Rolex sportmodel weg en een Panerai in de plaats?

#metoo, op zeker! De 372 in 44mm , voorkeur zelfs voor 42mm maar ik zet me daar dan over heen. Direct!

4 likes

Same here!

En de dikte van de PAM233 (18mm)? Hoe draagt dat in de praktijk :wink:

Ik moet zeggen dat de panerai een van mijn meest comfortabele horloges zijn ondanks de dikte. De 18 is met het bolle glas meegerekend. Ik heb nu een 40mm met 15mm maar draagt zeer comfortabel. Nog fijner dan de 39.5mm po die 14.15mm dik is. De kastvorm verspreid goed en met de juiste band perfectie :star_struck: (voor mij dan he).

Om een voorbeeld te geven draagt de nieuwe rolex sub 114060, 116610 bij mij niet lekker. Constant kroon in mijn pols met irritatie en aftekening tot gevolg.

Waarom niet gewoon weer een 111 terugkopen? In mijn ogen toch wel een beetje de ultieme Panerai. Wat de Sub is voor Rolex en de Navitimer voor Breitling is is de 111 voor Panerai imho.

Voor mij zijn ze helaas te groot en vooral te dik, waardoor ik automatisch uit zou komen bij de 40mm automaat met datum.

Maar mijn keuze zou zijn, als je de polsen er voor hebt, gewoon weer een 111 zien te vinden. De Batgirl vind ik weinig toevoegen naast je Sub dus die zou van mij weg mogen. Mocht je na een tijdje Pam en Sub toch weer een GMT willen, koop dan een mooie 5 digit GMT.

1 like

De 390 is erg mooi. Met name de base dial gecombineerd met de gouden wijzers is tof. Wel lastig om nog echt een mooie te vinden.

Persoonlijk zou ik voor de 111 gaan. Stukje goedkoper en 100% panelai DNA.

2 likes

De 372 vind ik erg mooi, maar twijfel echt over de draagbaarheid.

Ik heb zelf een 005 gehad, maar die vond ik ook al erg groot.

Panerai vind ik wel erg mooi en sluit zeker niet uit dat ik zoiets ooit nog ga kopen, maar de ‘limited’ en boutique editions komen mij echt de strot uit.

Gelijk doen :yum:
Veel leuker toch!
Titanium lekker licht en draagt heerlijk.

7 likes

Oei, na 319 stemmers de optie Batgirl weg voor de Panerai onderaan, terwijl dat wel mijn gedacht was.
Dank foristi voor het meedenken!

:slightly_smiling_face:

Ik herken dat wel.
Hoewel Panerai wel “mijn” merk is.
Lang niet allemaal overigens.

dacht dat het een stappenteller was? maar blijkbaar had ik niet goed gekeken…

390 zou ik minder snel kiezen omdat de balans uit de wijzerplaat is. Bovenin teveel tekst, en het onderste deel geen tekst, ziet er ‘kaal’ uit.

1 like

Daar ben ik benieuwd naar, 53mm om 57mm lug-2-lug. Wristshots?

Haha een 47 mm klein en elegant noemen is ook best lastig.

Ik heb ze beide gehad maar de 372 draagt met zijn 47mm en 1950 case aanzienlijk groter dan de 44mm traditionele luminor case.

De 372 is wel echt :heart_eyes::star_struck:

2 likes

is wel echt groot hoor. Vond het niet fijn zitten. Pols is 17.5 cm. Fantastisch horloge though

1 like

Absoluut schitterend maar wel melkkoe als ie geserviced moet worden…

Dat heb ik ook niet gezegd, het zijn forse horloges maar wel met een eigen stijl, dat kan ik waarderen. Maar ze zijn niet log en asociaal.

Trouwens een Sub is ook geen elegant horloge.:wink:

2 likes

Hier kan ik me helemaal bij aansluiten. Ze zijn groot maar zeker niet lomp en asociaal. Als de 372 nu is in 42mm geleverd gaat worden :star_struck:

2 likes

44 mag ook :wink: