Rolex sportmodel met een pak: wel of niet?

…ga je eerst even langs de sportschool voor een potje squash en om het zeewater van je af te spoelen :beach_umbrella:

Het kan allemaal met deze alleskunner :tada:

2 likes

Horloge icm smoking is sowieso not done

Dat was in 1920
Ik zie ze bij de herenzitting bijna allemaal rond lopen met een horloge

Proleten zijn het!

2 likes

Ahh, toch met pensioen. :smirk:

1 like

Toch … Sub bij zitting in 010 voelt als “met hard werken verdiend” en bij zitting in 020 als “kijk mij eens” …
Iemand zei hier ooit over en duiker en een pak: alleen James Bond verwacht te gaan zwemmen als hij een pak aan heeft …

Al die moeilijke woorden
:joy::joy:
Maar smoking en geen horloge Is toch echt verleden tijd

Zakhorloges mogen.

Jong heertje

1 like

Die ouwe meuk werkt allemaal niet meer :joy:
Tijd op de telefoon
Staan iedereen toch de hele dag mee te spelen

Daaruit blijkt maar weer dat de goede man een smaakvoller clientele aan zou moeten trekken. Of ik daarmee Jasper L of Mark Z bedoel, da’s een leuke discussie waard. :slight_smile:

2 likes

:joy::joy:

Ik ben een groot liefhebber van vintage en ook van mijn zeer goed werkend zakhorloge van mijn grootvader.
Het leuke van vintage is dat het werd gemaakt als gebruiksvoorwerp, en niet als bling bling voor hobyisten.

Droeg tot en met mn vorige baan altijd n pak en daar ging de sub zeker onder. Geen enkel probleem.

Ik vindt het wel mooi om te zien die vintage shit
Heb er zelf ook 1 gehad een 1603
Maar ik kon er niet aan wennen
Heb de jubilee nog laten reviseren
Maar het is toch niks voor mij
Liever wat jonger

Nope…maar ik doe het lekker wel! 🥳

1 like

Gewoon doen. Fuck the system, maak ze helemaal in de war.

Wat ik er dan eerder niet uit vind zien is mensen die keurig in een pak met van bommeltjes er onder rond lopen. En dan om hun pols een paars oranje hardloop horloge. Maar buiten dat ik dat er niet vind uit zien, niemand kijkt er van op. Het is eerder een conversatie starter.

Haha wow, problemen met bommels onder een pak, dat vind ik wel echt een stijlforumpuntje. Een sub onder een pak vind ik echt een grap, maar Van Bommel maakt toch prima betaalbare en nette schoenen? Of is Crockett & Jones het minimum voor schoenen onder een pak? Of John Lobb? Over dat paars-oranje hardloophorloge ben ik het wel met je eens, dan liever m’n Casiootje (vandaag even oplossen in de massa).

That quote tho

Ondanks dat de benaming ‘sportmodel’ anders doet vermoeden, is het natuurlijk uit den boze om enige vorm van lichamelijke activiteit te ontplooien met een rolex om.
Lichamelijke activiteiten, laat staan daadwerkelijk sporten, zouden zo maar krasjes kunnen veroorzaken waardoor de, volgens horlogenerds, gegarandeerde waardevermeerdering teniet wordt gedaan.

Sportmodel is dan ook een ander woord voor ‘dresswatch met liefst een draaibaar ringetje’, en is daarom uitermate geschikt om bij een pak te dragen.

Persoonlijk vind ik het sowieso ouwbollig.
Paar van die suffe bommels met een omgevouwen pantalon.
In het bejaardenhuis zitten ze er zo ook bij… no offence.

Zelf ben ik fan van Drykorn:

https://www.drykorn.com/nl-nl/catalog/product/view/id/32934/s/sight-113886-36/

Nu draag ik er gewoon p448 sneakers onder

Maar wil je voor wat stijlvollers gaan , Maganni of als het budget het toelaat, Santoni.
Magnanni:

Santoni:

Dan loop je er een beetje netjes bij :slight_smile:

3 likes