Rolex sportmodel met een pak: wel of niet?

Ja.

Gewoon ja.

Ik zie echt niet wat er mis is als de gelegenheid niet al te serieus is om geen Sub onder een pak te dragen bijvoorbeeld.

Ik heb wel eens IWC Big Pilot onder een pak gezien, gewoon prima.

Het ligt er ook aan wat voor een type je bent, er zijn uitzonderingen. Ik zie Minister Wiebes er bijvoorbeeld niet mee wegkomen, maar Ruud Gullit of een andere sportieve kerel op leeftijd weer wel.

Groeten,

Noel.

3 likes

Kan best onder een pak

4 likes

Dit x 100.
Hou toch op met die zogenaamde etiquette.
En als je een hippe BNer bent dan mag ineens alles. …dan is het gedurfd, stoer, gewaagd, stijltje, helemaal-jij, out-of-the-box, zo-apart-hè, hij-kan-het-hebben of doe-gewoon-eens-gek.
:face_vomiting:
Het is maar een fase…bang zijn wat anderen zeggen ( want dat is het namelijk ).
Onzekerheid ten top.

5 likes

Voor mij stuk voor stuk bewijzen dat je het niet moet doen. Andere Rolex modellen zouden beter passen, zoals hieronder. Maar over smaak valt niet te twisten.

4 likes

Deze redenering doortrekkend, dan zou volgens velen hierboven elk sportmodel onder een pak niet kunnen, alleen dressers. Ik vind dat grote onzin. Iedereen bij mij draagt een pak, ik ook. Zou wat zijn als we allemaal dressers zouden ‘moeten’ dragen. Brrrrrr.

Ik heb vandaan lekker een diver om. En wat voor een!

10 likes

Nee en nee. Doe dan geen pak aan.

Bij spiekerbroek en jasje prima.

Datzelfde geldt ook voor bruine schoenen. Of, beter nog, voor alle schoenen die niet laag zijn en niet van zwart leder zijn gemaakt.

Ik maak een uitzondering voor vrijetijdspakken van linnen of bruin tweed. :grinning:

Niets moet, maar wie hiertegen verstoot daalt simpelweg in mijn aanzien. :grinning: :grinning: :grinning: Niet dat dat iemand ene reet boeien moet.

4 likes

Hoi!

Waarom post jij replica’s?

Que?

1 like

Que que.

Die bint nep.

1 like

Als het kan voor James Bond, dan kan het voor iedereen.

:sunglasses:

1 like

Het was niemand opgevallen. OP waarschijnlijk ook niet. :grin:

1 like

Ik ben het op de schoenen na helemaal met je eens. Je mag van mij dragen wat je wilt, maar ik heb er dan wel stilletjes een negatieve mening over inderdaad (over de combi, niet over de persoon). Behalve bij de mannen waar @Paraflex aan refereert. Nou ja, dan heb ik ook een mening, maar wel dezelfde als Paraflex.

Ouderwets een paar nette laarzen onder je pak aantrekken vind ik dan weer heel sterk.
image
Bron van de foto

3 likes

Hier is geen antwoord op te geven. Dit hangt mijns inziens af van de gelegenheid.

Ik draag vrijwel dagelijks een pak voor mijn werk, dan vind ik het wel kunnen. Indien ik een chique diner of een trouwfeest o.i.d. heb dan zou een dress watch beter zijn.

2 likes

Als we dat dan doorzetten, is er dan ook verschil in het soort auto dat je rijdt met spiekerbox en jasje of in een pak? :beers:

2 likes

Ik heb maar één auto, dus dat wordt moeilijk. Als het aan mij lag was dat dan ook een nette sedan, maar helaas heb ik wat probleempjes gehad op dat gebied.

Maar als ik de middelen had, absoluut. :+1: Het is wel minder belangrijk, want die auto heb je in de vergaderzaal niet aan.

1 like

Ikzelf zou het niet doen, een sub onder een pak.
Dat zegt niks over wat iemand anders moet doen natuurlijk.

Wat mij wel opvalt is dat veel foto’s (van de bekende wereldburgers) een situatie tonen waar mensen hun “dikke” horloge meer over hun pak dragen in plaats van onder hun pak.

1 like

Bron van inkomsten?
:grin::beers:

2 likes

Zekers.

Umberto Tan met IWC :joy:

Een Rolex kan altijd en overal,no matter where,no matter when :+1:t2: