar toevallig ook in mijn woonplaats woont ben ik uiteraard bereid om mee te gaan, maar ik ben verre van een Rolex expert.
Foto’s (voor wat ze waard zijn):