Rolex Seadweller ruilen voor 4K gitaar en ik vertrouw het niet.

Zou in dat geval wel benieuwd zijn naar de reactie van de andere kant :joy:

2 likes

@Samurai Werkt bij een zeer gerenommeerde juwelier, ik denk dat we zijn expertise wel kunnen vertrouwen.

2 likes

Als je het niet vertrouwt en de deal is te mooi om waar te zijn, dan kun je enkel nog professioneel advies vragen. Anders lekker laten schieten.

En iets met “van ruilen komt, while my guitar gently weeps”

9 likes

Uiteraard moet de beste heer zelf bepalen wat hij met deze informatie wilt doen. Er wordt hier advies gevraagd over echtheid en hierop geef ik mijn mening. Het zou zonde zijn als de de gitaar verzamelaar zijn mooie gitaar inruilt op een fake. Het blijft natuurlijk altijd lastig via deze foto’s maar ik heb genoeg Rolex in mijn handen gehad om het verschil te kunnen zien.

De tekst op wijzerplaat is niet dik genoeg gedrukt, hetzelfde geldt voor de bezel tekst. Getal in datum venster lijkt niet helemaal recht en er lijkt wel speling te zitten tussen de endlink en kast.

Maarja, wil je het zeker weten dan moet je ff langs S&C of Gassan. Zou zonde zijn om binnenkort weer een topic te zien hier op het HF dat iemand is opgelicht.

12 likes

Inderdaad, gewoon voorstellen om ergens (op een plek met reputatie te verliezen) te laten checken.
Als men dat niet wil, prima, dan niet!

Ondanks dat ik iemands werkgever een goede indicatie vind van iemands expertise, durf ik op basis van deze foto’s niet met dezelfde stelligheid te beweren wat @Samurai schrijft. Ik vind het horloge op een aantal punten (bezelinsert en lugs) ook verdacht, maar ik zou in dit geval zeker betere foto’s vragen en het horloge laten controleren.

Jij bent ook niet juwelier van beroep of wel?

Helemaal mee eens!

2 likes

Dat is de divers extension link

Ook de juwelier kan bij de goede fakes niet meer het verschil zien. Dit zie je pas als het uurwerk open is en dan nog zal deze gedecoreerd zijn, maar de expert zal het kunnen zien.

Bij deze een klein experiment. Kunnen de kenners mij helpen met de echtheid van deze:

Ik zie dit allemaal niet en ben ook geen expert. In dit soort gevallen check ik het serienummer (Google dit nummer ook even) in de ring van de wijzerplaat, het geëtste kroontje en of er scherpe delen aan de band zitten.

Twijfel ik aan één van deze dingen, dan gaat het horloge richting officiële dealer.

Hmm…Na: 16600

Dat was de oude :wink:

1 like

Haha. Maar dan is deze ook echt :slight_smile:

1 like

De divers extension link is dun, de foto van de clasp klopt gewoon.

Ik zou écht direct toehappen en niét gaan zitten twijfelen!!!

Rolex ruilen voor die gitaar en van die 8k overwaarde kun je dan nóg 2 gitaren kopen! :sunglasses: Hoppa!

Samengevat wereld deal!!! :+1:t2:

On topic: raadt die gitaar koper aan die Rollie eerst te verkopen waarna hij gewoon die 4k voor die gitaar via de bank overmaakt. :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

absoluut. Gewoon meesleuren en hard in zijn porum uitleggen. Of een triest gezicht zien omdat hij zelf is opgelicht :smirk:

2 likes

Laat hem er mee naar een handelaar gaan, daar zijn rollie verpatsen. En met dat geld die gitaar kopen. Houd hij nog centen over ook.

Het verhaal schreeuwt fake ongeacht de foto’s. Ook al weet de verkoper niks van rolex af, 2 minuten google en hij weet dat het horloge potentieel meer als 4k waard zou kunnen zijn. Dus waarvoor ruilen voor een gitaar van “maar” 4k.

Daarnaast zou ik weigeren om mee te gaan. Je goede kennis is genoeg gewaarschuwd. Als hij echt zo graag belazerd wil worden na gewaarschuwd te zijn moet hij dat maar alleen doen.

2 likes

Plot twist: De gitaar is fake.

29 likes