Rolex service vraag

Goedendag,

Ik overweeg de aanschaf van een Rolex 16600. Dit betreft een tritium exemplaar uit 1989 in hele nette staat. Verkoper ken ik goed en vertrouw ik.

Deze dweller is niet voorzien van doos en papieren.

Weet iemand of het mogelijk is deze door Rolex te laten servicen (service papieren zijn dan wenselijk als vervanging van de originele papieren) en dat de t dial, hands en pip onberoerd blijven?

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.

Alvast bedankt.

3 likes

Ik zou dat niet durven. Maak je nog zulke goed afspraken, krijg je service dial terug. Weg vintage.

1 like

Geen ervaring mee maar wel al vaker gelezen dat Rolex min of meer gewoon bepaalt wat er wel of niet gedaan wordt bij een service. Oftewel krijg je hem zomaar zonder de originele plaat terug. En de vervangen onderdelen blijven ook daar.

Maar misschien is dat wel bij wet geregeld vanwege het tritium dat ze hem moeten vervangen.

Anyways, er zjn vast leden die een wat zekerder uitspraak kunnen doen.

1 like

Gewoon naar de firma Gassan gaan, noem mijn naam, en het komt voor de bakker :innocent:

1 like

Neeā€¦ Dat doet Rolex niet. Ze vervangen wat zij noodzakelijk vinden ivm garantie. Maar een goede horlogemaker zoals W&V kan de service ook uitvoeren en niet zomaar alles te vervangen.

4 likes

Ik begreep dat als je hem naar bijvoorbeeld Keulen brengt er een serviceplaat etc in komt, vandaar mijn vraag.

1 like

Klopt.

Gewoon afspraak maken bij Rolex Brussel en bespreek daar je persoonlijke wensen.
Je haalt hem nl daar ook weer op en geloof niet dat ze je wensen negeren.
Ik heb goede ervaringen daarā€¦top zaakje :joy:

1 like

Dat begrijp ik echter ik heb de wens om servicepapieren van Rolex te krijgen als vervanging voor het ontbrekende certificaat.

Tja. Dan gaan overleggen in Amsterdam of Brussel. In Keulen wilden ze mijn maxi dail van de 5513 vervangenā€¦

Kan ik dit lezen als een bevestiging op de vraag van TS of de plaat en pip vervangen zullen worden?

1 like

Nopeā€¦maar ik vermoed dat het bespreekbaar is daar. Maar zeker weten doe ik dat niet.

1 like

Hier hetzelfde. Zeer goede ervaring mee. En daar in dezelfde buurt in een top Italiaans restaurant gegeten, wat de ervaring nog leuker maakt. :slightly_smiling_face:

Edit: was niet Italiaans, is al een tijdje geledenā€¦ Maar was hier en zeer goed: http://www.restaurant-petits-oignons-bruxelles.be/ :yum:

1 like

Ik ga daar morgen een telefoontje aan wagen.

1 like

Je kunt ze ook mailenā€¦staat het zwart op wit :+1:
Pb maar als je mailadres wilt?

Top, graag.

Het zou gaan over de aanschaf van deze 16600

In combinatie met deze day date(wel doos en papieren)

En dan vertrek mijn Hulk

19 likes

Poeh, mooi. :ok_hand:
Zodra ik die onderste ooit heb log ik hier definitief uit, want dan ben ik echt klaar.

6 likes

Top duo. Weg met die hulk :+1:t2::facepunch:t2:

1 like

Ik zie die ā€˜naamā€™ hier vaker voorbij komen als ware het een algemeen bekend instituut. En wellicht is dat ook zo bij de mensen die zich langer in Rolexland begeven.
Aangezien het laatste bij mij niet het geval is en ik geĆÆnteresseerd ben in wie dat is, voor het geval ik in de nabije toekomst ook aan de service moet, zou ik graag willen weten ā€˜wieā€™ Rolex Brussel is.
Onze vrind Google laat nl. nogal wat opties openā€¦

1 like