Rolex Sub 5513, 1680 of IWC Aquatimer '60s

Wat vinden jullie,…?
Ik twijfel tussen een Rolex Submariner 5513 (met alle papieren en box) uit '68 en een super IWC Aquatimer uit jaren '60 (eerste generatie).
Wat vinden jullie >>> wat is de betere investering voor de toekomst (ik vindt ze beiden prachtig!), wat zijn gangbare prijzen (wellicht nog iemand eentje te koop), of zijn andere types Submariner beter (red,…).
Ik twijfel heel erg,… ging eerst voor de IWC Mark XI,… maar nu ik die om mijn pols heb gehad… verbleekt ie.
Nieuwere Aquatimers en Submarines spreken mij niet aan. Zoek het juist vintage.

Doe er even foto’s bij, dat kiest wat makkelijker.

Ik zou zeggen dat de Rolex betere investering is.Vindt het ook een tijdloos model.

Van IWC vind ik juist de nieuwere modellen mooier,hoewel ik ook wel een foto wil zien.(dan praat ik misschien weer anders,haha)

Heb je deze twee horloges ook al om de pols gehad?

Dit zijn de modellen,… niet de horloges in questie maar gelijke types.
Groeten,
Bernhard

Ja, beiden super, wellicht met een natostrap-bandje…
De IWC is zeldzamer (maar 2000 gemaakt) en ook stukken duurder.
Maar kan zowel gekleed als ook stoer,…
… mijn angst bij een sub is altijd, dat volgens mij 40% van de studenten al met een nepper rond lopen en je daardoor snel een bepaalde stempel krijgt,… daarom zoek ik vintage.

Bij zoveel twijfel zou ik zeker nog ff wachten met aankoop,hoe moeilijk het ook is!
Gewoon nog beide ‘passen’ en nog duizend keer naar foto’s kijken (zo gaat dat meestal bij mij,haha)
Van het nep-verhaal moet je niets aantrekken vind ik,gewoon boven staan.Anders kan je geen één merk meer kopen,tegenwoordig.
Ik persoonlijk zou,na de foto’s zeker voor de Rolex gaan.
groeten Tim.

De Rolex zou ik voor kiezen…echt wel.

Ik zou kiezen voor de 5513, zo’n tijdloos ontwerp, en een beetje vintage-uitstraling maakt 'm nog mooier!

Rolex.

Hoewel ik absoluut fan ben van IWC, boeit het getoonde model me niet. Ondanks het feit dat er maar een beperkt aantal is gemaakt. Dat zou voor mij van minder belang zijn.

Bij nieuwe modellen zou ik daarentegen wel voor de AquaTimer gaan.

auw, ik vind de mk XVI van IWC prachtig. Zo zie je maar weer. Voor de liefhebbers nog een keer:

ik zou gaan voor die aquatimer, gewoon omdat ik dat een erg mooi model vind. ( die van de foto’s )

Ja die vind ik ook bijzonder mooi, maar dat is nog niet de topic, Marijn?

RichardT Schreef:

Ja die vind ik ook bijzonder mooi, maar dat is nog
niet de topic, Marijn?

als het gaat om beleging en wederverkoop, dan moet je de Rolex doen. Maar waarom koop je een horloge om te dragen toch ? ik zou me niets afvragen over de waardevastheid, je moet kopen wat je mooi vind.
voor belegen kun je beter de beurs op, of in vastgoed gaan. Dus in het geval ik het voor het kiezen had zou ik zeker voor de IWC gaan.

De 5513 zonder Gas escape valve brengt op veilingen tussen de E2.000-3.000 op. De originele doos en papieren (ook certificaat?) maken dit wel een interessante optie. De Aquatimer is zeldzamer en duikt ook veel minder vaak op, dat drijft de prijs op en maakt het voor verzamelaars erg gewild. Ook hier denk ik echter aan een zelfde prijs-range.

ik zou voor een rolex gaan (tu)

Nee de aquatimer kost een veelvoud.
Als je op chrono24 kijkt zie je zo tussen 7800 en 9400 euro.

bullibeer Schreef:

Nee de aquatimer kost een veelvoud.
Als je op chrono24 kijkt zie je zo tussen 7800 en
9400 euro.

koop dan de rolex en daarnaast een jongere aquatimer. ( heb je een beleging= rolex en een mooi horloge = iwc :smiley: )

Ja inderdaad ik koop het zeker om te dragen! Maar het zijn natuurlijk ook allemaal bedragen, waarbij een stukje rendement in de komende jaren niet verkeerd is… en voor mij eventueel de keuze van extra onroerend goed komt en dan wellicht een aantal horloges toch liquide te maken moeten zijn. Zonder dat je er verlies of minder rendement dan op de bank wilt maken.

Waarom zou jij dan voor de IWC gaan?

Je hebt gelijk, 2-3000 is te weinig maar 7-9.000 lijkt me te veel.

ik vind de IWC er mooier uitzien. Daarbij ben ik bevooroordeeld ik ben niet bepaald een Rolex fan. Daarbij ken ik de horloges wel goed en weet ook wel dat het waar voor z’n geld is, maar het is gewoon echt niet mijn ding. Ik ben meer van het gehalte IWC, JLC en mocht ik meer geld hebben PP. Daarbij zou een Rolex leuk zijn voor op vakantie aan het strand ofzo, maar nee dan koop ik wel een Omega ofzo.
Het is dus puur mijn merkbeleving en het feit dat ik de IWC mooier vind dat ik voor de IWC zou kiezen.