Rolex sportmodel weg en een Panerai in de plaats?

Ik heb ooit de PAM van @ThaPapper geprobeerd. Uweetwel, in een café, met mensen, en een pilsje uit een tap en zo. Die PAM draagt fantastisch comfortabel voor iets van zo’n maat en gewicht. :slight_smile:

Ze zijn in levenden lijve leuk, anders en comfortabel. Het is geen horloge waar je mee dood gegooid wordt, da’s ook een puntje. De kort ogende lugs zorgen ook (ook al zijn ze niet echt kort) voor een mooie aansluiting van de band op de kast.

Neem nu de Nomos Club. Op papier een mooi bescheiden en elegant horloge, maar het strekt zich oneindig uit over de pols met een enorm gat tussen band en kast. Het eindresultaat is in mijn ogen niet gebalanceerd.

Zelf zou ik wel voor de 44mm PAM’s gaan, en niet de 47mm. DIe zijn gewoon te groot voor mijn armpjes.

3 likes

Ik zie ze toch wel vaker… ze vallen wel op zeg maar.

Ik vind het geen verkeerde horloges verder, maar gewoon echt helemaal niet mijn smaak. Daarnaast lijken ze ook nog eens allemaal enorm op elkaar, waardoor ik gewoon de goedkoopste zou kopen :stuck_out_tongue: .

Wel de look… niet het gedoe.

Je hebt gelijk over Nomos. Die lange lugs zijn misleidend.

1 like

Hé, daar had ik nooit over nagedacht. Wat doet een Panerai beurt? Ik zie (LMGTFY) dat dat rond 620 Euro gerekend wordt. Klopt dat? Want da’s toch niks anders dan anderen in dat prijssegment? Oh. Ik zie ook dat Panerai zelf ooit 350 Euro riep, en dat ze geen prijzen publiceren op dit moment.

Wel naar dat ze iedere 2 a 3 jaar een beurt willen zien.

Al snel 700 tot 900 euro…:see_no_evil:. Uiteraard hebben ze ook wel uurwerken die door de lokale horlogemaker geserviced kunnen worden. Die beurten zijn een stuk goedkoper. Hangt dus af van het uurwerk

Ik zie net dat ze van Richemont zijn. Die zijn sowieso lekker bezig met services. Het lijkt wel een software bedrijf: Iedere tien jaar nieuw kopen is goedkoper dan beurten geven. :slight_smile:

1 like

Nog steeds wel een koopje vergeleken bij bijvoorbeeld AP :joy:

Ja, maar als je 1500 ballen service betaalt voor een horloge van 35.000 Euro, dan heeft dat economisch wel zin. Maar over tien jaar 5x 900 ballen aan service voor een horloge van 6000 ballen list… Als je dan 15% korting krijgt heb je een aanschafprijs van 5100, dus dan kun je bijna beter 10-13 jaar geen service doen, het horloge dan voor weinig flipperen op een tweedehandsforum, zeg voor 500-1000 ballen, en weer een nieuwe kopen. :slight_smile:

Als ik die getallen zo zit te bekijken word ik plotseling veel blijer met mijn GS Quartz, het moet gezegd.

4 likes

Zeker ik kan ze ook best waarderen en ze zijn absoluut niet asociaal. Voor een wandklok zijn ze zelfs prachtig

1 like

Je kunt er overigens wel met gemak iemand mee dood gooien denk ik, maar dat was niet het gesprek geloof ik? :sweat_smile:

Iedere keer wanneer ik deze herinnering voorbij zie komen, wordt ik toch weer wat weemoedig. Het was een bijzonder gezellig middag/avond en ook dit horloge (mijn eerste PAM) had ik niet meer weg moeten doen. Karakteristiek, comfortabel, heritage, fantastische uitstraling, bandenswapper, wanneer leer ik het nou eens? :thinking:

2 likes

Ik zou de gmt verkopen maar niet de Panerai halen. Wel een origineel design maar niet mijn smaak.